Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ahaa, tuo selittääkin paljon. Matkustin hiljattain vaunun 211 nelososassa, ja ihmettelin miten vaunu huojui ja hytkyi hetken aikaa jokaisen pysähdyksen jälkeen.Variotrameihin #208, #211 ja #222 on vaihdettu jousien tilalle kumibufferit (mitä ikinä sitten lienevätkään). Nämä ovat ilmeisesti koekäytössä pari kuukautta. Kuljettajia varten ohjaamossa on palautevihko, mutta matkustajien mielipidettä ei taideta pahemmin kysellä. Joku innokas harrastaja voisi tehdä ekskursion ja kommentoida vaikka tänne kokemuksiaan.
3.10.09
7A:n matalavaunu kävi 17.20 aikoihin kääntymässä Arenatalon silmukassa. Syy ilmeisesti kolari Snellulla noin tuntia aikaisemmin.
Tästäpä tuli mieleen: miten tuo vaihde muuten toimii? Siinähän ei ole kiskossa ollenkaan katkoa tuon vaihteen kohdalla.
Vaihde toimii samalla lailla kuin muutkin, ainoastaan tarvitsee noudattaa äärimmäistä varovaisuutta (< 5km/h), jos kääntyy ko paikasta vasemmalle, sillä oikeanpuoleiset pyörät nousevat ristikossa kiskon päälle, ja ainoastaan vasemmat renkaat pitävät vaunun suunnassansa.
Vaihde toimii samalla lailla kuin muutkin, ainoastaan tarvitsee noudattaa äärimmäistä varovaisuutta (< 5km/h), jos kääntyy ko paikasta vasemmalle, sillä oikeanpuoleiset pyörät nousevat ristikossa kiskon päälle, ja ainoastaan vasemmat renkaat pitävät vaunun suunnassansa.
3.10.09
7A:n matalavaunu kävi 17.20 aikoihin kääntymässä Arenatalon silmukassa. Syy ilmeisesti kolari Snellulla noin tuntia aikaisemmin.