Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/71

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

  1. #46
    Automies avatar
    Liittynyt
    25.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Oliko tuo 112 siis hinauksessa? Vai työnsikö se sammunutta työvaunua?
    112 oli hinauksessa, linjakilvissä luki "koeajo".

  2. #47

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Harjavaunu 2123 työssä Munkkiniemessä 19.11.2010 klo 2.55

  3. #48
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Ei vaan kysymys kuljettajille ja muille tietäjille (kun ei oo kysymyspalstaa).
    Ovatko ne kaksi (Arabia, Nokka) rasvauslaitetta edelleen olemassa / käytössä?

  4. #49
    ratikkakuski avatar
    Liittynyt
    06.12.2005
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Ovatko ne kaksi (Arabia, Nokka) rasvauslaitetta edelleen olemassa / käytössä?
    Arabia, olemassa, käytössä.
    Nokka ?

  5. #50
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    24. 11. lumimyräkässä mannevoimaa liikkeellä: HKL 153 (Lappeenranta University of Technology), 162 (Helsingin Energia) ja 164 (ExpressBus) kaikki linjalla 1/1A iltapäivällä. 162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...

  6. #51
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    24. 11. lumimyräkässä mannevoimaa liikkeellä: HKL 153 (Lappeenranta University of Technology), 162 (Helsingin Energia) ja 164 (ExpressBus) kaikki linjalla 1/1A iltapäivällä. 162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...
    164 havaittu myös Pasilassa puoli yhden aikoihin, kääntynyt siellä ilmeisesti myöhästymisen takia.

    Lisäksi kaksi harjavaunua (joista toinen oli 2123) havaittu kurvissa noin kello 10.30, toinen lähti Hakaniemeen päin, toinen Hesarille.

  7. #52

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    494

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    24. 11. lumimyräkässä mannevoimaa liikkeellä: HKL 153 (Lappeenranta University of Technology), 162 (Helsingin Energia) ja 164 (ExpressBus) kaikki linjalla 1/1A iltapäivällä. 162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...
    153 oli aamulla 6/8:lla.

  8. #53

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...
    Taisi olla poikkeusreitillä. Päivän aikana ollut yksi tai useampi poikkeusreitti seiskoilla ja ykkösillä Kruununhaassa väärin pysäköityjen autojen vuoksi.

  9. #54
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Viime aikoina on Munkkiniemessä ihailtu harvinaisia vaunuja; ExpressBus koulutusajossa.
    Pari ihmistä oikein pysähtyi kadulla ihmettelemään, että mikäs tuo on, sen verran outoja ilmestyksiä ovat. Vaimokin huusi, että tuu kattoon mikä tuo on.
    Ai raitiopaunulainen?

    Ja samalla epäolennaisuudella jatketaan:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    En ole latinaa lukenut, mutta eikö se mennyt näin?:

    Praesens Imperfectum Perfectum Plus Quam Perfectum
    Jos nyt puhutaan kieliopillisista aikamuodoista (tempus) niin joo, mutta se siguhan tarkoittaa suomeksi "nykypäivä epätäydellistä, tulevaisuus täydellistä". Löytyy myös ainakin Tampereen klassillisen koulun, "Klasun" seinästä.
    Sakari Kestinen

  10. #55
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lasketaankohan tämä raitiovaunuhavainnoksi? HKL166 eli kulttuurivaunu on saanut ammattislangissa osuvan lempinimen Silakka. Voi vaan arvailla, miksi.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #56

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    494

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    25.11 näytti 73 olleen koeajolla klo 14:n maissa. Olikohan sitten jo iltaruuhkassa linjalla?

  12. #57
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Päivän aikana ollut yksi tai useampi poikkeusreitti seiskoilla ja ykkösillä Kruununhaassa väärin pysäköityjen autojen vuoksi.
    Oliko Kruununhaassa oikeasti isoja ongelmia?

    Jos oli, niin tilanne on täysin naurettava. Viime talvena ongelmia oli jatkuvasti ja ne olivat pahoja. Niistä jopa uutisoitiin mediassa malliin "raitiovaunut kärsivät jatkuvasti väärinpysäköidyistä autoista".

