Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/92

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

  1. #46

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Niinpä. Mun spontaani ensireaktio oli, että onpas synkkä ja tumma vaunu. Mutta mitä todennäköisimmin tuo kolari olisi tapahtunut täsmälleen samalla tavalla vaikka vastassa olisi ollut Sun Light -manne tai joku muu paremmin erottuva.
    Onhan tuo ihan mahdollista, mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että tuo tumma väri on tylsä ja synkkä ja on mahdollista, että se vaikutti kolarin syntymiseen.

    Ei sillä ole eroa, onko kyseessä mikä tumma ja huonovaloinen laite, mutta pitääkö nyt ihan ehdon tahdoin tehdä tuollaisia. Muistan itse yhtenä aamuna aikonani missanneeni ratikan töihin mennessäni, kun en talvisen aamun pimeydessä ja synkkyydessä tajunnut, että se harmaa L'Oreal olikin jo valoissa. Se jotenkin vaan hukkui siihen synkkyteen.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Onko mannejen ajovalojen tehot selkeästi heikommat kuin Nr-nivelten? En ole itse kiinittänyt asiaan huomiota.
    En tiedä, millaisilla polttimoilla nuo Nr:ien valot on toteutettu, mutta jos katselee esim Nr I -sarjan vaunujen ajovaloja, niin aikamoiset kynttilät niissäkin on keulilla. Eli ei noissa hirveästi eroa välttämättä ole noihin Manneihin. Nr:ien etuna on se, että niiden värit ovat kirkkaammat, keltainen erottuu paremmin, samoin linjakilpi loistaa enemmän kuin Mannejen synkät ja pienet kilvet. Sekin parantaa erottumista.

    No, mitä valoihin tulee, niin Hong Kongin raitiovaunuissa on pelkkä hehkulamppu keulalla...

  2. #47
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    11.12.2009: MLNRV HKL 110 on palannut liikenteeseen pidennettynä linjalle 6/8.

    (Lähde: http://transport.wspgroup.fi/hklkartta/ )

  3. #48
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    11.12.2009: MLNRV HKL 110 on palannut liikenteeseen pidennettynä linjalle 6/8.
    (Lähde: http://transport.wspgroup.fi/hklkartta/ )
    Samoin HKL 112, sama päivä, sama linja. Näköhavainto.

    HKL 66 on tänään (11.12.) palannut Saksan matkalta.

  4. #49
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    11.12. klo 10

    HKL 152 käynyt vuorostaan "vaatteiden vaihdossa" eli uusi teippaus. Nyt mainostetaan Alepaa.

  5. #50
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6001

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    11.12.2009: MLNRV HKL 110 on palannut liikenteeseen pidennettynä linjalle 6/8.

    (Lähde: http://transport.wspgroup.fi/hklkartta/ )
    Ainakin kasilla se oli ihan oikeastikin eikä pelkästään kartalla.

  6. #51
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Kevään aikataulumuutoksissa silmään pistää kaksi linjan 10 aamuruuhkaa, jotka ajetaan ulos Koskelan hallista ja sisään Töölön halliin. Vastaavasti kaksi 10-linjan kokopäivävuoroa ajetaan illalla Koskelaan, mutta aamulla ulos Töölöstä. Nelosten ja kymppien kokonaisvuoromäärään ei ole kuitenkaan tulossa muutoksia, joten raivataanko järjestelyllä esim. lisätilaa pitkille vaunuille Töölössä vai mistä on kyse.

  7. #52
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Kevään aikataulumuutoksissa silmään pistää...
    Mielenkiintoista. Milloinkohan moinen muutos on tulossa, ja mistä uudet aikataulut löytyvät? Julkisiin aikatauluihin ei kuitenkaan liene tulossa muutoksia ennen kesää, eihän?

    Olen aina kurakeleillä harmitellut Töölön vaunujen likaisuutta, joten ehkä ainakin siihen seikkaan tulee parannus, kun uusi järjestely tehostaa vaunujen kierrätystä hallien välillä. En kuitenkaan ymmärrä millä perusteella järjestelyllä saataisiin raivattua lisää tilaa Töölön halliin. Eikö siellä jatkossakin seisoisi öisin yhtä monta vaunua?
    Viimeisin muokkaaja NS; 12.12.2009 kello 10:57. Syy: Lisätty tekstiä

  8. #53

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Mielenkiintoista. Milloinkohan moinen muutos on tulossa, ja mistä uudet aikataulut löytyvät? Julkisiin aikatauluihin ei kuitenkaan liene tulossa muutoksia ennen kesää, eihän?
    Alkaen helmikuusta. Tulee muutoksia julkisiin aikatauluihin. Ne tulee julki kyllä ennen helmikuuta, tarkkaa aikaa en tiedä.
    ------ rvk1249 ------

  9. #54
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    En kuitenkaan ymmärrä millä perusteella järjestelyllä saataisiin raivattua lisää tilaa Töölön halliin. Eikö siellä jatkossakin seisoisi öisin yhtä monta vaunua?
    Ehkäpä seisoo, mutta periaatteessa kaksi kympin vuoroa hoidetaan jatkossa Koskelasta, joten Töölön vaunuvahvuutta voisi vähentää kahdella yksiköllä ja vapautuva tila käyttää muutamaan pitempään vaunuun. Tai sitten halutaan vain lisätä vaunukiertoa hallien välillä tai jotain muuta arkisempaa.

  10. #55
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Ehkäpä seisoo, mutta periaatteessa kaksi kympin vuoroa hoidetaan jatkossa Koskelasta, joten Töölön vaunuvahvuutta voisi vähentää kahdella yksiköllä ja vapautuva tila käyttää muutamaan pitempään vaunuun.
    Äh, niinpä tietenkin. Sori, älytön ajatusvirhe minulta. Toivotaan siis että Töölön vaunut pitenevät.

  11. #56
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    14.12

    3T / NrI 31 (vaunu oli matkalla Runeberginkadulla kohti Kamppia aamulla 9.30 aikoihin)

  12. #57
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    15.12.

    162 ei pelännyt pakkasia, vaan ajoi eilen ja tänän ruuhkassa 1A:lla.
    Näin se nyt vaan menee

  13. #58
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    15.12.

    162 ei pelännyt pakkasia, vaan ajoi eilen ja tänän ruuhkassa 1A:lla.
    Kutoskasilla oli 14.12 iltaruuhkassa pakkasta uhmaamassa Marianne-vaunu 154.

  14. #59
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Mannejen pakkasraja on muistaakseni 15 astetta. Ei siis vielä ongelmia.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #60
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mannejen pakkasraja on muistaakseni 15 astetta. Ei siis vielä ongelmia.
    Ja tämähän johtuu matkustusmukavuudesta, ei tekniikasta.

    Muistuu mieleen koko Helsingin raitioliikenteen kylmimmät ajat tammikuussa 1987.
    Alin mitattu virallinen lämpötila oli -34,3 astetta. Raitiovaunut toimivat moitteettomasti. Sähkökatkoja toki oli. Varioilta puuttuu vielä tällainen testi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2010
    kirjoittanut jodo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 01.01.2011, 10:22
  2. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2009
    kirjoittanut jac foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 110
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 12:04
  3. Raitiovaunuhavaintoja marras-joulukuu 2008
    kirjoittanut karihoo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 02.01.2009, 12:22
  4. Raitiovaunuhavaintoja marras-joulukuu 2007
    kirjoittanut 2000/Inkognito foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 48
    Viimeisin viesti: 29.12.2007, 20:36
  5. Raitiovaunuhavaintoja marras-joulukuu 2006
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 53
    Viimeisin viesti: 27.12.2006, 17:03

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •