HS: Ratikka on matkustusmuodoista kallein

Kritiikkini ratikkaa kohtaan on ollut sen nykymuotoisesta toteutuksesta sekä siitä miksi monet ratikkaintoilijat sitä haluaisivat kehittää, ne kun ovat kestämättömiä.

Väitän, että kinaamanne kortteliratikka on tumiollista pääkaupunkiseudun raidekehitykselle, ja yhteistyökyvyttöminä olette junttautuneet 1900-luvun alun toteutustapaan..

Eiköhän tässä ole jo trollausta ollut tarpeeksi... :biggrin:
 
Trolliin ei pitäisi tarttua, mutta tartun jälleen.

Täytynee tarkentaa tähän, että minä jos joku kannatan raideliikennettä ja ratikkaa
Kirjoitustesi perusteella tätä ei varmaan kukaan usko, uskotko itsekään kun joudut asiaa näin todistelemaan?

ja olenkin esittänyt pääkaupunkiseudun kattavaa metroraitio-järjestelmää, joka pohjautuisi perustunneliratkaisuun läntisellä Helsinginniemellä.
Kyllä, tämä ei varmasti ole jäänyt kellekään epäselväksi.

Kritiikkini ratikkaa kohtaan on ollut sen nykymuotoisesta toteutuksesta
Kritiikin esittämiseen kuuluu asioiden perustelu sekä konkreettiset esitykset tilanteen muuttamiseksi. Asioiden huutelu "totuuksina" vailla lähteitä sekä perustelua on jotain aivan muuta kuin kritiikin esittämistä.

sekä siitä miksi monet ratikkaintoilijat sitä haluaisivat kehittää, ne kun ovat kestämättömiä.
Eli "ratikkaintoilijat" ovat kestämättömiä :))), kun kehtaavat esittää perusteltuja ja konkreettisia parannusehdotuksia nykyisen toimimattoman liikenteen saattamiseksi normaalin raitiovaunukaupungin tasolle.

Väitän, että kinaamanne kortteliratikka on tumiollista pääkaupunkiseudun raidekehitykselle
Niin, kuka kinaa ja mistä. Mitähän "tumiollista" raitioliikenteestä on pääkaupunkiseudun raidekehitykselle? Sekö, että oikein toteutettu nykyaikainen raitioliikenne paremminpalvelevana ja kustannustehokkaampana veisi viimesenkin pohjan nykyisinkin vertailua kestämättömiltä ihanilta tunnelihankkeilta?

yhteistyökyvyttöminä olette junttautuneet 1900-luvun alun toteutustapaan..

Kuka on yhteistyökyvytön ja kuka ei. Kirjoituksistasi päätellen olet itse jäänyt täysin menneisyyden Stadtbahn-ajan ajatusmailmaan, joka on nykynäkökulmasta katsottuna epäonnistunutta sekä vältettävää liikenne- ja kaupunkisuunnittelua.

Vaikka on selvää ettei kadulle ja kortteleihin voi saada nopeaa eristettyä seutuliikenteen rataa.

Olen jo muutaman kerren sanonut tästäkin asiasta.

Yrität selvästi hämärtää asiaa käyttämällä ympäripyöreitä termejä kuten "seutuliikenteen rata". Seutuliikenteen rata on esimerkiksi Vantaankosken rata. Ja sellaisen kaltaista täysin eristettyä rautatietasoista rataa ei kukaan ole missään vaiheessa ehdottanutkaan korttelikapunkiin.

Nykyaikaisesti toteutettu huomattavasti nopeampi ja parempi raitiotieliikenne on totutettavissa verrattain helposti, kyse on vain halusta. Esimerkkejä on Eurooppa pullollaan.

Teidän juntturapäisyydenne takia veronmaksajat kärsivät.
Verrattain mielenkiintoista "päättelyä". Veronmaksajat kärsivät pikemminkin päättäjien ja suunnittelijoiden asiantuntemattomuudesta epäammattitaitoisuudesta. Voin antaa hyvän arvoitusesimerkkkihankkeen: 10 kijaiminen sana, joka alkaa l:llä ja päättyy o:hon. Vihje: vaikuttaa varsinkin Etelä-Espoon joukoliikenteen palvelutasoon.

Käsittämätöntä jänkkäystä täällä foorumilla
Sanos muuta. Onneksi et varmasti ole syyllistynyt siihen kertaakaan.

kun on päivänselvää ja kaikkien tiedossa että todellisuudessa mitään uutta seudullista kortteliratikkaa (huh) ei ole tulossa.
Mitään "kortteliratikaa" ei varmasti ollakaan rakentamassa mihinkään. Kun seudullisia linjoja joskus tulee, suunnitellaan ne täysin joillain muilla normeilla, kuin kantakaupungin 1940-luvun tasolle jumahtanut raitioliikenne.

Seudullisen pikaraitiolinjaston ainoa mahdollisuus on tunnelointi kantakaupungissa
Ei ole. Kuten on perustellusti esitetty lukuisia kertoja useissa eri viestiketjuissa.

kevytmetroksi eli pikaraitiolinjastoksi.
Kannattaa pitää kirkkaana mielessä, että "kevytmetro" ja pikaraitiotie eivät ole automaattisesti synonyymejä.

Ja siihen kätevään kokonaisuuteen saisi Laajasalot ja Viikit ja kaikki minne raiteita tarvitaan.
Kyllä, samaan syssyyn rakentaisi myös raitiotien Tukholmasta Joensuun kautta Kilpisjärvelle. Kustannuksillahan ei ollut väliä eikä joukkoliikenteen kokonaisuudella, vai mitä?

Mutta typerällä juntturoimisellanne saavutatte vain sen että itä-länsi suuntaista raskasmetroa tulee lisää.
Tämän "saavutuksen" ovat siunanneet kyllä täysin muut, kuin jlf:n keskustelijat. Ja ihan oma aiheensa onkin, kuinka metrohanketta on valehtelulla ja tiedon pimityksellä edistetty muutamien tahojen intressien saavuttamiseksi.

Sinänsä hassua, kun raskas, kankea, iso ja pitkä sekä kallis lähijuna teille kelpaisi paikkaan kuin paikkaan.
Hyvä heitto, kerrot varmaan missä ja kuka tällaista huumoria viljelee?


Metron ja ratikan yhdistelmä!
On Stadtbahn, joka ei edusta nykyaikaista liikennesuunnittelua eikä luo toivottua kaupunkirakennetta.

Metro-ihmiset ovat olleet avoimia tämäntyyppiselle ratkaisulle koko ajan, mutta ratikkajuntturat vain vuosi toisensa jälkeen toistaa samoja mantrojansa.
*Huutonaurua*

Metromiehet tosiasiassa pelkäävät nykyaikaisia raitioteitä kuin ruttoa, koska metrohankkeet päättyisivät kuin seinään, jos pääkaupunkiseudun liikennesuunnittelussa ryhdyttäisiin toteuttamaan raskasraiteiden ja bussiliikenteen väliinjäävää laajaa ja monipuolista "kiellettyä" vaihtoehtoa.

Ja mitä tulee metromiehien avoimuuteen, kannattaa muistaa Östersundomin haavemetron kähmintä. Halvempi ja parempaa kaupunkirakennetta tuottava raitiovaunuvaihtoehto salattiin, jotta metropäätös ehdittiin tehdä pelkän metroselvityksen perustteella.

Ja mitä mantrojen hokemiseen tulee, niin niihin ei raitioliikenteen suunnittelussa ja toteuttamisessa tarvitse tukeutua, kun asiat voi perustella ja todentaa rehellisesti laskelmilla ja esimerkeillä. Vastaavaan ei metromiehet pysty, kuten viimeksi vaikka MOT-ohjelmasta jokainen saattoi todeta.

Ratikoiden nopeuttamiseksi on tehty lukuisia keinoja, mutta ratikat vain hidastuvat hidastumistaan.
Ei nyt kannata sentään valehdella. Linjan 8 lähes kaksi vuotta sitten tehdystä kehittämissuunnitelmasta ei ole toteutettu vielä yhtään mitään. Tämä vain esimerkkinä, jonka olet varmasti tiedostanut.
Kiitos lyhytnäköisyydestänne, sen seuraukset on nähty.
Aiemmin sanoit:
On aika yhdistää voimat. Laittaa erimielisyydet taakse.
Hei vekkuli, hauska heitto. (Tosin ei paljon naurattanut.) Ei varmaan kannata jankata muiden "lyhytnäköisyydestä", sillä kohta nauravat jo naurismaan aidanseipäätkin.
Olkaamme yhteistyössä uuden, seudullisen, nopean, eristetyn, kevyen ja halvan raitiometron aikaansaamisessa!
Ei valitettavasti taida paljon hengenheimolaisia löytyä ideoimaan huonostipalvelevaa miljoonahanketta.
 
Takaisin
Ylös