    Vuosi on kulunut. Mitä on opittu, mitä on saatu aikaan? Tilanne on lähes naurettava, kun ensimmäinen lumisade tuo eteen täsmälleen samat ongelmat, joista vuosi sitten kitistiin. Voiko kaupunki olla aivan hampaaton?

    Voisiko nyt ajatella, että tälle asialle tehtäisiin oikeasti jotain eikä vain pyöriteltäisi jotain vuodelle 20xx ulottuvaa strategiapaperia, jossa on toimenpidekortteja "sitten joskus"? Ihan hyvähän se on, että Liisankadullekin on suunitelmia olemassa, mutta niiden toteutumista ei ole varaa odottaa.

    Liikennesuunnittelupäällikkö tekee kerran viikossa pikaisia päätöksiä erilaisista pienimuotoisista mm. pysäköintiä koskevista asioista. Eikö hän voisi tehdä päätöstä, jolla kielletään pysäköinti kokonaan Liisankadulla ja Snellulla rv-kiskojen vierellä? Päätös on voimassa talvikauden 15.3.2011 asti, ja liikennesuunnittelupäällikkö voi kumota sen aiemminkin, jos lumitilanne tämän mahdollistaa.

    Perusteluina mainitaan luonnollisesti se, että kruununhakalaiset asetetaan muun kaupungin kanssa räikeästi eriarvoiseen asemaa, kun heidän joukkoliikenneyhteytensä takkuaa jatkuvasti eikä heille voida tarjota laadukasta ja luotettavaa joukkoliikennettä pysäköintiongelman takia. Lisäksi perusteluissa voidaan esittää, että vapautuvaa tilaa käytetään lumen välivarastointiin kuljetusta odottamaan, jolloin muilla kaduilla voidaan käyttää pysäköintiin varattua tilaa pysäköintiin eikä, kuten viime talvena huomattavissa määrin, lumen varastointiin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #58
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Ei vaan kysymys kuljettajille ja muille tietäjille (kun ei oo kysymyspalstaa).
    Ovatko ne kaksi (Arabia, Nokka) rasvauslaitetta edelleen olemassa / käytössä?
    Vielä kysyisin kuljettajilta Katajanokan (KTN) rasvauslaitteesta. On niin kylmää, ettei itte haluaisi käydä. Ja ymmärränkö paikalla tilanteen, niinpä.

  14. #59
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jos oli, niin tilanne on täysin naurettava. Viime talvena ongelmia oli jatkuvasti ja ne olivat pahoja. Niistä jopa uutisoitiin mediassa malliin "raitiovaunut kärsivät jatkuvasti väärinpysäköidyistä autoista".

    Vuosi on kulunut. Mitä on opittu, mitä on saatu aikaan? Tilanne on lähes naurettava, kun ensimmäinen lumisade tuo eteen täsmälleen samat ongelmat, joista vuosi sitten kitistiin. Voiko kaupunki olla aivan hampaaton?

    Voisiko nyt ajatella, että tälle asialle tehtäisiin oikeasti jotain eikä vain pyöriteltäisi jotain vuodelle 20xx ulottuvaa strategiapaperia, jossa on toimenpidekortteja "sitten joskus"? Ihan hyvähän se on, että Liisankadullekin on suunitelmia olemassa, mutta niiden toteutumista ei ole varaa odottaa.

    Liikennesuunnittelupäällikkö tekee kerran viikossa pikaisia päätöksiä erilaisista pienimuotoisista mm. pysäköintiä koskevista asioista. Eikö hän voisi tehdä päätöstä, jolla kielletään pysäköinti kokonaan Liisankadulla ja Snellulla rv-kiskojen vierellä? Päätös on voimassa talvikauden 15.3.2011 asti, ja liikennesuunnittelupäällikkö voi kumota sen aiemminkin, jos lumitilanne tämän mahdollistaa.

    Perusteluina mainitaan luonnollisesti se, että kruununhakalaiset asetetaan muun kaupungin kanssa räikeästi eriarvoiseen asemaa, kun heidän joukkoliikenneyhteytensä takkuaa jatkuvasti eikä heille voida tarjota laadukasta ja luotettavaa joukkoliikennettä pysäköintiongelman takia. Lisäksi perusteluissa voidaan esittää, että vapautuvaa tilaa käytetään lumen välivarastointiin kuljetusta odottamaan, jolloin muilla kaduilla voidaan käyttää pysäköintiin varattua tilaa pysäköintiin eikä, kuten viime talvena huomattavissa määrin, lumen varastointiin.
    Samanlaiset ongelmat lähestyvät jälleen myös bussiliikennettä kapeahkoilla kaduilla, kuten vaikkapa Aleksis Kivenkatu sekä Asemapäällikönkatu (h22, h58, h58B ja h59) ja bussien ongelmat näillä kaduillahan vaikuttavat suoraan myös raitioliikenteeseen (h9). Vielä on mahtunut ohittamaan pysäköityjä autoja, mutta varovasti sittenkin. Mutta on todellakin hämmästyttävää nähdä ja todeta, että tästä talvesta on tulossa hyvää vauhtia ihan edellisen toisinto. Oman lukunsa on toki ne monet bussi- ja raitioliikenteelle yhteiset korotetut pysäkit, jotka ovat täysin "yhteensopimattomia" nykyisten matalalattiabussien (eteenkin Irisbus Crossway LE) kanssa. Olin aiemmin niiden kannalla, en enää. Eivät toimi ja asiakaspalevelua niissä on mahdontonta suorittaa asiakaslähtöisesti. Mieluummin niin, että tuollaisilla pysäkeillä olisi erillinen matalampi osuus busseille.

    Mä olen sitä mieltä, että asiassa on hieman nostettu jo kädet pystyyn ja eräänlainen hälläväliä-meninki vallitsee. Tällaiset ajatukset tulevat väkinsin mieleeni, kun katselee kadunvarsien pysköintipaikkojen talvikunnossapitoa. Myös autoilijoiden pysäköinti on välistä uskomattoman välinpitämätöntä ja auto sunnilleen "heitetään" siihen, mihin sopii, eikä yhtään ajatella, että mahtuuko sitä ohittamaan turvallisesti viereisellä kaistalla.

    Onneksi esim. h59:llä kulkee säännöllisesti kyydissäni esim. poliiseja ja mm. HSL:n henkilökuntaa, joille mielellään joskus esittelisi tällaisia tilanteita .
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  15. #60
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Mä olen sitä mieltä, että asiassa on hieman nostettu jo kädet pystyyn ja eräänlainen hälläväliä-meninki vallitsee. Tällaiset ajatukset tulevat väkinsin mieleeni, kun katselee kadunvarsien pysköintipaikkojen talvikunnossapitoa.
    Siltä minustakin vaikuttaa. Ja se on kyllä suuri vahinko, sillä sehän johtaa siihen, että...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    ...myös autoilijoiden pysäköinti on välistä uskomattoman välinpitämätöntä ja auto sunnilleen "heitetään" siihen, mihin sopii, eikä yhtään ajatella, että mahtuuko sitä ohittamaan turvallisesti viereisellä kaistalla.
    Eli jos kaupunki ei hoida omaa kunnossapitovelvoitettaan, niin autoilijastakin tulee välinpitämätön. Varsinkin, kun tietää, ettei välinpitämättömyydellä ole seurauksia. Mitä nyt muutama sata bussi- tai ratikkamatkustajaa joutuu väärille reiteille tai odottamaan, mutta eihän sillä ole väliä, kun ei siitä itse saa mitään sen kummempaa seurausta, korkeintaan 40-50 euroa pysäköintimaksua jos huono tuuri käy...

    Pelkästään se pysäköinnin täyskielto mainitsemillani kaduilla, miksei muissakin pahoissa paikoissa, talvisaikaan toimisi hyvänä signaalina autoilijoille: kun ette kyenneet pysäköimään muita häiritsemättä, niin nyt ei sitten pysäköidä ollenkaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2010
    kirjoittanut Rester foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 03.12.2010, 08:50
  2. Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2010
    kirjoittanut ipeniemela foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 191
    Viimeisin viesti: 01.12.2010, 21:40
  3. Raitiovaunuhavaintoja - elokuu 2010
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 31.08.2010, 16:56
  4. Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2010
    kirjoittanut GT8N foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 03.04.2010, 18:57
  5. Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2009
    kirjoittanut Relayer foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 124
    Viimeisin viesti: 02.12.2009, 20:07

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •