Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Raitiolinjan 8 olisi pitänyt pysähtyä myös Läntisellä Brahenkadulla sijaitsevalla raitiovaunuapysäkillä Urheilutalo. Pysäkki oli merkitty myös poikkeusreitit esittelevään karttaan (linkki karttaan). Raitioliikenteessä on perinteisesti pysähdytty kaikilla poikkeusreitin pysäkeillä vaikka pysäkkikilvessä ei linjan numeroa olisikaan.

Käytännössä tuossa on kuitenkin kyse kahdesta pysähdyksestä samalla pysäkillä (sama nimi, välimatkaa parikymmentä metriä). Eli matkustajien ajan tuhlaamisesta. Kun tuolla muutenkin kuluu aikaa vaihtoyhteyksien neuvomiseen ynnä muuhun, niin käytännöksi voisi ottaa että vain yksi pysähdys per pysäkki.
 
Käytännössä tuossa on kuitenkin kyse kahdesta pysähdyksestä samalla pysäkillä (sama nimi, välimatkaa parikymmentä metriä). Eli matkustajien ajan tuhlaamisesta. Kun tuolla muutenkin kuluu aikaa vaihtoyhteyksien neuvomiseen ynnä muuhun, niin käytännöksi voisi ottaa että vain yksi pysähdys per pysäkki.

Olen tästä samaa mieltä kuin risukasa. Urheilutalon kulmilla linjat lisäksi palasivat omille reiteilleen, jolloin on erittäin perusteltua että ne käyttävät samalla pysäkkialueella omaa katostaan. Viikonlopun poikkeusreittien infoamisessa iso parannus olisi ollut, jos keskustan pysäkkitauluista olisi saatu 3B:n ja ysin arvioidut saapumisminuutit pois. Monet matkustajat vilkaisevat vain nopeasti taulua ja toteavat, että kohta se vaunu on tulossa. Harvempi jaksaa ryhtyä tavaamaan pitkänä rullaavaa poikkeusreittitekstiä taulun alalaidasta, kun päällisin puolin tilanne näyttäisi olevan kunnossa. Jos minuuttien sijasta oman linjan kohdalla näkyisikin viivoja, huomio varmasti kiinnittyisi enemmän tekstiin.
 
Käytännössä tuossa on kuitenkin kyse kahdesta pysähdyksestä samalla pysäkillä (sama nimi, välimatkaa parikymmentä metriä). Eli matkustajien ajan tuhlaamisesta. Kun tuolla muutenkin kuluu aikaa vaihtoyhteyksien neuvomiseen ynnä muuhun, niin käytännöksi voisi ottaa että vain yksi pysähdys per pysäkki.

Eihän se tervejalkaiselle mikään ongelma ollut, itse asiassa heidän takia ei olisi tarvinut koko 8X:ää. Eihän siitä mennyt kuin kaksi kasin pysäkkiä pois tuon ratatyömaan takia. Vaan vanhoille huonosti kulkeville ihmisille asia oli ihan kokonaan toinen. Näin ollen tuo molemmilla urheilutalon pysäkillä pysähtyminen oli minusta aivan perusteltua.
 
Eihän se tervejalkaiselle mikään ongelma ollut, itse asiassa heidän takia ei olisi tarvinut koko 8X:ää. Eihän siitä mennyt kuin kaksi kasin pysäkkiä pois tuon ratatyömaan takia. Vaan vanhoille huonosti kulkeville ihmisille asia oli ihan kokonaan toinen. Näin ollen tuo molemmilla urheilutalon pysäkillä pysähtyminen oli minusta aivan perusteltua.

Senpä takia vaihtoyhteydet pitäisikin tuoda kaikki yhdelle pysäkille missä on kaikilla mukavasti aikaa vaihtaa. Nythän oli paitsi järjestetty 8X:n vaihdot sekavasti, niin myös jäänyt 9X:n lähin pysäkki aivan liian kauas. Nimenomaan pitkä kävely 9X:ään oli iso ongelma.
 
Kulttuuriratikka HKL 166 aloitti liikenteensä 22.9. n klo 15

Vaunua nähdään arki-iltapäivisin linjalla 7A.




 
Mitä vuoroa vaunu 166 ajelee, vai ajaako se vuorovaunujen välissä?
 
Kiitos! Täällä saa kyllä vastauksen alta aikayksikön melkein kysymykseen kuin kysymykseen! Täytyy SRS:n sivustolta ladattavan vuoroaikataulukon kanssa mennä odottelemaan huomenna pysäkille.

Älä mene, vaunu on liikenteessä vuoron 78 iltaruuhkassa ainoastaan tiistai - torstai, ei perjantaina, ei viikonloppuna, eikä maanantaina.
 
Älä mene, vaunu on liikenteessä vuoron 78 iltaruuhkassa ainoastaan tiistai - torstai, ei perjantaina, ei viikonloppuna, eikä maanantaina.

Äh joo, ja sekin kyllä luki jo täällä mutta unohtui saman tien... Kiitos muistutuksesta, olisi tullut pitkä odotus! No, ensi viikolla sitten.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös