Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: Työraitiovaunu

  1. #16
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    No mitä saimme oppia? Lyhyesti ilmaistuna "Eki" on ihan hyvä vaunu, jos siinä ei olisi harjaa eikä sitä työteliä. Jäikö jotain jäljelle?
    Olin samassa tilaisuudessa. Mutta valitettavasti en saanut yhtä iloista kuvaa Ekistä.
    Säätöä ja muutoksiakin tarvitaan, että siitä tulee kelpo vaunu.
    Ja "kakkonen" on sitten jo tehtaalta tullessaan kelpo vaunu.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2011

    Käytön kannalta näyttää hankalalta harjan jatkuva ohjaamistarve, mikä hidastuttaa ajamista verrattuna vanhoihin harjavaunuihin, joilla voi antaa mennä vaan vauhdilla.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  3. #18

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1275

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Käytön kannalta näyttää hankalalta harjan jatkuva ohjaamistarve, mikä hidastuttaa ajamista verrattuna vanhoihin harjavaunuihin, joilla voi antaa mennä vaan vauhdilla.
    Itsekin kävin katsomassa tätä ihmettä. Tuo on tietenkin sinällään puute. Käytännön kokemus tulee näyttämään, kuinka suuri ongelma se oikeasti on. Kääntöpuolikin asiassa on: jos harjaa täytyy ohjata, toisaalta sitä myös voi ohjata. Eli uusi vaunu tekee siistimpää jälkeä. Vanhat vaunut kannattaa pitää varalla, jos tilaa vain on, pahojen lumipyrypäivien varalla jo kapasiteetinkin takia. Syntyy oikeastaan aika hyvä työnjako: vanhat vaunut voidaan tiukassa paikassa laittaa liikkeelle vaikka pahimpaan ruuhkaan, uusi keskittyy hiljaisen liikenteen aikaan perusteellisempaan puhdistustyöhön.

    Hukkainvestointi ei uusi työvaunu missään tapauksessa ole, sillä käsittääkseni uusi hiomavaunu tarvittiin joka tapauksessa. Ei liene epäilystä, että sellaisena blondi pärjää niin kuin pitää. Ja jos se sen päälle vielä toimii auttavasti harjavaununa, niin asiat on aika hyvin. Ja luultavasti se toimii säätämisen jälkeen paremmin kuin auttavasti. Ainakin tehtaalla on selvä intressi tehdä parhaansa, sillä odottamassa on toisen vaunun tilaus, jos nyt toimitettuun ollaan tyytyväisiä.
    Ville

  4. #19

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Säätöä ja muutoksiakin tarvitaan, että siitä tulee kelpo vaunu.
    Ja "kakkonen" on sitten jo tehtaalta tullessaan kelpo vaunu.
    Minähän en tästä uudesta vaunusta tiedä mitään, mutta pitäisin aika normaalina, että testausta ja säätöjä tarvitaan. Varmaan tehtaan porukka on ensimetreillä aika kiinteästi mukana seuraamassa? Hyllytavarana noita ei voine mistään ostaa ja jos voisikin, vaatisi se silti rukkaamista tulevan ympäristön(rataverkon) tarpeisiin.

    Perusuteliaana heitän vielä seuraavan kysymyksen: Toimiiko noiden työvaunujen kuljettajat myös ajoittain "tavallisten" ratikoiden kuljettajina. Eli tyyppikoulutus vaunuun, laitteisiin ja työmenetelmin (harjaus hionta yms.) tietysti tarvitaan, mutta tekeekö näitä töitä täysin eri porukka kuin matkustajavuoroja? Ja onko hionta- ym.töissä mukana muuta henkilöstöä kuin kuljettaja?
    Viimeisin muokkaaja Mikle; 17.01.2011 kello 20:46. Syy: lisätty kysymys

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •