Näytä äänestyksen tulokset: Minkä raitiolinjan nopeutus olisi mielestäsi vuorossa linjan 8 jälkeen?

Äänestäjiä
69. Et voi äänestää tässä äänestyksessä
  • 1, 1A Eira - Kauppatori - Kallio - Käpylä

    9 13,04%
  • 3B, 3T Eira - Kauppatori - Kamppi - Töölö - Kallio - Eira

    7 10,14%
  • 4, 4T Katajanokka (molemmat haarat) - Munkkiniemi

    20 28,99%
  • 6 Hietalahti - Arabia

    17 24,64%
  • 7 Senaatintori - Pasila

    6 8,70%
  • 9 Länsiterminaali - Kamppi - Kallio - Ilmala

    3 4,35%
  • 10 Kirurgi - Pikku Huopalahti

    7 10,14%
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-50/50

Viestiketju: Mitä linjaa nopeutettaisiin seuraavaksi?

  1. #46

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Mitä linjaa nopeutettaisiin seuraavaksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sehta Näytä viesti
    Onko nuo autot todella parkissa. Niissä on ainakin kuljettajat. Ovat ne kyllä nätisti reunassa. Vaikea sanoa.
    Mitä väliä tuolla kuvalla, kun tuo on "ikivanha". Nykyisinhän tuossa on korokkeet.

    Ja lienee aika selvä asia, että jos kasia nopeutetaan, pitää varmaan kutostakin nopeuttaa.

  2. #47

    Liittynyt
    22.04.2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    6

    oletus Vs: Mitä linjaa nopeutettaisiin seuraavaksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sehta Näytä viesti
    Onko nuo autot todella parkissa. Niissä on ainakin kuljettajat. Ovat ne kyllä nätisti reunassa. Vaikea sanoa.
    Eivät ole parkissa. Katua eteenpäin kulkemalla selviää että liikeessä ovat. http://maps.google.fi/?ie=UTF8&t=h&l...,0.066047&z=15

  3. #48

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Mitä linjaa nopeutettaisiin seuraavaksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Mitä väliä tuolla kuvalla, kun tuo on "ikivanha". Nykyisinhän tuossa on korokkeet.
    Ne korokkeet ovat muuten tiettävästi väliaikaisia. EIvät sovi bulevardin alkuperäiseen tyylin, jossa on vain suoria linjoja, joten kauounginmuseo vastustaa ja ne pitänee poistaa kun Bulsaa uusitaan jossain vaiheessa.

    Tai näin olen kuullut, en ole tarkistanut mistään virallisesta lähteestä.

  4. #49

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Mitä linjaa nopeutettaisiin seuraavaksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Ne korokkeet ovat muuten tiettävästi väliaikaisia. EIvät sovi bulevardin alkuperäiseen tyylin, jossa on vain suoria linjoja, joten kauounginmuseo vastustaa ja ne pitänee poistaa kun Bulsaa uusitaan jossain vaiheessa.
    .
    No, Helsingin "väliaikainen" linja-autoasema oli paikoillaan yli 50 vuotta... ;-)

  5. #50
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Mitä linjaa nopeutettaisiin seuraavaksi?

    HSL:n hallitus käsittelee 10.5. linjan 8 kehittämistä/nopeuttamista.

    Seuraavana kehittämis/nopeuttamiskohteena on mainittu linjakokonaisuus 3+7.

    Noin äkkiseltään ajateltuna tuntuisi kannattavammalta nopeuttaa linjoja 4 ja 10, kun vain 5 min kierrosajan nopeutuksella saisi kokonaiset ruuhkavuorot pois.

    Mutta toisaalta 3+7 voi hyvinkin liittyä suunnittelun alla olevaan Topeliuksenkadun rataan. Kehittämiskohde 3+7 saa toivottavasti lopputulokseksi sen, että
    - linjat siirretään uudelle Topeliuksenkadun radalle
    - molemmille tulee tasainen 10 min vuoroväli
    - linjan 3 vuoromäärä on nykyinen ja kierrosaika valitettavasti 70 min, sillä sinne tuskin saa nopeuttamallakaan 60 min kierrosaikaa nykyisillä suunnitteluperiaatteilla
    - linjan 7 vuoromäärä vähenee kahdella ja kierrosaika uudella reitillä on 60 min
    - linjoille 4 ja 10 tulee heijastevaikutuksia linjojen 3 ja 7 reittimuutosten ansiosta toisaalta matkustajamäärän kasvuna ja toisaalta ajoaikojen nopeutumisena risteysviiveiden vähentyessä

    Parhaimmillaan linjojen 3+7 kehittämisohjelma antaa siis merkittävät säästöt ja laajentaa rv-liikenteen palvelualuetta.

    Mutta olisi mielenkiintoista kuulla todelliset perustelut tälle linjojen 3+7 valinnalle seuraavaksi kohteeksi. Mahtavatko arvailuni osua oikeaan suuntaan?

    Mahdanko muuten olla aivan liian optimistinen, jos kuvittelen, että linjojen 3+7 reittimuutos, risteysviiveiden vähentyminen ja Manskun varova-valot sekä etuuksien tehostaminen jo yhdessä antaisivat linjoille 4 ja 10 nuo 5 min kierrosajan säästöt? Silloin tämä paketti, jossa tehdään 3+7 kehittämisohjelma sekä tehostetaan Manskun etuuksia, säästäisi peräti 4 ruuhkavuoroa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Mitä saa mainostaa ja miten?
    kirjoittanut Ilmari Syrjälä foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 21.09.2008, 09:34
  2. Mitä vaaditte paikallisliikenteen bussilta?
    kirjoittanut Ajomestari foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 19.08.2008, 13:47

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •