Edinburghin raitiotierakennus syvissä vaikeuksissa

Taisi olla autopuolueen kirjoitelmaa tuo. Raitiotiehankkeilla tuntuu olevan taipumus kangerrella Britanniassa, sikäli kun niitä saadaan siellä edes aloitettua. Eipä tuossa hankkeessa sinänsä näyttäisi olevan teknisesti mitään erityisen vaikeaa, jos ei vanhaan keskustaan rakentamista pidetä erityisenä. Jos pomoille maksetaan bonuksia tilanteessa, jossa hanke jumittaa, ja kaivurit katkovat sähköjohtoja tahattomasti, niin vaikuttais olevan projektin johtamisessa vikaa.

Edinburghin kalustotoimittaja CAF sai muuten juuri Tukholman SL:n jättitilauksen. Mahtaneeko tulla samaa vaunumallia länsinaapuriin... SL voinee sitten vaikka ostaa skottien vaunut, jos siellä pannaan koko homma jäihin.

Muoks: Edinburghin ratikasta on näköjään Wikipediassa aika perusteellinen selvitys. Johtamis- ja koordinaatio-ongelmalta tuo ainakin noin ulkoapäin näyttää. Hankkeen johtajaa on vaihdettu n. kerran vuodessa. Sinänsä suunnitelmat verkosta vaikuttavat hyviltä. Itse matkustin tuon lentokenttä - Waverleyn asema -välin bussilla pariin otteeseen n. vuoden ennen kiskotyömaan alkamista ja ainakin noin turistikauden satunnaisotoksella vaikutti siltä, että ratikalle oli kysyntää riittämiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuon hankkeen ongelmilla on pitkä historia. Ongelmat ovat yksinomaan byrokraattis-poliittisia. Vaunut tai ainakin osa niistä on mahdollisesti menossa lainaan Lontooseen Croydonin raitiotielle.
 
Takaisin
Ylös