Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Liikenneympäristön käydessä huonommaksi aikataulujen on pakko seurata perässä.

Siihen ratkaisu on liikenneympäristön parantaminen raitiovaunujen hyväksi. Se tosin taitaa olla toiveajattelua. :icon_frown:

85 sekä (välipaloitettu) 112 koeajossa. 86 vieläkin ruuhkassa 1A:lla...
 
LIVAan nyt ohjelmoituna myös ulosajon hallireitti.

Näytti livaan lisätyn hallireittitieto myös illan sisäänajoihin. Joskos tällä saataisiin hallireiteillekin etuuksia ja pysäkkinäyttö joskus myöhemmin ja jos ei niin ainakin työnjohtoon ja suunnittelupuolelle täsmällisempää tietoa hallireittiin kuluvasta ajasta.
 
19.11

Välipalan saanut vaunu 99 linjalla 8, oletettavasti on silloin ajellut myös kutosta. Samainen vaunu taisi olla Keskiviikkona 18.11 linjalla 7A.
 
Näytti livaan lisätyn hallireittitieto myös illan sisäänajoihin. Joskos tällä saataisiin hallireiteillekin etuuksia ja pysäkkinäyttö joskus myöhemmin ja jos ei niin ainakin työnjohtoon ja suunnittelupuolelle täsmällisempää tietoa hallireittiin kuluvasta ajasta.

Täytyykin tänään katsella, näkyykö sisänäytössä hallireitin pysäkit Kyläsaarenkatu, Intiankatu ja Koskelan halli.
 
Täytyykin tänään katsella, näkyykö sisänäytössä hallireitin pysäkit Kyläsaarenkatu, Intiankatu ja Koskelan halli.

Tuskin; "Koskelan halli" on varmaankin kaikilla hallireiteillä seuraavan pysäkin nimi koko matkan ajan. (No ehkä "Töölön halli" löytyy myös.)
Tarkoittaakohan tämä myös sitä, että ysillä saataisiin viimein automaattisesti hallikilvet päälle ja jos saadaan niin missä mahtaa kilvitys tapahtua?
 
PRA:llahan tuon pitäisi tapahtua.

Sitähän mä just pelkään. Koska keskustaan matkustavia hyppää kyytiin jo ennen päätepysäkkiä, niin oikea paikka hallikilvitykselle olis mun mielestä ennen Kellosillan pysäkkiä.
 
Nuo ympyrälinjojen viimeiset sivut ennen halliin menoa pitäisi varmaankin kilvittää jotenkin malliin 7B(H), missä (H) siis tarkoittaa että päättärin jälkeen muututaan hallivaunuksi. Samoin pitäisi varmaan tehdä linjoilla joilla on laaja päättärilenkki, kuten ysillä. Kutosella kyllä hallireitti on niin pitkän matkaa sama normaalin kanssa ettei tarvetta ole.
 
Kyllä ysin voisi kilvittää halliin jo Kellosillan pysäkillä. Sitä aiemmin ei, koska silloin voi tulla käsitys että vaunu kääntyy suoraan Radanrakentajantielle. Yleensäkin tämä että hallikilvet voi laittaa vasta päätepysäkillä on vähän kummallista. Esim. 7A:lla suositus oli (on?) että Koskelan halliin ajettaessa hallikilvet laitettaisiin Eläintarhassa.
 
Kysehän on logiikasta. Kilvissähän pitäisi olla mainittuna seuraava päätepysäkki, eli meneillään olevan linjasivun päätepiste. Logiikasta poikkeamisissa pitäisi olla aika varovainen ettei järjestelmä mene liian vaikeaksi.
 
Joulukadun avajaiset: 157+233, joulupukki ja pormestari matkustivat perävaunussa Vironkadulta Senaatintorille.
 
Kutosella kyllä hallireitti on niin pitkän matkaa sama normaalin kanssa ettei tarvetta ole.

Kutoslinjan kaikki hallilähdöt ajetaan Arabiasta Vallilan hallin kautta Koskelaan, joten pelkät Koskelan halli -kilvet riittävät mainiosti.

Ja tänään 22. 11. kyseinen vaunu havaittu (oletettavasti) suklaafestivaaliajosta tulossa noin kello 18:25 Hämeentiellä Paavalin kirkon kohdalla tilausajo-kilvillä.

Lauantaina vaunu 154 ajoi suklaafestivaaliajoa etukilvellä Poikkeusreitti - Undantagsrutt sekä ainakin yhden sivun Manskulta Katajanokalle 4T-kilvillä. Matkustajia näytti olevan aika vähän kyydin ilmaisuudesta ja karkkitarjoilusta huolimatta.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös