Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/124

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

  1. #106
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Muistelisin, että joskus todella kauan sitten (Loreal-teippausten aikaan) 3T:llä olisi kerran ollut jokin vaunuista 151-154. En kuitenkaan nyt löydä mistään tukea muistikuvilleni.

    Mitä tulee tietoihin mm. MLNRV-muutoksista, ei kenenkään kannata vetää papua sieraimeen, jos toivotaan tarkkoja tietoja. Kaikki tieto on arvokasta, osan arvo tiedostetaan joskus valittettavasti vasta sitten, kun tieto on jo hukattu. Siten on tärkeää havainnoida, että on edes jotain mitä taltoida historiankirjoihin. Tarkin tieto on tietenkin tärkeintä, mutta sitähän ei aina ole saatavissa.

    Kaikkein valitettavin tilanne on leveäraidepuolella. Mitään ajantasalla olevia tietoja ei lähes poikkeuksetta ole saatavilla. Kaikki kalustolistat, sijoitukset, muutostyöt, poistot ym. kun tuntuvat olevan valtionsalaisuuksiakin salaisempia. Ja jos tietojen saaminen on nyt vaikeaa, on se myöhemmin historiantutkijoille käytännössä mahdotonta. Salailuyhteikunnassa kun kädettömät poistavat "turhan" ja "ylimääräisen" tiedon tietokannoista keneltäkään kysymättä.
    Näin se nyt vaan menee

  2. #107

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Mitä tulee tietoihin mm. MLNRV-muutoksista, ei kenenkään kannata vetää papua sieraimeen, jos toivotaan tarkkoja tietoja.
    Niin tai papua sieraimeen, jos ei saa tarkkoja tietoja.
    ------ rvk1249 ------

  3. #108
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Korostan kuitenkin tätä:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Tarkin tieto on tietenkin tärkeintä, mutta sitähän ei aina ole saatavissa.
    Siten havainnot (epävarmatkin) ovat tärkeitä.
    Näin se nyt vaan menee

  4. #109

    Liittynyt
    25.10.2007
    Sijainti
    Vantaa / Vanda
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Päivän välipalat - dagens mellanmål - snacks of the day 30.9.2009:

    ainakin vaunu 76 linjalla 4 ja linjalla 3 vaunut 80 ja 85 (ex-3T) ja 86 (ex-3B)
    yllä mainittujen ohessa havaittu myös vaunu 102 linjalla 3 (ent. 3B) ja pitkistä manneista 164 linjalla 1A.

    Vaunulla 102 matkustaessa erityisesti kiinnitti huomiota muistakin MLNRV:stä tuttu jarrujen vinkuna, sekä sisälämpötila: vaunun välipalassa ja etuosassa lämpötila oli normaali, mutta takaosassa ilmanvaihto pukkasi tulikuumaa ilmaa sisälle. Takaikkunan yläpuolinen lämpömittari vahvisti lämpötilaksi 37°, aika hyvin kun ulkona liikuttiin alle kympin lukemissa...
    Eikös näihin vaunuihin pitänyt tulla jäähdytysilmastointi ?

  5. #110
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    Niin tai papua sieraimeen, jos ei saa tarkkoja tietoja.
    No harmi, kommenttini oli sitten kärkevämpi kuin kuvittelinkaan.
    Sellainen ei ollut tarkoitus. En taida oikein hyvin hallita tätä nettikeskustelua.
    Toki kaikki tieto on arvokasta!
    Pahoittelen

  6. #111

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 2000/Inkognito Näytä viesti
    takaosassa ilmanvaihto pukkasi tulikuumaa ilmaa sisälle. Takaikkunan yläpuolinen lämpömittari vahvisti lämpötilaksi 37°, aika hyvin kun ulkona liikuttiin alle kympin lukemissa...
    Eikös näihin vaunuihin pitänyt tulla jäähdytysilmastointi ?
    En ole välipalaratikassa matkustanut, mutta ehkä nuo eivät ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Kaksikerroksisessa IC-vaunussa matkustin kerran kauniina kesäpäivänä kolmen tunnin matkan siten, että lämmityslaite puhalsi kinttuihin tulikuumaa ja ilmastointi pään yläpuolella olevasta venttiilistä kylmää niin paljon kuin aparaatista lähti, koko matkan. Joka pysähdyksen jälkeen uudet matkustajat pyysivät konnaria tekemään asialle jotain, ja hän levitteli käsiään. Kuulemma seonneelle automaatille ei voinut mitään.

  7. #112
    kivisuo avatar
    Liittynyt
    24.04.2008
    Viestejä
    106

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    En ole välipalaratikassa matkustanut, mutta ehkä nuo eivät ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Kaksikerroksisessa IC-vaunussa matkustin kerran kauniina kesäpäivänä kolmen tunnin matkan siten, että lämmityslaite puhalsi kinttuihin tulikuumaa ja ilmastointi pään yläpuolella olevasta venttiilistä kylmää niin paljon kuin aparaatista lähti, koko matkan. Joka pysähdyksen jälkeen uudet matkustajat pyysivät konnaria tekemään asialle jotain, ja hän levitteli käsiään. Kuulemma seonneelle automaatille ei voinut mitään.
    Termostaatin mukaan keskimääräinen lämpötila oli tasan ihanteellinen, joten mitään säätöjen muutostarvetta ei ollut. "I am sorry, Dave. I cannot let you do that."
    Lisää tehoa joukkoliikenteeseen: matkakortteihin varret!

  8. #113

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    30.9.09

    Vaunu #69 on viisas. Se osasi tänään rikkoutua Vallilan hallivaihteiden väliin. Kuljettajaoppilaat saivat harjoitella rauhassa bukseerin tekoa, kun kutoset ja kasit kiersivät häiriön Vallilan pihan kautta. Työntövaunuksi kytkettiin muistaakseni #231.

  9. #114

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Ei taida olla riittävästi koulutettuja kuljettajia sellaiseen...
    Milläs koulutuksella ne sitten nykyisin liikkuu nykysillä linjoillaan? Vai eikö muka ikinä vaihdella kuskeja Koskelan ja Töölön välillä? Eksyykö Koskelan kuski, jos hän joutuu neloselle? ;-)

  10. #115
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Milläs koulutuksella ne sitten nykyisin liikkuu nykysillä linjoillaan? Vai eikö muka ikinä vaihdella kuskeja Koskelan ja Töölön välillä? Eksyykö Koskelan kuski, jos hän joutuu neloselle? ;-)
    Nykyisillä linjoillaan ne liikkuvat nimenomaan sen mukaan miten on koulutettuja kuljettajia saatavilla. Mikäli koko sinä aikana kun vuoro on ulkona on vuorossa yksi sellainen kuljettaja jolla tarvittavaa koulutusta ei ole, ei tähän vuoroon voida mannea sijoittaa. Mitään kuljettajien pakkosijoittamisia ei harrasteta.
    "Juna toisi huumeet."

  11. #116
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Ei taida olla riittävästi koulutettuja kuljettajia sellaiseen...
    No jos ei manneja, niin remppaviikkojen aikana voisi sijoittaa kokeilumielessä kaikki ajokuntoiset välipalanivelet samanaikaisesti neloselle. Jos liikkeelle saataisiin jopa seitsemän mlnrv:a samanaikaisesti, olisi nelosella ruuhkatunteina matkustajapaikkoja noin 10% enemmän - ainakin teoriassa. Kun katselee nelosen kuormia ruuhka-aikaan, lisätilalle olisi ilman muuta tarvetta.

  12. #117

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Riskinähän on sitten se, että asiakkaat tajuavat millainen on mahdollista ja vaativat hyvää palvelua muulloinkin... vaikkapa täyttämällä välipalatkin täpötäyteen.

  13. #118
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Nelosen ja kympin kuormiin paras ratkaisu olisi mielestäni pariajo ruuhkavuoroissa. Mannejahan voisi käyttää perävaunuina ja vetovaununa sitten Valmet-nivel. Siitä tuskin olisi kuljettajalle juuri haittaa.
    "Juna toisi huumeet."

  14. #119

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kivisuo Näytä viesti
    "I am sorry, Dave. I cannot let you do that."
    Menee aiheen ohi, mutta tuossahan on ratkaisu VR:n tankeroenglanninkielisiin kuulutuksiin. Jostain syystä ne eivät ikinä lakkaa raastamasta aivoja. Junat suistuilevat raiteilta joka asemalla ("from track"), ikään kuin VR:n vastaavasta henkilökunnasta kukaan ei olisi koskaan matkustanut junalla englanninkielisessä maassa. Se ruotsinkielellä liekehtivä oven merkkivalo ("brinner") sentään korjattiin. Mutta nyt kun kuulutukset kerran jo tulevat automaatista, niin englanninkielisiin voisi lisensoida HAL 9000:n äänen ja sitten lisätä tuollaisia hieman pahaenteisiä kommentteja väliin, jos joku yrittää tempoa ovenkahvaa ennen aikojaan tms. Kieliasu pitäisi tietysti teettää jollain natiivilla puhujalla, muuten homma on pilalla. Väitän, että tästä saisi suorastaan matkailuvetonaulan. Mahtaakohan se ääninäyttelijä olla vielä hengissä?
    Viimeisin muokkaaja hmikko; 02.10.2009 kello 02:30.

  15. #120
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Nelosen ja kympin kuormiin paras ratkaisu olisi mielestäni pariajo ruuhkavuoroissa. Mannejahan voisi käyttää perävaunuina ja vetovaununa sitten Valmet-nivel. Siitä tuskin olisi kuljettajalle juuri haittaa.
    Olisi erittäin hyvä ratkaisu minustakin. Noinhan toimitaan mm. Bielefeldissä, Kölnissä, Hannoverissa, Baselissa ja Zurichissä. Tuollaiset yhdistelmät voisivat olla liikenteessä arkisin pitkien metrojunien tapaan ja iltaruuhkan jälkeen perävaunut poistettaisiin.

    Ehdotahan HKL-Raitioliikenteen johdolle .
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2010
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 29.09.2010, 18:55
  2. Havaintoja YTV-alueelta - syyskuu 2009
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 96
    Viimeisin viesti: 01.10.2009, 16:15
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syyskuu 2009
    kirjoittanut Aaro R foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 93
    Viimeisin viesti: 30.09.2009, 15:57
  4. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009
    kirjoittanut Jusa foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 01.05.2009, 12:04
  5. Raitiovaunuhavaintoja - helmikuu 2009
    kirjoittanut risukasa foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 87
    Viimeisin viesti: 27.02.2009, 14:57

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •