Sivu 5 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/138

Viestiketju: Kauppatori: Helsinki

  1. #61

    Liittynyt
    25.10.2007
    Sijainti
    Vantaa / Vanda
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Tuo Fabbari on kyllä ongelmallinen. Siitä pitäisi oikestaan tehdä kävelykatu yliopiston kohdalta, tai ainakaan autoliikennettä ei saisi lisätä. Kävelijämäärät ovat siinä yliopistokadun risteyksen tienoolla välillä todella suuria...

    Fabianinkadullahan riittää kävelijöitä oikeastaan koko matkalla Aleksista pohjoiseen ja jo nykyinen autoliikenne on ainakin jonkun mielestä liiallista: parhaillaankin louhitaan, käsittääkseni Yliopiston kustannuksella, kävelytunnelia kadun ali Metsätalosta ja Topelia-korttelista Kaisa-talon uuteen kirjastoon...

  2. #62
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Aleksanterinkadun raitioremontti

    HS 25.2.2010 uutisoi Aleksanterinkadun raitioremontista:

    • remontti tehdään 2011
    • Aleksin lisäksi remontoidaan Havis Amandan aukio
    • etelästä tulevalle liikenteelle rakennetaan vara-raide
    • Aleksin raiteita järjestetään uudelleen, hieman pohjoisemmaksi
    • pohjoinen jalkakäytävä kavennetaan 3,5 metriseksi
    • Aleksin ja Unionin liittymä tehdään kaksiraiteiseksi
    • Aleksi rakennetaan kokonaan uudelleen katulämmitystä, ratikkapysäkkejä ja kivetystä mukaan lukien
    • remontti maksaa 15 miljoonaa euroa
    Viimeisin muokkaaja vko; 28.02.2010 kello 13:49. Syy: siirretty toiseen ketjuun; lista listaksi

  3. #63

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1678

    oletus Vs: Aleksanterinkadun raitioremontti

    Ja tämähän koski vain yhtä korttelinmatkaa, ei koko Aleksia.

  4. #64
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    732

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    6.000.000€ pelkästään ratatöihin torikorttelien "elävöittämiseksi". Varmaan se summa on sitten pois joukkoliikenteen kehittämisestä.
    Eihän tässä ole tarkoituskaan kehittää joukkoliikennettä vaan elävöittää kaupunkikuvaa.
    "Juna toisi huumeet."

  5. #65

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Eihän tässä ole tarkoituskaan kehittää joukkoliikennettä vaan elävöittää kaupunkikuvaa.
    Ironisesti voisi ajatella, että onhan ne katutyöt tietysti aika eläväisiä, joka kerta ohi mennessä on jotain vähän muuttunut. Ainakin Mikonkadun kiskojen valmistumista oli ilo seurailla. Niistä saa myös jutun juurta kanssa-kaupunkilaisten kanssa kun kiertelee kuoppia jotain kävelysiltaa pitkin.

    Toki elävöittämisen tavoite on siis hyvä, mutta aika kalliiksi uhkaa nyt tulla. Samalla rahalla saattaisi saada jo parempaakin.

  6. #66
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7542

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    - Katariinankatu on kävely- ja kahvilakatuna fiasko koska se on lähes aina varjoinen
    Katariinankadulla on ollut raitiotie 120 vuotta, eli raitioliikenteen alusta lähtien vuodesta 1890. Eli ei se varmaan ihan turhaan ole juuri siinä ollut, kun se on ollut radalle hyvä paikka jo 120 vuotta.

    Eikä ole myöskään sattuma, ettei Katariinankatu ja sen kapeat rinnakkaiskadut Sofiankatu ja Helenankatu ole ”elävöityneet” eli houkutelleet vilkasta liike- ja ravintolaelämää koskaan. Syy on katuleveyden ja rakennuskorkeuden suhde, joka tekee kaduista tunnelmaltaan epämukaivia, takapihan oloisia. Ratikan raiteen poistaminen ei tilannetta muuta, rakennusten purkaminen yksikerroksisiksi auttaisi. Sen sijaan Unioninkadun liikenteen vilkastuttaminen tulee vähentämään Unioninkadun viihtyisyyttä.

    Eli kokonaisuudessa tämä järjestely tulee toimimaan juuri päin vastoin kuin toivotaan.

    Jos halutaan vilkastuttaa katuelämää, katutilan viihtyisyyttä on lisättävä. Se tapahtuu poistamalla autot. Mutta sehän ei Helsingissä tule kysymykseen.

    Antero

  7. #67

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Jos halutaan vilkastuttaa katuelämää, katutilan viihtyisyyttä on lisättävä. Se tapahtuu poistamalla autot. Mutta sehän ei Helsingissä tule kysymykseen.
    Laskeskelin tuossa että Pohjois-Espan ja Etelärannan sulkeminen Kauppatorin kohdalla vaatisi 15 betoniporsasta, merkattu karttaan http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF...dfabe3ad25b0bc

    Ja kiskoille ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään. Olettaen että nuo betoniporsaat maksaa alle miljoonan kappale, niin tämä tulee vielä halvemmaksi. Tuota voisi kokeilla, arvelen että vaikutus alueen autoliikenteen sujumiseen olisi selkeästi positiivinen. Näin siksi että niitä autoja olisi vähemmän.

    Lisäys: Itseasiassa tuotahan testataan vähän laajemminkin joka vappuaatto. Ajautuuko autoliikenne kaaokseen?
    Viimeisin muokkaaja teme; 26.02.2010 kello 12:21. Syy: Lisäys

  8. #68
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Lisäys: Itseasiassa tuotahan testataan vähän laajemminkin joka vappuaatto. Ajautuuko autoliikenne kaaokseen?
    Onhan tuota testattu muutamina vuosina 22.9. vietettävänä autottomana päivänä ilman suuria ongelmia. Esplanadin puisto ja varsinkin Pohjois-Esplanadi on silloin ollut todella viehättävä paikka kuljeskella, viettää aikaa ja olla, kun autot eivät ole rummuttamassa kivikatua. Sellaisen Helsingin minä haluaisin.
    --
    Lauri Räty

  9. #69
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    618

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Poistuuko linjalta 1/1A Senaatintorin pysäkki? Ainakaan piirroksessa sitä ei näyttäisi olevan. Sehän on melko suosittu pysäkki ykkösellä, aika paljon porukkaa jää kyydistä tällä pysäkillä.

  10. #70
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Poistuuko linjalta 1/1A Senaatintorin pysäkki?
    Raitiotie kulkee Senaatintorin etelälaidalla Aleksanterinkadun keskellä raitiovaunukaistalla, joten pysäkin jättäminen nykyiselle paikalleen ei paikan liikennejärjestelyiden vuoksi ole mahdollista.
    --
    Lauri Räty

  11. #71
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6510

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lauri Räty Näytä viesti
    Raitiotie kulkee Senaatintorin etelälaidalla Aleksanterinkadun keskellä raitiovaunukaistalla, joten pysäkin jättäminen nykyiselle paikalleen ei paikan liikennejärjestelyiden vuoksi ole mahdollista.
    Sinänsä pysäkkiväli Hallituskadulta Kauppatorille ei ole mitenkään kohtuuttoman pitkä, mutta kun ykkönen nyt jo on syrjässä ydinkeskustasta, niin on tietysti ikävää, että sen ainoa Aleksin pysäkki, joka on edes jotenkin siedettävässä paikassa nykyistä ydinkeskustaa ajatellen, jää pois.

    Pilke silmäkulmassa ja kieli poskella voisi tietysti sanoa niinkin, että tämä hieno elävöittämisprojekti tuo uuden ydinkeskustan takaisin ikiaikaiselle paikalleen Unioninkadun tuntumaan, joten ykkönenkin saa sitten pilvin pimein uusia matkustajia elävöittämisen ansiosta, kulkeehan se vuonna 2012 uuden uljaan ydinkeskustan sydämeen...

    ---------- Viesti lisätty kello 18:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:03 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lauri Räty Näytä viesti
    Esplanadin puisto ja varsinkin Pohjois-Esplanadi on silloin ollut todella viehättävä paikka kuljeskella, viettää aikaa ja olla, kun autot eivät ole rummuttamassa kivikatua. Sellaisen Helsingin minä haluaisin.
    Jos mietitään elävöittämistä ja aidosti elävää kaupunkia katukahviloineen, niin kyllä Pohjois-Espa kävelukatuna olisi jotain ihan muuta kuin kapea, varjoinen Katariinankatu ja yhtä varjoinen katukahvilarivistö Aleksin talojen pohjoisseinustalla.

    Pohjois-Espasta voisi aivan hyvin tehdä kävelykadun pyöräkaistoineen. Silloin Etelä-Espa olisi kaksisuuntainen. E-Espalta voisi ottaa parkkipaikat ja puistonpuoleisen pyörätien pois (parkkipaikkoja on maan alla riittämiin, pyörätie olisi P-Espalla), jolloin kaistoja mahtuisi ehkä peräti 4 eli 2+2. Riittäisi vallan hyvin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  12. #72

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Sinänsä pysäkkiväli Hallituskadulta Kauppatorille ei ole mitenkään kohtuuttoman pitkä, mutta kun ykkönen nyt jo on syrjässä ydinkeskustasta, niin on tietysti ikävää, että sen ainoa Aleksin pysäkki, joka on edes jotenkin siedettävässä paikassa nykyistä ydinkeskustaa ajatellen, jää pois.
    Tulee mieleen sellainen reittimuutos että ykkönen jatkaisi Aleksia ja kutosen reittiä Bulevardille, kutonen taas Kampin kautta Jätkäsaareen.

  13. #73

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    658

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Jos Helsingin täytyy 9 miljoonan säästön takia lopettaa monta koulua ja muutaman miljoonan takia lopettaa monta kirjastoa, niin miten voi olla varaa törsätä 15 miljoonaa Katariinankadun elävöittämiseen. Eihän siellä ole mitään turisteja tai kaupunkilaisia kiinnostavaa nytkään ja jos tulevaisuudessa olisi joku kuppila, niin koko projektin hyöty on siinä ettei kalja läiky niin helposti kun ohimenevä raitsikka ei tärisytä ympäristöä. Ja jos Unioninkadulta Aleksin ja P-espan välillä poistuu yksi ajokaista, niin melkoisia ruuhkia on luvassa.
    antti

  14. #74
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6510

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Jos Helsingin täytyy 9 miljoonan säästön takia lopettaa monta koulua ja muutaman miljoonan takia lopettaa monta kirjastoa, niin miten voi olla varaa törsätä 15 miljoonaa Katariinankadun elävöittämiseen. Eihän siellä ole mitään turisteja tai kaupunkilaisia kiinnostavaa nytkään ja jos tulevaisuudessa olisi joku kuppila, niin koko projektin hyöty on siinä ettei kalja läiky niin helposti kun ohimenevä raitsikka ei tärisytä ympäristöä.
    Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Miten saisimme kaupunginhallituksen jäsenet vastaamaan tähän kysymykseen? Voisi olla mielenkiintoista kuunneltavaa.

    Huomataan vielä lisäksi, että nämä ns. elävöittämisrahathan käytetään lähinnä turistien hyväksi, ei niinkään stadilaisten (toisin kuin koulu- ja kirjastomäärärahat).
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #75
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Kauppatori: Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Jos Helsingin täytyy 9 miljoonan säästön takia lopettaa monta koulua ja muutaman miljoonan takia lopettaa monta kirjastoa, niin miten voi olla varaa törsätä 15 miljoonaa Katariinankadun elävöittämiseen. Eihän siellä ole mitään turisteja tai kaupunkilaisia kiinnostavaa nytkään ja jos tulevaisuudessa olisi joku kuppila, niin koko projektin hyöty on siinä ettei kalja läiky niin helposti kun ohimenevä raitsikka ei tärisytä ympäristöä. Ja jos Unioninkadulta Aleksin ja P-espan välillä poistuu yksi ajokaista, niin melkoisia ruuhkia on luvassa.
    Tämähän on sitä tyypillistä kokoomuslaista politiikkaa, kaikkeen joutavaan hienosteluun löytyy rahaa ja ihmisten peruspalvelut kuristetaan hengiltä, paitsi niiltä alueilta joilla itse ja äänestäjänsä asuvat. Vihreille kaikki käy, kunhan puita ei kaadeta ja kasvisruokaa on saatavilla.
    Turhahan tässä on marmattaa, kansahan on valinnut tehtäviinsä ne huijarit, joita kiinnostaa vain oman ja vaalitukea antaneiden yritysten yms. etujen ajaminen.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

Vastaavia viestiketjuja

  1. DVD: Helsinki 1973
    kirjoittanut Compact foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 22.03.2010, 20:26
  2. Helsinki tickets (very old)
    kirjoittanut STIB foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 24.02.2008, 23:50
  3. Helsinki City GP
    kirjoittanut Tuomas Kyheröinen foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 10.08.2006, 22:08
  4. Helsinki-otoksia
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 20.08.2005, 15:35
  5. Helsinki 2.8.
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.08.2005, 01:13

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •