Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2011

Ei kovin tavallinen näky tuo manne-10. Ja Fazer samaan aikaan nelosella. Vielä harvinaisempaa.

Tämä on pieni askel raitiovaunuhavaintojen historiassa, iso harppaus Mannejen käytössä ( mukailtuna Neil Armstrongia; That's one small step for [a] man, one giant leap for mankind ) :)

Sitten se havainto 339 Mannerheimintiellä, tilausajossa.
 
13.5.: Koskelassa asennusta vailla vastavaihde eteenvedetyllä kielisovituksella. Eli sellainen pitkä vaihde. Minnekä se tulee?
HKL 14 ja 31 edelleen rinnakkain huoltohallin pussiraiteiden päässä.
Koskelan hallialueen aitaa ja tukimuuria "Lahdentien" kohdalla uusitaan. Myös hallialueen sisäänajokohtaan tulee portti. Siinähän oli aikanaan portti ja porttivahdin koppi.
 
Myös hallialueen sisäänajokohtaan tulee portti.

Tiedätkö tarkemmin, mihin kohtaan tämä portti tulee? Urheilukentälle kai kuitenkin pääsee jatkossakin autolla. Eli ehkä sinne tulee sitten aita siihenkin suuntaan, vai?
 
Tiedätkö tarkemmin, mihin kohtaan tämä portti tulee? Urheilukentälle kai kuitenkin pääsee jatkossakin autolla. Eli ehkä sinne tulee sitten aita siihenkin suuntaan, vai?
Urheilukentän puolella on aita ja kentälle pääsee jatkossakin. Portti tulee juuri siihen mistä ratikat ja autoliikenne kulkevat.
Olen antanut itseni ymmärtää, että portti/portit ovat kuitenkin auki arkena "virka-aikaan". Hiipparit tapaavat käydä siellä kuulemma hämärissä ja pimiällä.
Hei kaikki; on siellä valvonta virka-aikanakin!

---------- Viesti lisätty kello 19:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:50 ----------

64 / 6.5.2010 v.171 @7B / N/A
Hei RVK 1249, mikäs tätä vaunua riivaa?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään (13. 5.) jatkoi Mannejen koulutuskäyttö Töölön linjoilla: HKL 164 (TUC) oli illalla vuorostaan linjalla 10, havainnoitu klo 18.40 Brahenkadulla matkalla linjalle (kuvallista todistusaineistoa alla - valitettavasti linjatunnus ei näy erityisen hyvin).
 

Liitetiedostot

  • IMG_9896_jlf.JPG
    IMG_9896_jlf.JPG
    119.8 KB · Lukukerrat: 116
Ma 16.5.

HKL 154, 162, 164 / 1A

Lauantailta 14.5.:
 

Liitetiedostot

  • Helsinki1 005.jpg
    Helsinki1 005.jpg
    118.4 KB · Lukukerrat: 108
16.5.

HSL poikkeusliikennetiedotus sanoi:
Raitioliikenne on poikki noin 20 minuuttia virran katkaisemisen takia klo 20 maissa. Syy: yleisötapahtuma. Arvioitu kesto: 19:30 - 20:30.

Eli näköjään Suomen mm-kisojen voiton vuoksi keskustassa katkaistaan virrat kultajuhlissa, joka myös vaikuttaa raitioliikenteeseen. Syytä tähän virtojenkatkaisuun en tiedä.
 
16.5.



Eli näköjään Suomen mm-kisojen voiton vuoksi keskustassa katkaistaan virrat kultajuhlissa, joka myös vaikuttaa raitioliikenteeseen. Syytä tähän virtojenkatkaisuun en tiedä.

HSL:n liikennetiedotteissa mainitaan että syynä virtojen katkaisuun on korkea kuljetus, tuodaankohan sankarit juhlapaikalle jollakin normaalia korkeammalla kuljetuksella ja turvallisuussyistä virrat joudutaan katkaisemaan?
 
Kiekkojoukkuehan saapui paikalle Westendin Linjan operoimalla avokattoisella Ayats Bravo 1R City -kaksikerrosbussilla. Normaalisti kiertoajelukäytössä bussien yläkerrassa seisominen on ajon aikana kiellettyä, mutta tällä kertaa saattaisi suorille käsille nostettu "Poika" aiheuttaa ikävän sähköiskun bussin kyydissä seisovan Leijonan tassuille. Lieni siis ihan tarpeen katkaista sähköt. :)
 
korkea kuljetus, tuodaankohan sankarit juhlapaikalle jollakin normaalia korkeammalla kuljetuksella ja turvallisuussyistä virrat joudutaan katkaisemaan?

Kiekkojoukkuehan saapui paikalle Westendin Linjan operoimalla avokattoisella Ayats Bravo 1R City -kaksikerrosbussilla.

Jep, eli tuo Westendin Linjan uusi Hop on hop off bussi, vai mikä nyt se olikaan :biggrin:

Ei ihan toiminut tuo poikkeusjärjestelyt muutenkaan kun Aleksin kautta ei näköjään ajettukkaa, ainakaan kaikki vuoroja. Ainakin 7A/B ajoivat Rautatieaseman kautta, neloset ja 3T meni Kaisaniemen ja Kruununhaan kautta. Ei ehkä kaikki vuorot, mutta aika monta vuoroa kyllä.
 
Ei ihan toiminut tuo poikkeusjärjestelyt muutenkaan kun Aleksin kautta ei näköjään ajettukkaa, ainakaan kaikki vuoroja. Ainakin 7A/B ajoivat Rautatieaseman kautta, neloset ja 3T meni Kaisaniemen ja Kruununhaan kautta. Ei ehkä kaikki vuorot, mutta aika monta vuoroa kyllä.

Mariankadulla seisoi joku vario jumissa linjatunnukset ja valot pimeinä klo 22 aikoihin. Siitä päätellen Skattalle ei hetkeen mennyt vaunuja. Tämä saattoi johtua kiekkojoukkueen paluukuljetuksesta, en tiedä. Aleksilla ei näkynyt mitään rv-liikennettä.

Klo 19:20 aikoihin kulki Kruununhaassa 3B. Klo 22:45 aikoihin taas Perämiehenkadulla 3T.

Onneksi sentään rataverkko mahdollistaa sen, että on paljon vaihtoehtoisia reittejä eli vaunut saadaan jotenkin liikkumaan.

---------- Viesti lisätty kello 23:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:11 ----------

Normaalisti kiertoajelukäytössä bussien yläkerrassa seisominen on ajon aikana kiellettyä, mutta tällä kertaa saattaisi suorille käsille nostettu "Poika" aiheuttaa ikävän sähköiskun bussin kyydissä seisovan Leijonan tassuille.

Näin mä kanssa päättelin kun luin poikkeusliikennetiedotteen, osuin siis oikeaan! Mutta katkaistiinko tosiaan ihan koko verkon sähköt? Luulisi, että tietyt jaksot katkaisemalla olisi pärjätty.
 
Takaisin
Ylös