Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456
Näytetään tulokset 76-86/86

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

  1. #76
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    25.4. noin kello 16.58:
    Kisahallin kohdalla tuli etelään päin Vario kilvitettynä linjalle "-1 Töölön halli".
    Itse havaitsin jokin aika sitten samalla tavalla kilvitetyn varion manskulla, mikä tarkoitus on tuolla "-1" tunnuksella normaalin töölön halli-tekstin edessä. Tänään 26.4 tuli helsinginkadulla oopperan kohdalla vastaan HKL 11, vaunun kaikkiin linjakilpiin oli laitettu tunnus 11, jokin tilausajo kai?

  2. #77
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tänään 26.4 tuli helsinginkadulla oopperan kohdalla vastaan HKL 11, vaunun kaikkiin linjakilpiin oli laitettu tunnus 11, jokin tilausajo kai?
    Kyseessä oli Suomen Raitiotieseura ry:n kevätajelu eli todellakin tilausajo. Toinen vaunumme oli Ratti-Karia HKL 320.

  3. #78
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Tänään (26.4.) Koskelan hallissa 150-154 ja 161-165. Eli vain vielä Saksassa oleva 166 puuttuu, muut näyttävät olevan käytettävissä. Tästä seuraakin jatkokysymys, että aiotaanko vaunuja vain makuuttaa Koskelassa, kun kesällä on tarkoitus käyttää manneja vain 7A:lla (ilmesesti vain 1 vuoro)?

    Onko vain HKL:n uppiniskaisuutta pitää 160-sarja Koskelassa, vaikka Töölön linjolla niistä olisi oikeasti hyötyä, varsinkin kun p.a. kaupungin pitää taas kesäksi karsia vuorotarjontaa, vaikka matkustajat eivät "häviä" mihinkään?
    Viimeisin muokkaaja GT8N; 26.04.2009 kello 19:13.

  4. #79
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Tänään (26.4.) Koskelan hallissa 150-154 ja 161-165. Eli vain vielä Saksassa oleva 166 puuttuu, muut näyttävät olevan käytettävissä. Tästä seuraakin jatkokysymys, että aiotaanko vaunuja vain makuuttaa Koskelassa, kun kesällä on tarkoitus käyttää manneja vain 7A:lla (ilmesesti vain 1 vuoro)?
    Ehkäpä niitä näkyy 1A:lla kuten nyttenkin. Soisin niitä käytettävän juuri kesällä runsaasti; avattavat ikkunat takaavat hyvän luonnollisen ilmanvaihdon.
    Muuten, vuoden 1962 tuotantoa olevissa vaunuissa 164 ja 165 näyttäisivät tuulilasinpyyhkijöiden akselit tulevan tuulilasin läpi ja koneistot ovat näkyvillä etukojetaulun päällä. Kivan antiikkista! Uudemmissa vuoden 1964 Manneissa 161-163 pyyhkijöiden akseli tulee tuulilasin alapuolelta etupellin läpi nykyaikaisesti. Näin toki myös vaunuissa 150-154.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  5. #80
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Tänään (26.4.) Koskelan hallissa 150-154 ja 161-165. Eli vain vielä Saksassa oleva 166 puuttuu, muut näyttävät olevan käytettävissä. Tästä seuraakin jatkokysymys, että aiotaanko vaunuja vain makuuttaa Koskelassa, kun kesällä on tarkoitus käyttää manneja vain 7A:lla (ilmesesti vain 1 vuoro)?
    Vuorojen ja myös siis tarvittavien vaunujen määrä on vähäisempi. Yritetään siis pärjätä niin pitkälle kuin mahdollista Bombardierin ja Valmetin kalustolla.
    "Juna toisi huumeet."

  6. #81

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    674

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Vuorojen ja myös siis tarvittavien vaunujen määrä on vähäisempi. Yritetään siis pärjätä niin pitkälle kuin mahdollista Bombardierin ja Valmetin kalustolla.
    Mitähän mainostajat siitä tykkää?

  7. #82
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    .. onko vain uppiniskaisuutta pitää 160-sarja Koskelassa, vaikka Töölön linjolla niistä olisi oikeasti hyötyä
    Vaunu tarvitsee myös servo-ohjaimeen perehdytetyn kuljettajan liikkuakseen..

    Lisää keskustelua aiheesta täällä;

    http://jlf.fi/f17/3447-pitkien-mannejen-sijoitukset/

  8. #83
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Onko vain HKL:n uppiniskaisuutta pitää 160-sarja Koskelassa, vaikka Töölön linjolla niistä olisi oikeasti hyötyä, varsinkin kun p.a. kaupungin pitää taas kesäksi karsia vuorotarjontaa, vaikka matkustajat eivät "häviä" mihinkään?
    Kyllä ne matkustajat häviävät, eritoten heinäkuussa. Kokemusteni perusteella voitaisiin linjoja 4 ja 10 liikennöidä juhannuksen ja elokuun välisenä aikana aivan hyvin 10 minuutin vuorovälein kunhan myös yhteinen osuus Mannerheimintiellä olisi oikeaoppisesti tahdistettu. Eli ei siten, että nelkku ja kymppi painattavat peräkkäin, kuten nykyisin. Ellei ole jotain erityisiä tapahtumia, Töölön linjoilla on riittänyt hyvin istumapaikkoja jokaiselle heinäkuun aamu- ja iltaruuhkissa ainakin kahtena edellisenä kesänä 7-8 minuutin vuorovälillä, joten kiristämisen varaa on.

  9. #84

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    30.4.2009 klo 12:56

    LIVAssa on aamulla ollut lauantaiaikataulut sisässä. Nyt vika näyttää korjaantuneen, ainakin valtaosalla vuoroista LIVA toimii. Kolmosella on havaittu vanhaa reittidataa. Pysäkkinäytöt ovat vielä sekaisin, ainakaan 1/A:n vaunut eivät näy.

    EDIT 13:29: Nyt näyttävät pysäkkinäytötkin toimivan.
    Viimeisin muokkaaja risukasa; 30.04.2009 kello 13:29.

  10. #85

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Tänään ainakin vielä tuossa viiden maissa Hakaniemen pysäkkinäytöt (ainakin Karhupuiston suunnalta etelään) näyttivät mitä sattuu. 3B saapui kyllä vaikka näytön mukaan olisi vielä kuusi minuuttia mennyt.

  11. #86

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

    Kolmosen ja kutosen livaongelmat jatkuivat tosiaan aika pitkään eilen. Kolmosen poikkeusreitti viidestä eteenpäin varmasti myös sekoitti pysäkkien aikatauluennusteet.

Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2011
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 29.04.2011, 09:06
  2. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 01.05.2010, 12:52
  3. Raitiovaunuhavaintoja maalis-huhtikuu 2008
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 60
    Viimeisin viesti: 25.04.2008, 14:16
  4. Raitiovaunuhavaintoja maalis-huhtikuu 2007
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 30.04.2007, 21:54
  5. Raitiovaunuhavaintoja maalis - huhtikuu 2006
    kirjoittanut JMerlin foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 64
    Viimeisin viesti: 03.05.2006, 21:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •