Sivu 6 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/123

Viestiketju: NrI:ien lisäpalahanke

  1. #76

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1276

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Linjan 1/1A nousevat matkustajat arkivuorokautta kohden:

    1989 - 13 600
    1992 - 10 400
    1995 - 13 000
    1999 - 8 000
    2002 - 10 900
    2006 - 7 300
    2008 - 7 200
    2009 - 7 100

    Tuoreimpia lukuja minulla ei ole. Ysi lie vaikuttanut jonkin verran.
    Eli matkustajamäärät vuodesta 1989 ovat lähes puolittuneet. Ja kun kaupunkirakenne ei ole muuttunut tuosta ja tuskinpa joukkoliikenteen käyttäjäosuudet, niin potentiaalia käyttäjämäärän lähes kaksinkertaistamiseen pitäisi olla...
    Ville

  2. #77

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Eli matkustajamäärät vuodesta 1989 ovat lähes puolittuneet. Ja kun kaupunkirakenne ei ole muuttunut tuosta ja tuskinpa joukkoliikenteen käyttäjäosuudet, niin potentiaalia käyttäjämäärän lähes kaksinkertaistamiseen pitäisi olla...
    Luulenpa, että asumisväljyys juurikin ykkösen palvelemilla vanhoilla asuinaluilla on kasvanut selvästi sitten vuoden 1989. Tämänkin takia pitäisi linjaa jatkaa ainakin Oulunkylän asemalle Raide-Jokerin linjaukselle asti.

  3. #78

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3669

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ainoa hassu juttu, joka pistää silmään, on jälleen kerran emmetys. Kun vuoroväli pitenee, niin emme ennustaa, että linjan 7 matkustajamäärä Sörnäisten ja Pasilan välillä tippuu 22%. Näkis vaan! Nyt toivoisin, että matkustajalaskennat tehtäisiin todellisuudessakin, ensi talvena nykyisellä talvikauden vajaan 8 min vuorovälillä ja sitten vielä uudelleen tulevaisuudessa sillä 10 min vuorovälillä, ja katsottaisiin, mitä todellisuudessa tapahtui. Jonkun verran matkustajamäärä voi laskeakin, mutta epäilen, että lasku on enintään muutaman prosentin.
    Matkustajalaskennat? Eikö matkalippujen tarkastuksesta saa aika hyvän infon paljonko vaunuissa on matkustajia?

  4. #79
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Kaupunginhallituksen päätöksessä 10.10 puolletaan kymmenen vanhan NrI-vaunun peruskorjausta ja välipalan lisäämistä niihin http://www.hel.fi/hki/helsinki/fi/P_...0-10_Khs_35_El

    Nyt kun vielä Valtuusto hyväksyy esityksen niin vaunujen peruskorjaus ja välipalojen lisäys olisi tarkoitus toteuttaa vuosina 2012-2013.

    Varmaankin peruskorjattavat kymmenen vaunua ovat niitä joita ei ole vielä lainkaan peruskorjattu, tällaisia ovat 31, 37, 43, 48, 49, 50, 51, 60, 61, 62, 63 ja 68.

  5. #80

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Varmaankin peruskorjattavat kymmenen vaunua ovat niitä joita ei ole vielä lainkaan peruskorjattu, tällaisia ovat 31, 37, 43, 48, 49, 50, 51, 60, 61, 62, 63 ja 68.
    Niinkuin varmaan on käytännöllisintä, laitetaan ne palikat sellaisiin vaunuihin, jotka ovat vasta menossa huoltoon. Mutta siitä huolimatta jättäisin 31:n nykmittoihinsa; onhan se sentään ensimmäinen nivelvaunu Helsingissä. (olettaen että nämä ovat tulleet järjestyksessä) Sen jopa remppaisin alkuperäisen näköiseksi...

  6. #81
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Mutta siitä huolimatta jättäisin 31:n nykmittoihinsa; onhan se sentään ensimmäinen nivelvaunu Helsingissä. (olettaen että nämä ovat tulleet järjestyksessä) Sen jopa remppaisin alkuperäisen näköiseksi...
    Ensimmäinenhän se on, ja ensimmäisenä nivelenä se Helsinkiin aikanaan saapuikin. Ja tätä ensimmäisyyttä saatetaan hyvinkin kunnioittaa alkuperäisillä väreillä yms. jutuilla, kun sen aika koittaa...

  7. #82
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Niinkuin varmaan on käytännöllisintä, laitetaan ne palikat sellaisiin vaunuihin, jotka ovat vasta menossa huoltoon. Mutta siitä huolimatta jättäisin 31:n nykymittoihinsa; onhan se sentään ensimmäinen nivelvaunu Helsingissä. (olettaen että nämä ovat tulleet järjestyksessä) Sen jopa remppaisin alkuperäisen näköiseksi...
    "Jostain" syystä se on ollut jo pitkään nostettuna syrjään rataverkolta KH:ssa. Milloinkahan se tienasi viimeksi linjakilometrejä?

  8. #83
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Jokin 50 -sarjalainen (ei 50) oli Vallilassa riisutun näköisenä pari päivää sitten. Näin vain ohimennen, kun tallin ovi oli auki. Ja oli tallissa, josta lähdetään ja johon tullaan, eli 17. Sitten veikkaisin Koskelassa näkemääni vaunua 68 myös lisäpalavaunuksi.
    Eli 63 ja veikkaus 5x ja 68.

  9. #84

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrI-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    • 34 / 1.3.2012 v.40 @4 / N/A
    • 38 / 30.3.2012 v.173 @7B / N/A
    • 63 / 21.12.2011 v.73 @7A / N/A

    ------ rvk1249 ------

  10. #85
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrI-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    Jatkossa meillä on siis sekä ensimmäisen että toisen sarjan MLNRV-vaunuja, eli pitäisikö niitä alkaa merkitä ykkös- ja kakkospäättein? MLNRVI ja MLNRVII tai kenties MLNRV1 ja MLNRV2?

  11. #86
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Jatkossa meillä on siis sekä ensimmäisen että toisen sarjan MLNRV-vaunuja, eli pitäisikö niitä alkaa merkitä ykkös- ja kakkospäättein? MLNRVI ja MLNRVII tai kenties MLNRV1 ja MLNRV2?
    Parempi olisi yksinkertaistaa kirjoitusasua: NR1LE, NR2LE
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  12. #87

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Jatkossa meillä on siis sekä ensimmäisen että toisen sarjan MLNRV-vaunuja, eli pitäisikö niitä alkaa merkitä ykkös- ja kakkospäättein? MLNRVI ja MLNRVII tai kenties MLNRV1 ja MLNRV2?
    Miksi ne pitää erottaa toisistaan muuten kuin, että toiset on numeroilla 71-112 ja toiset ei? Ei MLRV vaunuja eroteta toisistaan MLRV1 ja MLRV2, vaan numeroilla 201-220 ja 221-240.
    ------ rvk1249 ------

  13. #88
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    Ei MLRV vaunuja eroteta toisistaan MLRV1 ja MLRV2, vaan numeroilla 201-220 ja 221-240.
    Mitä, mitä, mitä?

  14. #89

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    Miksi ne pitää erottaa toisistaan muuten kuin, että toiset on numeroilla 71-112 ja toiset ei? Ei MLRV vaunuja eroteta toisistaan MLRV1 ja MLRV2, vaan numeroilla 201-220 ja 221-240.
    Onko ensimmäisen ja toisen sarjan Varioissa vastaavan luokan teknisiä eroja kuin nivelissä? Pikkunippeleissä löytyy muutoksia molemmista, mutta NRI:ssä ja II:ssa on ihan oleellisiakin teknisiä eroavaisuuksia.

  15. #90
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: NrI:ien lisäpalahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Mitä, mitä, mitä?
    Sitä, että 20 vaunun tilaus oli alkuperäinen ja toiset 20 tilattiin optiona melkein samantien; näin muistelen. Käytännössä sarjoissa ei ole mitään eroa, vaan uudempi sarja sisältää vain vähäisiä viilauksia. Enkä muuten ole varma, onko asia edes noin, sillä "2-sarjan" vaunujahan saapui jo ennen kuin "1-sarja" oli kokonaan toimitettu; eli viimeisissä "1-sarjan" vaunuissa saattaa olla vastaavat muutokset, mene tiedä. Joku kalustofriikimpi selvittäköön asian.
    Ainoa ero, minkä pystyn varmasti näkemään, on kuljettajan oikean jalan kohdilla: siellä palaa toistakymmentä punaista lediä, kun turvalaite on toiminnassa. Mutten muista sitäkään kummassa sarjassa näin on

Vastaavia viestiketjuja

  1. NrII:ien lisäpalahanke
    kirjoittanut tkunnas foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 225
    Viimeisin viesti: 15.09.2009, 09:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •