Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Myös vaunussa HKL 161.Myöskin havainto "Elisa-Mannesta" (olikos HK162?) linjalla 8 ja mielenkiinnolla huomasin, että siinähän on vielä alkuperäinen, kaksipolvinen, mannheimilainen virroitin (sellainen hieman Sr1-mallinen) tallessa ja käytössäkin.
Perjantai 05.03, noin klo 19:35
"Marianne", eli HKL154 havaittu Manskulla pohjoisen suuntaan, linjalla h10
Hieman myöhemmin "Berocca-Manne" tuli vastaani seiskalla (samaten Manskulla) ja aika välittömästi perässään normaali Nr-vuoro.
Myöskin havainto "Elisa-Mannesta" (olikos HK162?) linjalla 8 ja mielenkiinnolla huomasin, että siinähän on vielä alkuperäinen, kaksipolvinen, mannheimilainen virroitin (sellainen hieman Sr1-mallinen) tallessa ja käytössäkin.
Kuinka usein muuten manneja Töölön linjoilla näkee?
Ainoastaan koulutusajossa.
Tuskin koskaan vielä ollut linjalla 4/10
Kouluttajan pointti on aivan oikea, sillä sitä yhtä juoksijaa seuraa helposti toinen ja kolmaskin juoksija. Kohta ollaan sitten oikeasti myöhässä ja seuraava vuoro takana. Kaupunkiympäristössä työskentelevän joukkoliikenneammattilaisen yksi perusomimaisuuksia on juuri pelisilmä, joka huomioi niin matkustajat kuin muunkin liikenteen, sopivassa suhteessa. Sekin täytyy ymmärtää, että juuri se yksittäinen kuljettaja ei vilkkaassa ja tiheässä liikenteessä voi palvella kaikkia, vaan siksi hänellä on samaan aikaan runsaasti kolleegoita tekemässä sitä samaa työtä.Sattui koulutusajo työmatkalle (vaunu 159 linjalla 8 Ruoholahden suuntaan). Siinä oli jotain pientä häikkää Kurvissa ja odotettiin ylimääräinen valokierto. Kouluttaja sitten jakoi elämänviisautta: "Matkustajat ei lopu odottamalla".
Ja niinhän se on, jos odotetaan yhtä ratikkaan juoksijaa 5s, niin sata kyydissä olevaa odottaa yhteensä 500s. Jos ei odoteta, niin se juoksija odottaa seuraavaa ratikkaa 8min, eli 480s (paitsi tässä tapauksessa vähemmän, koska seuraava vaunu oli jo ottanut vähän kiinni)
Vaunu 159 on romutettu vuonna 1974 .Sattui koulutusajo työmatkalle (vaunu 159 linjalla 8 Ruoholahden suuntaan).
Vaunu 159 on romutettu vuonna 1974 .
Jos vaunu näytti uuden veroiselta. Kuuluu Saksassa peruskorjattuihin vaunuihin. Havaintoja linjaliikenteestä korjauksen jälkeen siitä ei taida vielä olla.Olisikohan ollut 59 ilman satasta. Vanha Valmetti ilman välipalaa joka tapauksessa.
Minä olenkin sitä sukupolvea, jolle vanha Valmet tarkoittaa vaunusarjaa 331-375.
Tokihan se sopii NrI -sarjallekin nykyään.
Sattui koulutusajo työmatkalle