Veikkaisin, että sillä estetään ihmisten holtiton juoksentelu kadun yli paikassa, jossa kuljettajan näkyvyys on heikko sillan pilareiden vuoksi.
Minäkin vähän ihmettelen sitä. Suunnitteluvaiheessa ehdotimme kanssaharrastajan kanssa, että koroke jatkuisi leveänä koko matkan, kun sille on tilaa. Se olisi samalla toiminut poikkeustilanteissa pysäkkikorokkeena ilman että paikalle on tuotava siirrettävää koroketta, kuten aina tehdään silloin, kun tämä pysäkki otetaan käyttöön. Vastaus oli, että ei tarvitse. Eli kai se sitten on parempi tuoda ne tilapäiset korokkeet siihen joka kerta.
Muilta osin tuo uusi rataosuus on hyvin onnistunut. Kovin hitaasti vaunut siinä ajavat vielä. Ehkä siksi että siellähän on valot vilkulla, joten aikataulusta ollaan reippaasti edellä, kun ei pysähdellä koko ajan.