Sivu 24 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4142021222324252627283444 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 346-360/816

Viestiketju: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

  1. #346
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7547

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Akut ovat parempi ratkaisu. Ratikat saadaan kulkemaan lyhyitä matkoja akuillakin. Uuden kaluston olisi syytä olla sellaista, että se pystyisi kulkemaan lyhyitä matkoja ilman virtajohtoja. Silloin hankalammissa risteyksissä ei tarvittaisi ilmajohtoja ollenkaan.
    Tähän on jo olemassa valmis ja toimiva teknologia, joka alun perin kehitettiin historiallisia kohteita varten. Samaa teknologiaa sovelletaan myös bussipuolella hybridibusseissa.

    Eri asia on, kannattaako tällaisesta maksaa siksi, että joskus törpöt kuorma-autoilijat vetävät ajolankoja alas. Jos akkutekniikka ei ole kaikissa vaunuissa, siitä ei ole mitään hyötyä vauriotilanteiden kannalta. Ja vaikka nyt meillä revittiin ajojohtoja viikon sisällä kahdessa pahassa paikassa, oikeasti tuo on varsin harvinaista niin, että sitä varten kannattaa maksaa laitteista ja ylimääräisestä massasta kaikissa vaunuissa.

    Yleisesti on nurinkurinen periaate ajatella, että kun joku toimii väärin, niin vahingon kärsijän tulee käyttää rahaa ja vaivaa suojautuakseen väärinkäytöksien seurauksia vastaan. Kyllä oikea lääke on kitkeä se väärinkäytös. Esimerkiksi tarpeeksi kovat seuraukset niin, että autokuski viitsii muistaa hoitaa tehtävänsä. Tosin kyllä kai nytkin on tilanne niin, että syyllinen maksaa kaikki kulut ja saa vielä muodollisen sakkorangaistuksenkin.

    Antero

  2. #347
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5869

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Tosin kyllä kai nytkin on tilanne niin, että syyllinen maksaa kaikki kulut ja saa vielä muodollisen sakkorangaistuksenkin.
    Vakuutus maksaa suorat vahingot (näissä ajolankojen alas repimisissä siis ajolankojen korjauksen), mutta paljon suuremmiksi muodostuvat epäsuorat vahingot liikenteen häiriintymisestä jäävät jokaisen omalle kontolle. Syylliselle ei jää maksettavaksi kuin se muodollinen sakko. Vakuutuksen omavastuunkin maksaa ammattikuljettajilla työnantaja.

  3. #348
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7547

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Vakuutus maksaa suorat vahingot (näissä ajolankojen alas repimisissä siis ajolankojen korjauksen), mutta paljon suuremmiksi muodostuvat epäsuorat vahingot liikenteen häiriintymisestä jäävät jokaisen omalle kontolle. Syylliselle ei jää maksettavaksi kuin se muodollinen sakko. Vakuutuksen omavastuunkin maksaa ammattikuljettajilla työnantaja.
    Eikö enää peritäkään korvausta liikennehaitasta?

    Antero

  4. #349

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Siis jokaisen omalle kontolle = haitan kärsijän kontolle? Ja tämä oikeusvaltiossa, jossa 15-vuotiaalta laskutetaan 15000 euroa pesukuluja...

    Raitioliikenteellehän välittömät kustannukset ovat yleensä pikkurahaa verrattuna niihin oikeisiin kustannuksiin eli ajamattomiin lähtöihin ja kilometreihin nähden. Myös ylityötunnit tulevat kalliiksi. Pitäisikö sitten ruveta ostamaan väärin pysäköityjen autojen siirto ja ajolankojen korjaus ulkopuoliselta firmalta, että saataisin korvaussummia ylöspäin? Joku ylikansallinen firma varmaan suostuisi mielellään laskuttamaan torniauton työstä 50.000EUR/tunti.

  5. #350

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5478

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Yleisesti on nurinkurinen periaate ajatella, että kun joku toimii väärin, niin vahingon kärsijän tulee käyttää rahaa ja vaivaa suojautuakseen väärinkäytöksien seurauksia vastaan. Kyllä oikea lääke on kitkeä se väärinkäytös. Esimerkiksi tarpeeksi kovat seuraukset niin, että autokuski viitsii muistaa hoitaa tehtävänsä. Tosin kyllä kai nytkin on tilanne niin, että syyllinen maksaa kaikki kulut ja saa vielä muodollisen sakkorangaistuksenkin.
    Käytännössä se väärinkäytöksen kitkeminen onnistuu vain niin että kielletään kuorma-autolla ajo Helsingin keskustassa. Tai sitten niin että keskustassa kuorma-autossa on oltava kuskin lisäksi jokin kaupungin järjestämä "luotsi" kuten satamissakin toimitaan laivojen kohdalla. Mutta mitä sellaisesta oikein tulisi? Kaupunki on ottanut riskin kun on rakentanut raitiotieitä paikkoihin joissa on paljon ruuhkia ja liikenteessä ajaa paljon sellaisia jotka eivät ole koskaan aikaisemmin raitiovaunua nähnyt edes.

    t. Rainer

  6. #351

    Liittynyt
    19.12.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    296

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Taas mahtavaa uutisointia:
    http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...tf_iOKboksi_p1

    Siis pahat johdot tekivät kiusaa kilteille autoille ("roikkuvat ajolangat katkaisivat liikenteen")? Jalkakäytävällä ajaminen ja siellä olevaan pylvääseen törmääminen on ihan vähäpätöistä ("ohiajanut auto kolhaisi ajolankapylvästä")? Välinpitämättömien autoilijoiden törttöilyjen seurakukset pannaan jälleen kätevästi joukkoliikenteen piikkiin ("Ratikoiden ajolankaongelmista on kärsitty... useaan otteeseen...").

    Kun autoihin ehdotellaan ties mitä alkoholinhaistimia ja muita kalliita teknisiä ajonestovirityksiä, niin eikö tarpeellisempaa olisi asentaa jonkinlainen "älylukko"?
    Sen kustannuksistahan saisi taas uuden perustelun väittää raitiotie- ja johdinautoliikennettä kalliiksi.
    Hvor har du føttene dine? På gulvet, selvsagt – ikke på setet!

  7. #352

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ilmari Syrjälä Näytä viesti
    Mutta miksi ihmeessä tuon takia 9 on ollut poikkeusreitillä?

  8. #353
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Mutta miksi ihmeessä tuon takia 9 on ollut poikkeusreitillä?
    Googlen StreetView'n perusteella katsottuna Sturenkadun ja Aleksiskiven kadun risteyksen ja tapahtumapaikan välillä ei ole jaksoerotinta eli kun virta on katkaistu tapahtumapaikalta, on se katkennut myös Sturenkadun ja Aleksis Kiven kadun risteyksestä. Jaksoerottimet ovat ovat kyllä heti risteyksen välittömässä läheisyydessä lounais- ja kaakkoispuolella.
    --
    Lauri Räty

  9. #354
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7547

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Kaupunki on ottanut riskin kun on rakentanut raitiotieitä paikkoihin joissa on paljon ruuhkia ja liikenteessä ajaa paljon sellaisia jotka eivät ole koskaan aikaisemmin raitiovaunua nähnyt edes.
    Ymmärrän tämän vitsiksi kun kirjoitat sen täällä. Mutta kuten linkatusta uutisesta nähdään, toimittajat ajattelevat ihan vakavissaan näin.

    Mutta niinhän se on, että raiskauksistakin pitää rankaista raiskattua tyttöä, joka on ottanut riskin syntymällä tytöksi, joka herättää oikeutetun ja välttämättömän ...

    Antero

  10. #355

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Älkää nyt viitsikö. Toimittaja vaan kirjoittaa niin kuin asia on, eli roikkuvat ajolangat katkaisivat liikenteen, mikä toki sisältää myös ratikat. Ja kyllä, ajolankojen katkeamisista on ollut haittaa liikenteelle.

  11. #356

    Liittynyt
    08.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Älkää nyt viitsikö. Toimittaja vaan kirjoittaa niin kuin asia on, ---
    Niin ja toimittajan kirjoittaminen on aina neutraalia, eikä mitenkään värittynyttä suhteessa hänen omiin lähtökohtiinsa.

  12. #357
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7547

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Älkää nyt viitsikö. Toimittaja vaan kirjoittaa niin kuin asia on, eli roikkuvat ajolangat katkaisivat liikenteen...
    Olen aivan samaa mieltä. Tietenkin ajolangat alkavat ihan kiusallaan roikkua, jotta liikenne katkeaisi. Ja kannatipylvääseen törmää auto, ei auton kuljettaja. Raitiovaunut tietenkin törmäilevät aina autoihin, ja jalankulkijat jäävät autojen alle, eivätkä autonkuljettajat koskaan aja jalankulkijoiden päälle. Jalankulkjat, raitiovaunut ja ajolankojen kannatinpylväät ovat kaupungissa kaiken aikaa autojen tiellä ja ne aiheuttavat hirvittäviä ruuhkia, joita kaupungin virkamiehet eivät ymmärrä poistaa rakentamalla lisää teitä, katuja ja parkkipaikkoja. Niin, ja miksi kaikki muut autoilijat tunkevat sinne kaupunkiin. Nehän voisivat aivan hyvin käyttää vaikka joukkoliikennettä, joka kuitenkin minulle on mahdotonta, koska voin tarvita autoani kun istun työpaikallani Kaivokadulla koko päivän.

    Minä vai me? Tietenkin minä olen tärkein ja muut voivat väistää. Me. Mikä on me?

    Antero

    PS: Eräs virkamies eräässä virastossa erään pääkaupungin keskustassa Suomessa, kun häntä kehotettiin lähtemään kotiin, koska rakennukseen oli tulossa sähkökatko huoltotöiden vuoksi. ”Ei kai se minua koske?” Tämä tarina on tosi.

  13. #358
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2117

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Olen aivan samaa mieltä. Tietenkin ajolangat alkavat ihan kiusallaan roikkua, jotta liikenne katkeaisi. Ja kannatinpylvääseen törmää auto, ei auton kuljettaja.
    ONNEKSI ei ole lisäksi johdinautoja! Mikä katastrofi se olisikaan kaupunkiliikenteelle, jos moisia vanhakantaisia sähkölinja-autoja vielä tämän kaiken hiab-sotkun lisäksi olisi juuttuneena katujen varsille.

  14. #359
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    ONNEKSI ei ole lisäksi johdinautoja! Mikä katastrofi se olisikaan kaupunkiliikenteelle, jos moisia vanhakantaisia sähkölinja-autoja vielä tämän kaiken hiab-sotkun lisäksi olisi juuttuneena katujen varsille.
    Tulisiko sinulle paha !sillöM, jos trollikat vetävätkin sarvet alas ja menevät kääntyviä etupyöriä hyväksikäyttäen häiriöpaikan ohi akkuvirralla?
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  15. #360
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2117

    oletus Vs: Helsingin raitioliikenteen nopeuttaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Tulisiko sinulle paha !sillöM, jos trollikat vetävätkin sarvet alas ja menevät kääntyviä etupyöriä hyväksikäyttäen häiriöpaikan ohi akkuvirralla?
    Möllis!:tä vaan sinnekin!

    Voisihan se olla sitten niinkin, että ratikalla olisi myös akkuvirtalähde. Pääsee sitten ohi näiden ruotsalaisen Hydrauliska Industrier AB:n laitteiden (HIAB) väärinkäyttäjien aiheuttamien sotkujen. Ratahan oli muuten liikennöimiskuntoinen, eli kun sähköttömät alastulleet ajojohtimet vain keritään radalta sivuun, niin akkuratikka kulkee myös häiriöpaikan ohi sutjakkaasti.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Mannerheimintien liikenteen nopeuttaminen
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 493
    Viimeisin viesti: 11.10.2014, 15:08
  2. Raitioliikenteen kokonaiskehittämissuunnitelma 2020
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 317
    Viimeisin viesti: 22.08.2014, 10:54
  3. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 11:18
  4. Helsingin raitioliikenteen kilpailuttaminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 12.04.2010, 23:31
  5. Helsingin raitioliikenteen supistukset 2006
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 80
    Viimeisin viesti: 28.08.2008, 20:44

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •