Sekoilua kuutoslinjalla

Liittynyt
30 Kesäkuu 2005
Viestit
744
Tänään pitkästä aikaa hyppäsin 6:n kyytiin Kaivokadulla tarkoituksena poiketa Arabian kauppakeskuksessa ja jatkaa 71:llä kotiin. Kun saavuttiin Vallilan hallin luo, kuski kuuluttikin, että vaunu kääntyy Paavalin kirkolla ja lähtee 8:na Salmisaareen. Eikös sitä olisi voinut mennä perille asti ja kääntää sitten vasta linjakilvet. Tällainen menettely tuntui simputukselta.
 
Vs: sekoilua kuutoslinjalla

Normaalia aikataulun kiinniottamista. Ei yksinkertaisesti kannata pitää päättäreillä pakkaa vaunuja kuljettajineen valmiina täyttämään aukkoja, kun minimaalinen häiriö tulee lyhentämällä päätyjä. Vaihtoehtonahan olisi aikataulunmukaiseen liikenteeseen jäävä aukko loppupäiväksi.

Tuliko vaunusi perässä heti toinen? Yleensä etummainen sumppuuntunut käännetään ja matkustajat voivat jatkaa matkaa takana tulevalla.
 
Vs: sekoilua kuutoslinjalla

Tuliko vaunusi perässä heti toinen? Yleensä etummainen sumppuuntunut käännetään ja matkustajat voivat jatkaa matkaa takana tulevalla.

Veikkaisinpa että sumppuuntumista oli tänään aika paljon 6/8:lla. Ilmeisesti helatorstaista johtuen liikennettä oli tavallista enemmän Länsiväylän ympäristössä ja esimerkiksi Bulevardi oli klo 16 aikoihin täysin tukossa. Myös Itämerenkadulla seisoi autojono koko kadunpituudella ja kun tällä hetkellä siellä ei ole edes oikein mitään kaistamerkintöjäkään niin...
 
Myös Jokeri juuttui totaalisesti ruuhkaan Otaniemessä. Tarkoitus oli mennä Tapiolaan, mutta loikkasinkin bussista ulos Kemistin pysäkin kohdalla, ja ohitin kävelemällä kaksi edellistäkin Jokeribussia.
 
Vs: sekoilua kuutoslinjalla

Veikkaisinpa että sumppuuntumista oli tänään aika paljon 6/8:lla. Ilmeisesti helatorstaista johtuen liikennettä oli tavallista enemmän Länsiväylän ympäristössä ja esimerkiksi Bulevardi oli klo 16 aikoihin täysin tukossa. Myös Itämerenkadulla seisoi autojono koko kadunpituudella ja kun tällä hetkellä siellä ei ole edes oikein mitään kaistamerkintöjäkään niin...

Itselle kävi ensimmäisen kerran niin, että Käenkujan pysäkillä kuski kuulutti, että hän on 25 minuuttia myöhässä, joten mennään tästä Hesarille ja vaihtoi kasin kilvet. Perässä oli toinen jolla porukka sitten pääsi kuutosena. Itse asiassa kolmaskin vaunu tuli noin minuutin perässä.
 
Kukahan uskaltaisi kertoa, mikä hyöty on oikeasti kuutosen ja kasin kierrättämisestä keskenään? Nyt jos jommalla kummalla näistä linjoista on häiriötä, niin se heijastuu auttamatta myös sille toiselle linjalle.
 
Kukahan uskaltaisi kertoa, mikä hyöty on oikeasti kuutosen ja kasin kierrättämisestä keskenään? Nyt jos jommalla kummalla näistä linjoista on häiriötä, niin se heijastuu auttamatta myös sille toiselle linjalle.

Nykysysteemi on halvempi, kuljettajilla ei kulu työaikaa siirtyessä edestakaisin Hakaniemen ja Sörnäisten välillä.
 
Eikös 6/8-kierrätys myös vähennä yhden vaunupäivän kalustotarpeesta? Sehän sen häiriöherkkyyden luo kun vähemmällä tehdään enemmän.
 
Kukahan uskaltaisi kertoa, mikä hyöty on oikeasti kuutosen ja kasin kierrättämisestä keskenään? Nyt jos jommalla kummalla näistä linjoista on häiriötä, niin se heijastuu auttamatta myös sille toiselle linjalle.

Olet oikeassa siinä että kuutosen häiriö heijastuu kasille ja toisin päin, mutta toisaalta häiriö ei silloin sekoita yhtä herkästi samaa linjaa (toisen linjan paikatessa), eli haitta ja hyöty kumoavat toisensa. Meniköhän oikein? :)
 
Kukahan uskaltaisi kertoa, mikä hyöty on oikeasti kuutosen ja kasin kierrättämisestä keskenään? Nyt jos jommalla kummalla näistä linjoista on häiriötä, niin se heijastuu auttamatta myös sille toiselle linjalle.

Muiden mainuttujen lisäksi säästetään päättärijärjestelyissä Arabiassa. Toisaalta päivittäisenä kuutosen käyttäjänä täytyy todeta, että aika vähän siellä oikeasti on tällaisia häiriöitä. 12 vuotta tuo on työmatkakulkuvälineenäni ollut ja tosiaan ekaa kertaa koin tuon Hesarille kääntymisen Hietalahden pää on tosin välillä aivan älytön sumppu. Saattoi olla fiksu veto siirtä 20 toiseen suuntaan pois Bulevardilta.
 
Takaisin
Ylös