Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678
Näytetään tulokset 106-108/108

Viestiketju: HS: Ratikka on matkustusmuodoista kallein

  1. #106
    Jykke avatar
    Liittynyt
    21.03.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    624

    oletus Vs: HS: Ratikka on matkustusmuodoista kallein

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kritiikkini ratikkaa kohtaan on ollut sen nykymuotoisesta toteutuksesta sekä siitä miksi monet ratikkaintoilijat sitä haluaisivat kehittää, ne kun ovat kestämättömiä.

    Väitän, että kinaamanne kortteliratikka on tumiollista pääkaupunkiseudun raidekehitykselle, ja yhteistyökyvyttöminä olette junttautuneet 1900-luvun alun toteutustapaan..
    Eiköhän tässä ole jo trollausta ollut tarpeeksi...

  2. #107
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: HS: Ratikka on matkustusmuodoista kallein

    Trolliin ei pitäisi tarttua, mutta tartun jälleen.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Täytynee tarkentaa tähän, että minä jos joku kannatan raideliikennettä ja ratikkaa
    Kirjoitustesi perusteella tätä ei varmaan kukaan usko, uskotko itsekään kun joudut asiaa näin todistelemaan?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    ja olenkin esittänyt pääkaupunkiseudun kattavaa metroraitio-järjestelmää, joka pohjautuisi perustunneliratkaisuun läntisellä Helsinginniemellä.
    Kyllä, tämä ei varmasti ole jäänyt kellekään epäselväksi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kritiikkini ratikkaa kohtaan on ollut sen nykymuotoisesta toteutuksesta
    Kritiikin esittämiseen kuuluu asioiden perustelu sekä konkreettiset esitykset tilanteen muuttamiseksi. Asioiden huutelu "totuuksina" vailla lähteitä sekä perustelua on jotain aivan muuta kuin kritiikin esittämistä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    sekä siitä miksi monet ratikkaintoilijat sitä haluaisivat kehittää, ne kun ovat kestämättömiä.
    Eli "ratikkaintoilijat" ovat kestämättömiä (), kun kehtaavat esittää perusteltuja ja konkreettisia parannusehdotuksia nykyisen toimimattoman liikenteen saattamiseksi normaalin raitiovaunukaupungin tasolle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Väitän, että kinaamanne kortteliratikka on tumiollista pääkaupunkiseudun raidekehitykselle
    Niin, kuka kinaa ja mistä. Mitähän "tumiollista" raitioliikenteestä on pääkaupunkiseudun raidekehitykselle? Sekö, että oikein toteutettu nykyaikainen raitioliikenne paremminpalvelevana ja kustannustehokkaampana veisi viimesenkin pohjan nykyisinkin vertailua kestämättömiltä ihanilta tunnelihankkeilta?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    yhteistyökyvyttöminä olette junttautuneet 1900-luvun alun toteutustapaan..
    Kuka on yhteistyökyvytön ja kuka ei. Kirjoituksistasi päätellen olet itse jäänyt täysin menneisyyden Stadtbahn-ajan ajatusmailmaan, joka on nykynäkökulmasta katsottuna epäonnistunutta sekä vältettävää liikenne- ja kaupunkisuunnittelua.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Vaikka on selvää ettei kadulle ja kortteleihin voi saada nopeaa eristettyä seutuliikenteen rataa.
    Olen jo muutaman kerren sanonut tästäkin asiasta.

    Yrität selvästi hämärtää asiaa käyttämällä ympäripyöreitä termejä kuten "seutuliikenteen rata". Seutuliikenteen rata on esimerkiksi Vantaankosken rata. Ja sellaisen kaltaista täysin eristettyä rautatietasoista rataa ei kukaan ole missään vaiheessa ehdottanutkaan korttelikapunkiin.

    Nykyaikaisesti toteutettu huomattavasti nopeampi ja parempi raitiotieliikenne on totutettavissa verrattain helposti, kyse on vain halusta. Esimerkkejä on Eurooppa pullollaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Teidän juntturapäisyydenne takia veronmaksajat kärsivät.
    Verrattain mielenkiintoista "päättelyä". Veronmaksajat kärsivät pikemminkin päättäjien ja suunnittelijoiden asiantuntemattomuudesta epäammattitaitoisuudesta. Voin antaa hyvän arvoitusesimerkkkihankkeen: 10 kijaiminen sana, joka alkaa l:llä ja päättyy o:hon. Vihje: vaikuttaa varsinkin Etelä-Espoon joukoliikenteen palvelutasoon.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Käsittämätöntä jänkkäystä täällä foorumilla
    Sanos muuta. Onneksi et varmasti ole syyllistynyt siihen kertaakaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    kun on päivänselvää ja kaikkien tiedossa että todellisuudessa mitään uutta seudullista kortteliratikkaa (huh) ei ole tulossa.
    Mitään "kortteliratikaa" ei varmasti ollakaan rakentamassa mihinkään. Kun seudullisia linjoja joskus tulee, suunnitellaan ne täysin joillain muilla normeilla, kuin kantakaupungin 1940-luvun tasolle jumahtanut raitioliikenne.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Seudullisen pikaraitiolinjaston ainoa mahdollisuus on tunnelointi kantakaupungissa
    Ei ole. Kuten on perustellusti esitetty lukuisia kertoja useissa eri viestiketjuissa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    kevytmetroksi eli pikaraitiolinjastoksi.
    Kannattaa pitää kirkkaana mielessä, että "kevytmetro" ja pikaraitiotie eivät ole automaattisesti synonyymejä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Ja siihen kätevään kokonaisuuteen saisi Laajasalot ja Viikit ja kaikki minne raiteita tarvitaan.
    Kyllä, samaan syssyyn rakentaisi myös raitiotien Tukholmasta Joensuun kautta Kilpisjärvelle. Kustannuksillahan ei ollut väliä eikä joukkoliikenteen kokonaisuudella, vai mitä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Mutta typerällä juntturoimisellanne saavutatte vain sen että itä-länsi suuntaista raskasmetroa tulee lisää.
    Tämän "saavutuksen" ovat siunanneet kyllä täysin muut, kuin jlf:n keskustelijat. Ja ihan oma aiheensa onkin, kuinka metrohanketta on valehtelulla ja tiedon pimityksellä edistetty muutamien tahojen intressien saavuttamiseksi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Sinänsä hassua, kun raskas, kankea, iso ja pitkä sekä kallis lähijuna teille kelpaisi paikkaan kuin paikkaan.
    Hyvä heitto, kerrot varmaan missä ja kuka tällaista huumoria viljelee?


    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Metron ja ratikan yhdistelmä!
    On Stadtbahn, joka ei edusta nykyaikaista liikennesuunnittelua eikä luo toivottua kaupunkirakennetta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Metro-ihmiset ovat olleet avoimia tämäntyyppiselle ratkaisulle koko ajan, mutta ratikkajuntturat vain vuosi toisensa jälkeen toistaa samoja mantrojansa.
    *Huutonaurua*

    Metromiehet tosiasiassa pelkäävät nykyaikaisia raitioteitä kuin ruttoa, koska metrohankkeet päättyisivät kuin seinään, jos pääkaupunkiseudun liikennesuunnittelussa ryhdyttäisiin toteuttamaan raskasraiteiden ja bussiliikenteen väliinjäävää laajaa ja monipuolista "kiellettyä" vaihtoehtoa.

    Ja mitä tulee metromiehien avoimuuteen, kannattaa muistaa Östersundomin haavemetron kähmintä. Halvempi ja parempaa kaupunkirakennetta tuottava raitiovaunuvaihtoehto salattiin, jotta metropäätös ehdittiin tehdä pelkän metroselvityksen perustteella.

    Ja mitä mantrojen hokemiseen tulee, niin niihin ei raitioliikenteen suunnittelussa ja toteuttamisessa tarvitse tukeutua, kun asiat voi perustella ja todentaa rehellisesti laskelmilla ja esimerkeillä. Vastaavaan ei metromiehet pysty, kuten viimeksi vaikka MOT-ohjelmasta jokainen saattoi todeta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Ratikoiden nopeuttamiseksi on tehty lukuisia keinoja, mutta ratikat vain hidastuvat hidastumistaan.
    Ei nyt kannata sentään valehdella. Linjan 8 lähes kaksi vuotta sitten tehdystä kehittämissuunnitelmasta ei ole toteutettu vielä yhtään mitään. Tämä vain esimerkkinä, jonka olet varmasti tiedostanut.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kiitos lyhytnäköisyydestänne, sen seuraukset on nähty.
    Aiemmin sanoit:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    On aika yhdistää voimat. Laittaa erimielisyydet taakse.
    Hei vekkuli, hauska heitto. (Tosin ei paljon naurattanut.) Ei varmaan kannata jankata muiden "lyhytnäköisyydestä", sillä kohta nauravat jo naurismaan aidanseipäätkin.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Olkaamme yhteistyössä uuden, seudullisen, nopean, eristetyn, kevyen ja halvan raitiometron aikaansaamisessa!
    Ei valitettavasti taida paljon hengenheimolaisia löytyä ideoimaan huonostipalvelevaa miljoonahanketta.
    Näin se nyt vaan menee

  3. #108
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: HS: Ratikka on matkustusmuodoista kallein

    Suosittelen Kantokoskea perehtymään tähän sivuun: http://kaupunkiliikenne.net/olomuodot.html
    Sakari Kestinen

Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678

Vastaavia viestiketjuja

  1. Fredan ratikka
    kirjoittanut teme foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 07.03.2011, 19:35
  2. Nizzan ratikka
    kirjoittanut teme foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 22:34
  3. Ratikka 2015
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 28.05.2009, 07:06
  4. Ratikka- ja bussikuvia 12.8.08
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.08.2008, 21:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •