Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2011

Työvaunu 2010 tuli vastaan tänään noin klo 18.17 Porthaninkadulla.
 
23.9.2011 kello 07:40 H-1 hinasi kovin avovaunulta muistuttanutta 98:a Koskelan halliin. "Ysikasista" puuttuivat ikkunat, kyljet olivat hiottu ja perää oli selkeästi paikkailtu isommalla kädellä. Oliko tämä mukana jossain peräänajossa kesällä?
 
"Ysikasista" puuttuivat ikkunat, kyljet olivat hiottu ja perää oli selkeästi paikkailtu isommalla kädellä. Oliko tämä mukana jossain peräänajossa kesällä?
Koskelassahan seisoi ulkona "koko kesän" yksi Mlnrv takapää tiukasti paketoituna. Oli kai ollut siinä Kustaa Vaasan tien peräänajossa. Mutta kun en muista, oliko se 98.
 
25.9
Koskelan varikolla oleva "ympyräraide(?)"

HKL 161 (sightseeing) ja 163 rumia maalauksia kummassakin kyljessä. Muistaakseni 2-3 päivää sitten olivat ihan puhtaat. :mad: :mad:
Kuvia on mutta en julkaise niitä julkisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Koskelan "kiertoraiteella" on ollut jo kuukausia vandalisoidut HKL 161 ja 163. HKL 165 on seissyt huoltohallin edustalla vandalisoimattomana.
Siellä kun on menossa hallialueen aidan uudelleen rakentaminen, on ollut liian helppoa päästä alueelle. Tosin tuollaista on tapahtunut aiemminkin.
Ei pidäkään julkaista kuvia, eikä edes kirjoittaa julkisesti tuota g-alkuista sanaa. On kaikenlaista googlaajaa.
Nuo s**tanan vandaalit vaikeuttavat myös harrastustamme.
 
HKL 161 (sightseeing) ja 163 rumia maalauksia kummassakin kyljessä. Muistaakseni 2-3 päivää sitten olivat ihan puhtaat. :mad: :mad:
Kuvia on mutta en julkaise niitä julkisesti.

Tämä on aivan älytöntä touhua... :mad:

Toivottavasti HKL:n siivoaa pian nuo g:t pois.
 
Siellä kun on menossa hallialueen aidan uudelleen rakentaminen, on ollut liian helppoa päästä alueelle.

Eiköhän tekijät ole ihan kiipineet siitä lähimmän aidan yli. Vaunut ovat vaan valvonnan kannalta niin kuolleessa kulmassa. Eivät aitaukset mitään liikkumista estä, ne vain osoittavat alueen josta vartiointi alkaa.
 
Eiköhän tekijät ole ihan kiipineet siitä lähimmän aidan yli. Vaunut ovat vaan valvonnan kannalta niin kuolleessa kulmassa. Eivät aitaukset mitään liikkumista estä, ne vain osoittavat alueen josta vartiointi alkaa.
Eiväthän ne aidat auta. Mutta tänä vuonna ei ole ollut aitojakaan esteenä.
Muistikuvani mukaan nuo vandalisoidut vietiin kiertoraiteelle piiloon vasta rikollisten työn jälkeen.
Sitten on valitettavasti myös vaunu 11. Se taitaa kuitenkin jo olla sisätiloissa.
 
Eiväthän ne aidat auta. Mutta tänä vuonna ei ole ollut aitojakaan esteenä.
Muistikuvani mukaan nuo vandalisoidut vietiin kiertoraiteelle piiloon vasta rikollisten työn jälkeen.
Sitten on valitettavasti myös vaunu 11. Se taitaa kuitenkin jo olla sisätiloissa.

Jaa, no niin se varmaan on käynyt. Sattuipa vaan silmään, että tuolla 23:n takakaarteessa ovat ihan täydellisesti hollilla.
 
Puistotien ja Kadetintien risteyksen ratikkavalot vilkkuvat jatkuvasti ainakin tällä hetkellä. En viitsinyt kovin monta minuuttia seurata tilannetta, ja tokihan siitä välillä raitiovaunukin kulkee. Mutta vilkkuvatko tunnin, kaksi vai koko yön? En tiedä. Niistä noin 24:sta maahan asennetusta valosta toimintakykyisiä on vielä kolme, nekin iloisesti välkkyvät syyskuisen yön pimeydessä.
 
Viime yönä töistä kotiin ajaessani kohtasin kummallisen näyn Pasilan asema ratikkapysäkillä: siinä seisoi HKL-rv 208, keula väärään suuntaan. Toki Raitio-lehden lukijana, sekä muutenkin vaikeutuneen joukkoliikenneihmisenä, käsitin, mistä oli kysymys ja kun ajoin Teollisuuskatua, niin siellähän oltiin jo Bombardierin raitiovaunukorjaamolla valmiita vastaanottamaan jälleen yksi Variotram työn alle. Tätä varten oli kasattuna tilapäinen ratayhteys Traverssikujalla.
 
Takaisin
Ylös