Tukholman raitiotiet

Tukholman uusi kaupunkiraitiotie näyttää olevan myötätuulessa:

http://www.dn.se/sthlm/nu-ar-4an-pa-vag-att-bli-sparvagn

Ei sen tarvitse olla edes myötätuulessa. Se nyt vain ei toimi, että puolen kilometrin matkalla ajaa peräkanaa kuusi nivelbussia tuulilasikuormassa, eli pakko korvata raideliikenteellä. 60 000 matkustajaa päivässä ei yksinkertaisesti enää hoidu busseilla, vaikka ne olisi mitä hyperhybridisuperpitkiäbiokaasusähköavaruusbusseja. Tuokin matkustajamäärä on pieni tällä linjalla, koska täällä ollaan totaalisen kyllästyneitä tuohon linjaan ja kävellään tai mennään mieluummin muilla linjoilla, jos vain mahdollista. Ja pakkohan sitä on mennäkin muulla tavalla, kun ei toimivuuteen voi luottaa. Harmi vain, että tuotakin jarrutellaan vuodesta toiseen taas jostain käsittämättömistä syistä. Taitaa olla yleistä Pohjois-Euroopassa.
 
Päättivät ruveta rakentamaan Spårväg sydiä (Flemingsberg-Älvsjö).

Mielenkiintoinen uutinen. Tämän hankkeen taustalla on myös Citybanan projektin valmistuminen, joka mahdollistaa paikallisjunille tiheämmän S-bahnmaisen vuorovälin. Samalla niille on mahdollista lisätä liityntää ja tässä tapauksessa myös linkitetään Tunnelbananin punainen linja J-juniin.
 
Takaisin
Ylös