Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/71

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

  1. #31
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    11.3.: HKL 154, Marianne, ei enää mainosta karkkia vaan saman nimistä jäätelöä.

  2. #32
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2950

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Tänään käteeni ilmestyneessä Raitio 1/2010 lehden päätepysäkillä näyttäisi olevan kuva vaunusta #301 linjalla 10. Suuntana näyttäisi olevan Pikku-Huopalahti, mutta kuvassa lukee määränpäänä Kirurgi Kirurgen. Liekö tässä jo visioitu niin kauaksi, että 10 ajetaankin ympyrälinjana, jolloin määränpää on aina Kirurgi, nousi kumpaan suuntaan tahansa menevään vaunuun, vai liekö päässyt tapahtumaan "kömmähdys"
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  3. #33
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Tänään käteeni ilmestyneessä Raitio 1/2010 lehden päätepysäkillä näyttäisi olevan kuva vaunusta #301 linjalla 10. Suuntana näyttäisi olevan Pikku-Huopalahti, mutta kuvassa lukee määränpäänä Kirurgi Kirurgen. Liekö tässä jo visioitu niin kauaksi, että 10 ajetaankin ympyrälinjana, jolloin määränpää on aina Kirurgi, nousi kumpaan suuntaan tahansa menevään vaunuun, vai liekö päässyt tapahtumaan "kömmähdys"
    Eiköhän se ole ihan kömmähdys, kun vaunujen toimittaja ei kuitenkaan ole helsinkiläinen. Vaikka onhan se ympyrä nytkin; kun tarpeeksi kauan malttaa istua, niin kyllä sinne Kirurgille ennen pitkää pääsee. Välissä vaan tuntuu olevan vajaan 10 minuutin mittainen paussi Pikkiksessä. Ah näitä uusia aikatauluja ja niiden tolkuttomia ajoaikoja!

    Kaikki muut näkyvät saaneen lehden tänään, mutta minä vielä odottelen. Toivottavasti huomenna tulee!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #34
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eiköhän se ole ihan kömmähdys, kun vaunujen toimittaja ei kuitenkaan ole helsinkiläinen. Vaikka onhan se ympyrä nytkin; kun tarpeeksi kauan malttaa istua, niin kyllä sinne Kirurgille ennen pitkää pääsee.
    Nimenomaan päässee. Kyseinen vuoro voi olla lähdössä Pikku-Huopalahdesta Töölön halliin.
    "Juna toisi huumeet."

  5. #35
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Nimenomaan päässee. Kyseinen vuoro voi olla lähdössä Pikku-Huopalahdesta Töölön halliin.
    No juu. Tai sitten siinä lukee Kirurgi, mutta se kulkeekin poikkeusreittiä vaikka Kauppatorille
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #36
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    11.3.: HKL 154, Marianne, ei enää mainosta karkkia vaan saman nimistä jäätelöä.
    Samalla linjalla tänään myös Pilsneri-153 sekä Berocca-164.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  7. #37
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    12.3.: Havaitsin, että Kustaa Vaasan tien ja Koskelan hallin risteyksen liikennevaloissa ei enää ole nollaviive-etuutta raitiovaunuille. Liekö pysyvä muutos. Se "pikkuinen lamppu" kyllä vilkkui.

  8. #38
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Salmisaaressa oli ruuhkaa 15.03.2010 Iltapäivällä kun vaunu 215 hajosi Ruoholahden metroaseman lähettyvillä noin klo 17.23 . Parhaimmillaan salmisaaren silmukassa oli 4-vaunua. Vaunut 58, 235, 226 ja 205 odottivat pääsyä linjalle kunnes vaunu 215 saatiin peräytettyä takaisin Salmisaaren silmukkaan sivuraiteelle, kyseinen vaunu lähti varikolle pienen paikalla tehdyn korjauksen jäkeen.
    http://www.youtube.com/watch?v=RmASPiXopKE
    http://www.youtube.com/watch?v=76Ha3LHdzMw

  9. #39

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    Salmisaaressa oli ruuhkaa 15.03.2010 Iltapäivällä kun vaunu 215 hajosi Ruoholahden metroaseman lähettyvillä noin klo 17.23 ...
    Aijaijai! Tämä antaa kyllä aihetta muuttaa koko ratikkaverkoston johdinautoverkostoksi!

  10. #40
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Aijaijai! Tämä antaa kyllä aihetta muuttaa koko ratikkaverkoston johdinautoverkostoksi!
    Jos nyt rehellisiä ollaan, niin tässä tilanteessa bussi, on se sitten ajolankavirrotteinen tai ei, on kyllä ratikkaa häiriöttömämpi. Ei siitä minusta tarvitse naljailla.

    Oma havainto: nelosella iltaruuhkassa vaunu 60, rullakilvellinen Nr I. Onko nelosella nykyisin sellaisia vuoroja, jotka eivät käy Terminaalissa?

    Samoin nelosella välipala 107, ja kyllä siinä selkeästi erottaa, että 7 on eri fonttia kuin 1 ja 0. Eli nyt meillä on "5" tuota HKL:n 80-luvun bussifonttia, "7" variotram-fonttia ja loput sitten oikeaa HKL-fonttia. Aikamoinen sekamelska.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #41

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jos nyt rehellisiä ollaan, niin tässä tilanteessa bussi, on se sitten ajolankavirrotteinen tai ei, on kyllä ratikkaa häiriöttömämpi. Ei siitä minusta tarvitse naljailla.
    Tarkoitus oli ottaa esiin lähinnä se, että kyseessä on yksittäistapaus eikä tällaisen vuoksi kannattaisi suurempiin remontteihin ryhtyä. Tätä olisi ollut hankala hoitaa raitiovaunujen puolenvaihtopaikallakin, sillä ratikkaliikenne olisi pahasti häiriintynyt joka tapauksessa - puolenvaihtojen tiheydestä riippuen tietenkin.

    Ei siis ollut tarkoitus antaa sitä kuvaa, etteikö kumipyöräliikenne olisi tässä tapauksessa suoriutunut paremmin. Sehän on selvä, että olisi. Ei siis ollut naljailua itse johdinautoista. Viittasin kommentissani lähinnä siihen, että koko raitiovaunuverkkoa ei tarvitse ajaa alas, sillä kuten kaikki tietää, on olemassa ratkaisuja, joilla näin vaikeita tilanteita voi helpottaa hieman.

  12. #42
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Tarkoitus oli ottaa esiin lähinnä se, että kyseessä on yksittäistapaus eikä tällaisen vuoksi kannattaisi suurempiin remontteihin ryhtyä. Tätä olisi ollut hankala hoitaa raitiovaunujen puolenvaihtopaikallakin, sillä ratikkaliikenne olisi pahasti häiriintynyt joka tapauksessa - puolenvaihtojen tiheydestä riippuen tietenkin.

    Ei siis ollut tarkoitus antaa sitä kuvaa, etteikö kumipyöräliikenne olisi tässä tapauksessa suoriutunut paremmin. Sehän on selvä, että olisi. Ei siis ollut naljailua itse johdinautoista. Viittasin kommentissani lähinnä siihen, että koko raitiovaunuverkkoa ei tarvitse ajaa alas, sillä kuten kaikki tietää, on olemassa ratkaisuja, joilla näin vaikeita tilanteita voi helpottaa hieman.
    Jos trollikka hajoaa, sarvet alas vain ja perässäolevat pääsevät ohi.

    Tällaisia tilanteita, joissa imago kärsii, voi vähentää kuskaamalla kaikki nuo Wauriotramit Kuusakoski Recyclingin asiantuntevaan loppukäsittelyyn! Niin, eihän tuossa Wauriotramissa välttämättä oikeasti ole vikaa. Siinä voi olla vain valevika, koska siinä väyläsähköjärjestelmä.
    Mutta voi voi kun tuosta aiheutui pitkä vuoroväli ja liikenne on sekaisin myös linjalla 6, kun sitä pitää kasin kanssa kierrättää.
    !sillöM !sillöM
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  13. #43
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Oma havainto: nelosella iltaruuhkassa vaunu 60, rullakilvellinen Nr I. Onko nelosella nykyisin sellaisia vuoroja, jotka eivät käy Terminaalissa?
    SRS:n kokoaman listan mukaisesti sellaisia vuoroja ovat arkena 42, 47, 141, 143(ip), 146(ip) ja 149(ap).

  14. #44
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Tänään palautui mieleeni taas se havainto, jonka olen jo aiemmin tehnyt: ihmiset eivät selvästikään vielä ole tottuneet näihin välipalalaitteisiin. Tänäänkin töihin mennessäni oli äiti lastenvaunujen kanssa korkeassa osassa. Samaten yksi vanha herra kiipesi ihan urakalla siihen korkeaan osaan, vaikka jalat olivat jo aika huonot. Ihan vastaavia huomioita olen tehnyt aiemminkin ja varsin usein. Kannattaisikohan lisätä sen välipalan huomiota esimerkiksi laittamalla korkeiden osien keskioviin nuolet välipalaa kohti sekä teksti "matalalattiainen välipala" tms. Nuolilla tarkoitan sitten ihan kunnollisen kokoisia nuolia, ei mitään vähän sinnepäin olevaa pikku-tarraa, joita esimerkiksi Varioissa on jokainen opastin. Sielläkin on usein joku äiti vaunujen kanssa ihan väärässä välikössä.
    Parannusta ongelmaan lienee luvassa. Tänään bongasin välipalavaunun 110 keulassa matalalattiaisuudesta kertovan merkinnän, joka oli suunnilleen samassa paikassa ja saman kokoinen kuin aiemmat hallikyltit telineineen. Oli hämärää ja vaunu tuli nopeasti vastaan, joten en ehtinyt nähdä yksityiskohtia, mutta olin erottavinani lastenvaunujen ja pyörätuolin symbolit, sekä vaunun sivuprofiilia esittävän kuvan, jossa näkyi matalampi väliosa. Tällainen merkintä lienee tulossa muidenkin välipalojen keulaan. En tiedä oliko vaunun kyljessäkin uusia merkintöjä.

  15. #45

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010

    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
    • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / 17.2.2010 v.95 @10
    • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
    • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
    • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
    • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
    • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
    • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
    • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
    • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
    • 105 / 13.3.2010 v.175 @7B / N/A
    • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / 17.2.2010 v.102 @1A
    • 108 / 4.1.2010 v.97 @10 / N/A
    • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / 11.12.2009 v.64 @6/8
    • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / 23.12.2009 v.165 @6/8
    • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / 8.12.2009 v.159 @6/8


    Saksassa käyneet NrI:t listaa: (numero / viimeksi linjalla ennen Saksaa / ensimmäinen kerta linjalla Saksasta tulon jälkeen)
    • 32 / 15.01.2009 v.101 @1A / 27.11.2009 v.164 @6/8
    • 40 / 4.6.2009 v.2 @1A / N/A
    • 41 / 14.1.2010 v.75 @7A / N/A
    • 42 / 13.6.2008 @7B / 23.9.2009 v.58 @6/8
    • 44 / 6.11.2007 v.83 @7A / 22.1.2009 v.103 @1A
    • 52 / 25.5.2008 v.60 @6/8 / 31.7.2009 v.104 @1A
    • 54 / 24.3.2009 v.105 @1A / 8.2.2010 v.83 @7A
    • 55 / 30.3.2009 v.106 @1A / N/A
    • 58 / 23.2.2009 v.85 @9 / 4.12.2009 v.38 @3BT
    • 59 / 14.9.2009 v.51 @6 / N/A
    • 65 / 13.11.2009 v.77 @7A / N/A
    • 66 / 17.8.2009 v.176 @7B / N/A
    • 69 / 13.9.2007 v.174 @7B / 10.8.2009 v.76 @7A
    • 70 / 13.6.2008 @1A / 15.10.2009 v.159 @6/8


    Suomessa korjatut NrI:t listaa: (numero / viimeksi linjalla ennen TK / ensimmäinen kerta linjalla TK:sta tulon jälkeen)
    • 33 / 2.6.2005 v.155 @6 / 31.1.2006 v.163 @7A
    • 46 / 18.10.2005 v.103 @1A / 9.9.2006 v.62 @7A
    • 67 / 15.6.2006 v.85 @8 / 6.11.2007 v.102 @1A
    ------ rvk1249 ------

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2011
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 31.03.2011, 07:00
  2. Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010
    kirjoittanut NS foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 01.12.2010, 15:40
  3. Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Havainnoitsija foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 08.04.2010, 16:15
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Aaro R foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 01.04.2010, 10:26
  5. Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2009
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 31.03.2009, 18:14

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •