339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Et siis edes yritä kuunnella mitä sinulle selitetään?
Älä välitä. Ton lätinät kannattaa vaan ignoroida.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Et siis edes yritä kuunnella mitä sinulle selitetään?
Et siis edes yritä kuunnella mitä sinulle selitetään?
Tuota kun se nopeusetu on suhteessa siihen muuhun liikenteeseen.Pääsääntöisesti katutasossa toimiva raitioliikenne voi olla varsin nopeaa siellä, missä muukin maantasoinen liikenne on kohtuullisen nopeaa. Mutta jos halutaan joukkoliikenteelle selvää nopeusetua suhteessa muuhun liikenteeseen pitää rakentaa tunneleita tai muita eristettyjä ratoja.
...kun laitetaan esim. 500m kävely raitiopysäkeiltä, kapenee...
Näin en ole väittänytkään.Ja ratikka-alue ei ole sama kuin suurpiirit.
Tuota kun se nopeusetu on suhteessa siihen muuhun liikenteeseen.
Ääriesimerkki: Nairobiin avattiin uusi rata jolla kestää 16,5 km matka 15 minuuttia, erinomaisen nopea 66km/h. Uutisen mukaan vertailukohtana olevalla henkilöautolla voi mennä ruuhkassa tuohon väliin kaksi tuntia, eli mikä tahansa joukkoliikenne joka kulkee edes 10km/h on nopeampaa.
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-20310767
Väitän, että kinaamanne kortteliratikka on tumiollista pääkaupunkiseudun raidekehitykselle, ja yhteistyökyvyttöminä olette junttautuneet 1900-luvun alun toteutustapaan.. Vaikka on selvää ettei kadulle ja kortteleihin voi saada nopeaa eristettyä seutuliikenteen rataa.
Teidän juntturapäisyydenne takia veronmaksajat kärsivät.
Seudullisen pikaraitiolinjaston ainoa mahdollisuus on tunnelointi kantakaupungissa, ja esim. Töölön metron muuttaminen kevyemmäksi eli ns. kevytmetroksi eli pikaraitiolinjastoksi.
On aika yhdistää voimat.
Ratikoiden nopeuttamiseksi on tehty lukuisia keinoja, mutta ratikat vain hidastuvat hidastumistaan.
olenkin esittänyt pääkaupunkiseudun kattavaa metroraitio-järjestelmää, joka pohjautuisi perustunneliratkaisuun läntisellä Helsinginniemellä.
Väitän, että kinaamanne kortteliratikka on tumiollista pääkaupunkiseudun raidekehitykselle, ja yhteistyökyvyttöminä olette junttautuneet 1900-luvun alun toteutustapaan.. Vaikka on selvää ettei kadulle ja kortteleihin voi saada nopeaa eristettyä seutuliikenteen rataa.
Teidän juntturapäisyydenne takia veronmaksajat kärsivät.
Seudullisen pikaraitiolinjaston ainoa mahdollisuus on tunnelointi kantakaupungissa, ja esim. Töölön metron muuttaminen kevyemmäksi eli ns. kevytmetroksi eli pikaraitiolinjastoksi. Ja siihen kätevään kokonaisuuteen saisi Laajasalot ja Viikit ja kaikki minne raiteita tarvitaan.
On aika yhdistää voimat. Laittaa erimielisyydet taakse. Aikaansaada uutta. Metron ja ratikan yhdistelmä!
On aika uudelle! On aika kevytmetrolle! Olkaamme yhteistyössä uuden, seudullisen, nopean, eristetyn, kevyen ja halvan raitiometron aikaansaamisessa!
On aika yhdistää voimat. Laittaa erimielisyydet taakse. Aikaansaada uutta. Metron ja ratikan yhdistelmä! Metro-ihmiset ovat olleet avoimia tämäntyyppiselle ratkaisulle koko ajan, mutta ratikkajuntturat vain vuosi toisensa jälkeen toistaa samoja mantrojansa...
...On aika uudelle! On aika kevytmetrolle! Olkaamme yhteistyössä uuden, seudullisen, nopean, eristetyn, kevyen ja halvan raitiometron aikaansaamisessa!
On yhteistyön aika.
Kerrohan tarkka luku sekä se, millä tavoin olet sen laskenut! Onko käytössäsi mahdollisesti YKR-aineisto josta olet laskenut kaikille ratikkapysäkeille 500 metrin bufferin todellisia kävelyreittejä pitkin? Huomautan – jälleen kerran – että jos jätät vastaamatta, se tarkoittaa, että sinulla ei ole laskelmaa ja myönnät, että heittelet lukuja täysin hatusta ilman mitään todellisuuspohjaa.En ole sitä väittänytkään, vaan kertonut ratikka-alueella asuvan n. 100 000 eli 1/6 Helsingin väestöstä, ja 500m kävelyn sisällä vielä vähemmän. Ja ratikka-alue ei ole sama kuin suurpiirit.
Kaikkein turmiollisimpia ovat ne, jotka uskovat asiaansa kivenkovaa, mutta eivät todellisuudessa ymmärrä, mistä on kysymys. Ehkä uskot todella, että raitiotien rakentaminen metron hinnalla ja haitoilla edistää joukkoliikennettä. Ei se ole minulle mikään yllätys, että sinä tai joku muukin uskoo niin. Etkä ole ainoa. Sillä niin uskottiin Saksassakin 1970-luvulla, kunnes 1980-luvulle tultaessa kantapään kautta opittiin, ettei asia olekaan niin. Viittaan tässä siis Stadbahn-konseptiin. Eli se, mitä esität, on jo kokeiltu 30–40 vuotta sitten. Tiedetään, ettei asia ollut niin aluksi luultiin ja kuten sinä esität. Ja siitä otettiin opiksi. Monet foorumin kirjoittajat tietävät, tuntevat ja ymmärtävät tämän historian myös, ja siksi ovat kirjoituksissaan eri mieltä kuin sinä.Täytynee tarkentaa tähän, että minä jos joku kannatan raideliikennettä ja ratikkaa, ja olenkin esittänyt pääkaupunkiseudun kattavaa metroraitio-järjestelmää, joka pohjautuisi perustunneliratkaisuun läntisellä Helsinginniemellä.
Juuri näin. Tunneliliikenne on pintaliikennettä täydentävä, ei korvaava ratkaisu. Minulle ei äkkiä tule mieleen kaupunkia, jossa olisi tunneljärjestelmä, eikä lainkaan pintajoukkoliikenteen palvelua. Pariisissa lienee Euroopan kaupungeista tihein tunnelijärjestelmä asemien määrällä ja tiheydellä mitattuna, mutta sielläkin on pyörinyt bussiliikenne koko sen ajan, kun ratikat olivat poissa.Mun mielestä metron ei pidä kilpailla ratikan kanssa eikä päinvastoin, kummatkin järjestelmät täydentävät toisiaan ja jos tahtoa löytyy niin nykyistä pintaratikkaa kehittämällä siitä saadaan hyvin toimiva ja nykyaikainen järjestelmä joka pystyy vastaamaan entistä paremmin Helsinkiläisten liikkumistarpeisiin.