Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/71

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

  1. #16
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Minulle ne ovat puolestaan pikku-Valmeteja. Nuo VTS:t. Isoja ovat sitten 1-15.
    Mistäs lähtien 1-15 Kariat ovat Valmeteiksi muuttuneet?
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  2. #17
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Sitten varmasti muistin numeron väärin. Olisikohan ollut 59 ilman satasta. Vanha Valmetti ilman välipalaa joka tapauksessa.
    Tai jospa vilkaisit vuoronumeroa? Ruuhkavuoro 159 porskuttaa aamulla 6/8:lla ja jos kouluttajan omassa työvuorossa on tuo vuoro 159, niin siinä lienee sitten joka päivä oppilas – ja koulutuksen tässä vaiheessa melko varmasti ajetaan myöhässä ja tuulilasipokassa.

  3. #18

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Safka Näytä viesti
    Tai jospa vilkaisit vuoronumeroa? Ruuhkavuoro 159 porskuttaa aamulla 6/8:lla.
    Se se varmasti oli. Pakko myöntää, ettei sivistykseni edes riittänyt siihen että on vuoronumerokin erikseen, vähän hävettää. Katsoin vaan kyljestä pois jäädessä, kun keulaan en ehtinyt näkemään.

  4. #19
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Mistäs lähtien 1-15 Kariat ovat Valmeteiksi muuttuneet?
    Oho ja sori, tuli keppi-Kariat mieleen, kun o(li)vat niin hienoja vaunuja! Siis numerot isoille-Valmeteille tietysti 16-30.

  5. #20
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    10.3. iltaruuhkan aikaan en nähnyt ykkösellä yhtään matalalattiavaunua, vaikka aikataulun mukaan niitä pitäisi olla yhdessä kokopäivävuorossa ja kahdessa ruuhkassa. No mutta sehän oli vain hyvä matkustajille, kun ei tarvinnut kärsiä missään rämisevässä pas... eikun Currus Electricus Demissiorissa, millä nimellä Wauriotrameja mainostettiin vuosituhannen alussa.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  6. #21
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    No mutta sehän oli vain hyvä matkustajille, kun ei tarvinnut kärsiä missään rämisevässä pas... eikun Currus Electricus Demissiorissa,
    Eihän Currus Electricus Demissior rämise kuin vaihteissa ja se on aivan vaihteiden vika. Muuten hyvin tasaisesti kulkeva ja nopeakin, jos on mahdollisuus. Hämeentien sillallakin, jossa ylä- ja alamäkeä sekä kaarretta, mennään kuuttakymppiä niin tasaisesti. Eikä kiemurtele lainkaan.

    10.3.: Iltaruuhkaan HKL 151 linjalle 7A ja HKL 164 linjalle 6/8.

  7. #22
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Eihän Currus Electricus Demissior rämise kuin vaihteissa ja se on aivan vaihteiden vika. Muuten hyvin tasaisesti kulkeva ja nopeakin, jos on mahdollisuus. Hämeentien sillallakin, jossa ylä- ja alamäkeä sekä kaarretta, mennään kuuttakymppiä niin tasaisesti. Eikä kiemurtele lainkaan.
    Aika moni yksilö kyllä jytisee ja tutisee suorillakin, kun pyörä ei ole enää sitä mitä pitäisi olla. Sääli, että ei ole enää yhteenhitsaamatonta Vignol-kiskoa linjaraiteena. Voisi olla Wauriotram-kyyti mielenkiintoista sellaisella!
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  8. #23
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Sattui koulutusajo työmatkalle (vaunu 159 linjalla 8 Ruoholahden suuntaan). Siinä oli jotain pientä häikkää Kurvissa ja odotettiin ylimääräinen valokierto. Kouluttaja sitten jakoi elämänviisautta: "Matkustajat ei lopu odottamalla".

    Kyllä se oli vuoro 159. Matkustajaliikenneharjoittelu kouluttajan kanssa jatkuuu vielä huomenna, samoissa vuoroissa..

  9. #24

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    494

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    10.3. iltaruuhkan aikaan en nähnyt ykkösellä yhtään matalalattiavaunua, vaikka aikataulun mukaan niitä pitäisi olla yhdessä kokopäivävuorossa ja kahdessa ruuhkassa. No mutta sehän oli vain hyvä matkustajille, kun ei tarvinnut kärsiä missään rämisevässä pas... eikun Currus Electricus Demissiorissa, millä nimellä Wauriotrameja mainostettiin vuosituhannen alussa.
    Lastenvaunujen kanssa kulkevat sekä huonojalkaiset (esim. vanhukset) kärsivät siitä, jos liikkeellä ei jollain linjalla ole ollenkaan matalalattiavaunuja. Kyllä nuo täyskorkeat ovat nykypäivänä lähinnä historiallisia jäänteitä.

    Itse olen vahvasti eri mieltä siitä, että Variot olisivat vain rämiseviä romuja. Olkoonkin, että Bombardier sössi pahasti, niin minä pidän noita matkustajan näkökulmasta hyvinä laitteina.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 11.03.2010 kello 10:07. Syy: Kiroilu pois

  10. #25
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    10.3. puolilta päivin:

    2126 koeajolla VH-KH-VH, edellinen linja-ajo on ollut 1999. Koneet toimivat kuulema moitteettomasti.

  11. #26
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    10.3. puolilta päivin:

    2126 koeajolla VH-KH-VH, edellinen linja-ajo on ollut 1999. Koneet toimivat kuulema moitteettomasti.
    Eihän tuollainen vanha hyvä tekniikka miksikään mene. Pölyt vain pois ajokytkimestä ja vastuksista!
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  12. #27

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Olkoonkin, että Bombardier sössi pahasti
    Korjaus: Adtranz sössi pahasti. Bombardier sössi korkeintaan lievästi siinä, että meni ostamaan Adtranzin (kokonaiskauppa saattoi toki olla kannattava).

  13. #28

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Bombardier sössi korkeintaan lievästi siinä, että meni ostamaan Adtranzin (kokonaiskauppa saattoi toki olla kannattava).
    Tai sanotaanko sittenkin, että Bombardier sössi siinä, ettei tiennyt näistä Variotrameista, jotta olisi voinut yrittää jättää ne sopimuksen ulkopuolelle?

    Eiköhän Adtranz-kauppa ollut ihan kannattava (en tiedä, mutta luulisin näin).

  14. #29

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Eiköhän Adtranz-kauppa ollut ihan kannattava (en tiedä, mutta luulisin näin).
    Uusimman tiedon mukaan yllättävän harvat yrityskaupat todella ovat. Mutta tästä tapauksesta en tiedä yhtään mitään.

  15. #30

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    794

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Tai sanotaanko sittenkin, että Bombardier sössi siinä, ettei tiennyt näistä Variotrameista, jotta olisi voinut yrittää jättää ne sopimuksen ulkopuolelle?
    Tavallaanhan nuo jäivätkin. Kilpailuviranomaiset antoivat Stadlerille yksinoikeuden Eurooppaan toimitettaviin Variotrameihin. Menneitä kauppoja tämä ei tietenkään koskenut, vain uusia tilauksia ja toimituksia.

    En oikein usko, että Bombardier olisi helpolla voinut sysätä vastuuta Helsingin varioista Stadlerille. Kuka ottaisi huollettavakseen laitteita, joita ei itse ole valmistanut ja joista ei ole saanut frangiakaan rahaa?
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2011
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 31.03.2011, 07:00
  2. Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010
    kirjoittanut NS foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 01.12.2010, 15:40
  3. Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Havainnoitsija foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 08.04.2010, 16:15
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Aaro R foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 01.04.2010, 10:26
  5. Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2009
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 31.03.2009, 18:14

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •