Skurubisin
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 30 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 236
Morjens!
Mietiskelin että millä perusteella ja periaatteella lasketaan järjestelmien keskinopeus yleisesti maailmalla:
1. Lasketaan päätepysäkiltä A päätepysäkille B eli matka/aika.
2. Lasketaan lähtö A:sta ja kello käy niin pitkään, että vaunu on lähtenyt seuraavalle sivulle paikasta B.
3. Lasketaan koko kierros A:sta B:n kautta takaisin A:han, mukana molempien päiden tauot tai vain B:n päättärin tauko.
Ja kun koko järjestelmän keskinopeutta lasketaan, niin onko se keskiarvo kaikista linjoista, vai kaikki linjat yhteenlaskettuna? Sitten matkustajan kannalta tietysti on olennaista, että vaunu ripeä päättäreiden välillä, ja se kertoo enemmän palvelusta, mutta taloudellisesti tietysti ehkä oikea luku saadaan kuin koko kierrosaika lasketaan mukaan.
/Skurubisin
Mietiskelin että millä perusteella ja periaatteella lasketaan järjestelmien keskinopeus yleisesti maailmalla:
1. Lasketaan päätepysäkiltä A päätepysäkille B eli matka/aika.
2. Lasketaan lähtö A:sta ja kello käy niin pitkään, että vaunu on lähtenyt seuraavalle sivulle paikasta B.
3. Lasketaan koko kierros A:sta B:n kautta takaisin A:han, mukana molempien päiden tauot tai vain B:n päättärin tauko.
Ja kun koko järjestelmän keskinopeutta lasketaan, niin onko se keskiarvo kaikista linjoista, vai kaikki linjat yhteenlaskettuna? Sitten matkustajan kannalta tietysti on olennaista, että vaunu ripeä päättäreiden välillä, ja se kertoo enemmän palvelusta, mutta taloudellisesti tietysti ehkä oikea luku saadaan kuin koko kierrosaika lasketaan mukaan.
/Skurubisin
Viimeksi muokannut moderaattori: