Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/79

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

  1. #61

    Liittynyt
    26.11.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Laitetaanpa ennakkotietona jos jotakuta huomenna kiinnostaa bongata 60-luvun raitiovaunu/paikallisbussi Helsingissä. Eli raitiotieseuran ja Lahden rautatieharrastajat Topparoikka ry:n yhteinen kevätretki. Lähtö kello 12 Koskelasta, Salmisaari noin 13.00, Meilahden
    Kuusitie noin 13.40 ja Hietalahti 14.10 jälkeen.

    Kalustona raiteilla Keppi-Karia vaunu, sekä perävaunu
    Kumipyörillä Oy Liikenne Ab:n väreissä Volvo B635 Wiima vuosimalli 1966

    Retki on tarkoitettu vain Topparoikan ja Raitiotieseuran jäsenille

  2. #62
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Kävelin tänään noin klo 18:45 Brahen kentän kohdalla ja katselin samalla, kun ysi kääntyi Hesarilta Kaarlenkadulle. Mietin, miten oudolta vieläkin näyttää, kun ratikassa on linjatunnuksena 9 ja mietin sitten, että kauankohan mahtaa kestää, ennen kuin siihen tottuu. Seuraavaksi ajatus kääntyi sitten siihen, että numerot 2 ja 5 puuttuvat ja mietin, kauanko mahtaa kestää ennen kuin sellaisia saa (taas) nähdä liikenteessä. No, ei mennyt kauaa. Siinä samassa nimittäin Kaarlenkadulta tulee vaunu 90, jonka kilvissä lukee 2 Eläintarha Djurgården. Jokaisessa kilvessä tämä sama teksti, takana tietysti pelkkä 2. Hetken kyllä mietin, että mitä sieniä on tullut syötyä Mahtoiko joku muu nähdä tämän vaunun? Kuljettajan lisäksi vaunussa oli ohjaamon vierellä toinenkin sinipukuinen herra. En tiedä, oliko kolleega vai kouluttaja. Matkustajia kuitenkin oli kyydissä, ja reittinä 3(B). Ehkäpä tunnus muuttui Eltsussa oikeaksi?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #63
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Tuolla perusteella ei ysillä saisi käyttää myöskään nauhakilpisiä NrI:iä. Kovasti niitä siellä on... !sillöM
    Tässä on vain se vissi ero, ettei nauhakilpisissä NrI-vaunuissa ole mitään määränpääkilpeä, joka voisi ammottaa rumasti tyhjänä toisin kuin Mannheim-vaunuissa. Mielestäni mannet eivät sovi linjalla 9 juuri siitä syystä, että määränpääkilvissä loistaa repaleista taustanauhaa tai loisteputkivalo näkyy (osa tyhjistä taustoista on toki hyvässäkin kunnossa). Vaunun ulosannista tulee nuhjuinen.

  4. #64
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Tässä on vain se vissi ero, ettei nauhakilpisissä NrI-vaunuissa ole mitään määränpääkilpeä, joka voisi ammottaa rumasti tyhjänä toisin kuin Mannheim-vaunuissa. Mielestäni mannet eivät sovi linjalla 9 juuri siitä syystä, että määränpääkilvissä loistaa repaleista taustanauhaa tai loisteputkivalo näkyy (osa tyhjistä taustoista on toki hyvässäkin kunnossa). Vaunun ulosannista tulee nuhjuinen.
    Voi hirveää.
    Eipä meikäläistä haittaa moinen yhtään. Ja harva noita määränpäätekstejä kaipaakaan.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  5. #65

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Voi hirveää.
    Eipä meikäläistä haittaa moinen yhtään. Ja harva noita määränpäätekstejä kaipaakaan.
    Ja kesä on tulossa, jolloin NR:ien näyttötauluista ei näe kunnolla edes numeroa..

  6. #66

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
    • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / 17.2.2010 v.95 @10
    • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
    • 84 / 7.12.2009 v.42 @4 / 14.4.2010 v.164 @6/8
    • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
    • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
    • 90 / 24.4.2010 v.26 @3BT / N/A
    • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
    • 93 / 30.3.2010 v.158 @6/8 / N/A
    • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
    • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
    • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
    • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
    • 105 / 13.3.2010 v.175 @7B / N/A
    • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / 17.2.2010 v.102 @1A
    • 108 / 4.1.2010 v.97 @10 / 19.3.2010 v.93 @10
    • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / 11.12.2009 v.64 @6/8
    • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / 23.12.2009 v.165 @6/8
    • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / 8.12.2009 v.159 @6/8


    Saksassa käyneet NrI:t listaa: (numero / viimeksi linjalla ennen Saksaa / ensimmäinen kerta linjalla Saksasta tulon jälkeen)
    • 32 / 15.01.2009 v.101 @1A / 27.11.2009 v.164 @6/8
    • 40 / 4.6.2009 v.2 @1A / N/A
    • 41 / 14.1.2010 v.75 @7A / N/A
    • 42 / 13.6.2008 @7B / 23.9.2009 v.58 @6/8
    • 44 / 6.11.2007 v.83 @7A / 22.1.2009 v.103 @1A
    • 52 / 25.5.2008 v.60 @6/8 / 31.7.2009 v.104 @1A
    • 54 / 24.3.2009 v.105 @1A / 8.2.2010 v.83 @7A
    • 55 / 30.3.2009 v.106 @1A / 27.3.2010 v.27 @3BT
    • 56 / 23.3.2010 v.174 @7B / N/A
    • 57 / 15.4.2010 v.59 @6/8 / N/A
    • 58 / 23.2.2009 v.85 @9 / 4.12.2009 v.38 @3BT
    • 59 / 14.9.2009 v.51 @6/8 / N/A
    • 65 / 13.11.2009 v.77 @7A / N/A
    • 66 / 17.8.2009 v.176 @7B / N/A
    • 69 / 13.9.2007 v.174 @7B / 10.8.2009 v.76 @7A
    • 70 / 13.6.2008 @1A / 15.10.2009 v.159 @6/8


    Suomessa korjatut NrI:t listaa: (numero / viimeksi linjalla ennen TK / ensimmäinen kerta linjalla TK:sta tulon jälkeen)
    • 33 / 2.6.2005 v.155 @6 / 31.1.2006 v.163 @7A
    • 46 / 18.10.2005 v.103 @1A / 9.9.2006 v.62 @7A
    • 67 / 15.6.2006 v.85 @8 / 6.11.2007 v.102 @1A
    ------ rvk1249 ------

  7. #67
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Voi hirveää.
    Eipä meikäläistä haittaa moinen yhtään. Ja harva noita määränpäätekstejä kaipaakaan.
    Jos määränpäätekstit ovat tarpeettomia, herää kysymys, miksi HKL ylipäätänsä käyttää rahaa uusien kilpilaitteiden asentamiseen nivelvaunuihin. Sinun puolesta nekin voisi näyttää vain pelkkää numeroa ja tekstikentät mustaa. Se tuskin olisi järkevää, vaan asennettuja ominaisuuksia on syytä käyttää. Samoiten manneja pitäisi sijoittaa sellaisille linjoille, joissa vaunun kaikkia suunniteltuja ominaisuuksia voidaan käyttää.

  8. #68
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Jos määränpäätekstit ovat tarpeettomia, herää kysymys, miksi HKL ylipäätänsä käyttää rahaa uusien kilpilaitteiden asentamiseen nivelvaunuihin. Sinun puolesta nekin voisi näyttää vain pelkkää numeroa ja tekstikentät mustaa. Se tuskin olisi järkevää, vaan asennettuja ominaisuuksia on syytä käyttää. Samoiten manneja pitäisi sijoittaa sellaisille linjoille, joissa vaunun kaikkia suunniteltuja ominaisuuksia voidaan käyttää.
    Pitkissä vaunuissahan on mahdollisuus "4T/Terminaali" -kilvitykseen. Niitähän voisi siis käyttää täysin esteettä nelosella.
    "Juna toisi huumeet."

  9. #69
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
    • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / 17.2.2010 v.95 @10
    • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
    • 84 / 7.12.2009 v.42 @4 / 14.4.2010 v.164 @6/8
    • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
    • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
    • 90 / 24.4.2010 v.26 @3BT / N/A
    • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
    • 93 / 30.3.2010 v.158 @6/8 / N/A
    • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
    • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
    • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
    • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
    • 105 / 13.3.2010 v.175 @7B / N/A
    • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / 17.2.2010 v.102 @1A
    • 108 / 4.1.2010 v.97 @10 / 19.3.2010 v.93 @10
    • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / 11.12.2009 v.64 @6/8
    • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / 23.12.2009 v.165 @6/8
    • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / 8.12.2009 v.159 @6/8
    Yllä listattujen 19 ensimmäisen pidennetyn tai pidennykseen otetun vaunun joukossa ei ole vieläkään yhtään "lippavaunua" (nrot 72, 95 ja 109). Mikäli välipalavaunut olisivat valikoituneet täysin sattumanvaraisesti kaikista 42 NrII-sarjan vaunuista, näiden 19 ensimmäisen joukkoon olisi tullut vähintään yksi lippavaunu todennäköisyydellä 0,846.

    Onko kukaan nähnyt matalalattiaisuudesta kertovaa symbolia vielä minkään muun vaunun kuin 110 keulassa?

  10. #70

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Jos määränpäätekstit ovat tarpeettomia, herää kysymys, miksi HKL ylipäätänsä käyttää rahaa uusien kilpilaitteiden asentamiseen nivelvaunuihin. Sinun puolesta nekin voisi näyttää vain pelkkää numeroa ja tekstikentät mustaa. Se tuskin olisi järkevää, vaan asennettuja ominaisuuksia on syytä käyttää. Samoiten manneja pitäisi sijoittaa sellaisille linjoille, joissa vaunun kaikkia suunniteltuja ominaisuuksia voidaan käyttää.
    No ne nykymuotoiset kilpilaitteet ovat lähinnä säälittäviä huonon näkyvyytensä takia. Vaunussa 87:hän oli aiemmin led-taulut, niitä olisin toivonut muihinkin. Nykyiset ovat lähinnä rahanhaaskausta.

    (Toisaalta 1A-kilvetkin on tunnetusti väärin Manneissa...)

  11. #71
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    27.4.: HKL 332 Helsingin Roihupellossa.

    ---------- Viesti lisätty kello 19:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:16 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    27.4.: HKL 332 Helsingin Roihupellossa.
    http://www.raitio.org/news/uutis10/uutis101.htm

  12. #72
    Automies avatar
    Liittynyt
    25.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    27.4.

    44 / 7X iltapäiväruuhkassa

  13. #73
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    • ...
    • 105 / 13.3.2010 v.175 @7B / N/A
    • ...
    Nähty linjalla 4 Katajanokalla tänään 27.4.2010 n. klo 21.30. Havainto tehty vastaan tulleesta vaunusta, joten liikkeestä ja hämärästä johtuen havaintoon liittyy aavistus epävarmuutta. Mikäli vaunu todellakin oli linjalla, on se toistaiseksi nopeimmin muutostöistä valmistunut.

  14. #74
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    27.4.2010

    HKL-RL #208 @ Pasilan konepaja. Toinen pilttuu oli tyhjänä.

    Josko tästä nyt otetaan vihdoin ne "kumibufferit" pois.
    "Juna toisi huumeet."

  15. #75
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Yllä listattujen 19 ensimmäisen pidennetyn tai pidennykseen otetun vaunun joukossa ei ole vieläkään yhtään "lippavaunua" (nrot 72, 95 ja 109). Mikäli välipalavaunut olisivat valikoituneet täysin sattumanvaraisesti kaikista 42 NrII-sarjan vaunuista, näiden 19 ensimmäisen joukkoon olisi tullut vähintään yksi lippavaunu todennäköisyydellä 0,846.
    Alkuperäisen suunnitelman mukaan lipat poistetaan välipala-asennuksen yhteydessä. Ehkäpä sen takia lippavaunut ovat asennusjonossa hännillä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2011
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 29.04.2011, 09:06
  2. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009
    kirjoittanut Jusa foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 01.05.2009, 12:04
  3. Raitiovaunuhavaintoja maalis-huhtikuu 2008
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 60
    Viimeisin viesti: 25.04.2008, 14:16
  4. Raitiovaunuhavaintoja maalis-huhtikuu 2007
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 30.04.2007, 21:54
  5. Raitiovaunuhavaintoja maalis - huhtikuu 2006
    kirjoittanut JMerlin foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 64
    Viimeisin viesti: 03.05.2006, 21:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •