Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Ja minun mielestä ALEPA-teippaus hyvä.
On Alepa kuitenkin parannus verrattuna K-Snacksiin varsinkin näin talvella.

18.12: HKL 13 ja 332 ovat edelleen Koskelassa. 332 menetti ikkunalasinsa jo jokin aika sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Ja minun mielestä ALEPA-teippaus hyvä. Miksi pimp my tram olisi huono juttu?
Pimp my Tram olisi ihan hyvä juttu, jos pimppauksen olisi tehnyt West Coast Customs tai GAS (siinä muuten HKL:lle ja/tai HST:lle markkinointi-ideaa kerrakseen!). Amiksen p***uralliporukan tekemä pimppaus (tai siltä näyttävä) = ei hyvä.
 
Munkin mielestä Alepa-teippaus oli ihan onnistunut. Ainakin kun vertaa moniin aikaisempiin teippauksiin.
 
HKL 12 tänään koulutusajossa. Havainto tänään 21.12. klo 10.39 kääntymässä Sturenkadulta Läntisen Brahenkadun suuntaan.
Kiva, että sattui silmään, kun tulin jouluksi käymään. :)
 
HKL 12 tänään koulutusajossa. Havainto tänään 21.12. klo 10.39 kääntymässä Sturenkadulta Läntisen Brahenkadun suuntaan.
Kiva, että sattui silmään, kun tulin jouluksi käymään. :)

Ilmeisesti tätä ennen (tai sitten jälkeen) kävi myös Käpylässä kääntymässä. :p
 
26.12.09

Raiteilta suistumisia on omien havaintojen mukaan ollut keskimäärin joka päivä. Tänään suistui vaunu Sturenkatu-Hämeentie -risteyksessä maallepäin. Perässä tullut vuoro (minä) kääntyi ympäri peruuttamalla Kusiputkan silmukkaan. Hallipihan kiskourista sai hakata jäätä urakalla.

Myös harjavaunun sanottiin radiossa olleen bukseerissa kello kuuden aikoihin, mutta silminnäkijähavaintoja/kuvia kaipailtaisiin...

EDIT: Nyt tuli uutisia liikenteestä, että Sturenkatu-Mäkelänkatu-risteyksessä on suistunut vaunu. Virrat on jouduttu katkaisemaan.
 
Viimeksi muokattu:
26.12.09
Myös harjavaunun sanottiin radiossa olleen bukseerissa kello kuuden aikoihin, mutta silminnäkijähavaintoja/kuvia kaipailtaisiin...

EDIT: Nyt tuli uutisia liikenteestä, että Sturenkatu-Mäkelänkatu-risteyksessä on suistunut vaunu. Virrat on jouduttu katkaisemaan.
Välipalanivel työnsi harjavaunua Kaivokadulla klo 18:28.

Tuo Vallilan härdelli taisi kestää ainakin pari tuntia.
 
Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
  • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
  • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / N/A
  • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
  • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
  • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
  • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
  • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
  • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
  • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
  • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
  • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / N/A
  • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / N/A
  • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / N/A
  • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / N/A

111:stä havainto aatonaatolta. Ensiksi koeajokylteillä ja iltapäivällä sitten oltiinkin perinteisellä aloituslinjalla 6/8...
 
Samoin 102 oli Töölön linjalla 10 eilen 28.12.2009
Kiitos siitä lainasta Koskelan hallille!
Toivottavasti laina ei aiheuttanut 6/8:lle kapasiteetti ongelmia!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään 29.12.2009 Töölön linjoilla jopa kolme välipalavaunua; 76 ja 91 kympillä sekä 102 nelosella. Mitä on tapahtunut?!

Eilen 28.12.2009 jälleen kerran kaikki kolme lippavaunua (72, 95 ja 109) linjalla 4. Lippavaunujen aikakausi siis jatkuu yhä täysivoimaisena.

Toivottavasti laina ei aiheuttanut 6/8:lle kapasiteetti ongelmia!

Sarkasmia? ;)
 
Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
  • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
  • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / N/A
  • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
  • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
  • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
  • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
  • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
  • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
  • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
  • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
  • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / N/A
  • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / 11.12.2009 v.64 @6/8
  • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / 23.12.2009 v.165 @6/8
  • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / 8.12.2009 v.159 @6/8
 
Raitiovaunujen suistumiset eivät ole mikään ihme, kun omia harjavaunuja ei näy missään. Siellä, missä on aurattu, on se tehty jollain kumipyörähärvelillä enemmän tai vähemmän auttavasti. Luulisi taskulaskinmiesten ymmärtävän, että olisi edullisempaa ajaa edes yhdellä harjavaunulla silloin kun sataa lunta, kuin nostella vaunuja kiskoille ja miettiä poikkeusreittejä.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös