Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/45

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

  1. #1

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
    • 71 / 14.09.2010 v.26 @3BT / 31.12.2010 v.61 @6/8
    • 72 / 26.8.2010 v.48 @4T / 5.1.2011 v.1 @1A
    • 73 / 25.6.2010 v.62 @6/8 / 10.12.2010 v.86 @9
    • 74 / 4.5.2010 v.158 @6/8 / 20.12.2010 v.173 @7B
    • 75 / 22.10.2010 v.38 @3BT / 16.1.2011 v.37 @3BT
    • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
    • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / 17.2.2010 v.95 @10
    • 78 / 9.5.2011 v.56 @6/8 / 29.8.2011 v.62 @6/8
    • 79 / 9.6.2011 v.32 @3BT / 15.9.2011 v.31 @3BT
    • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
    • 81 / 23.4.2011 v.91 @10 / 22.7.2011 v.58 @6/8
    • 82 / 18.11.2010 v.34 @3BT / 19.2.2011 v.75 @7A
    • 83 / 29.3.2011 v.91 @10 / 13.6.2011 v.20 @3BT
    • 84 / 7.12.2009 v.42 @4 / 14.4.2010 v.164 @6/8
    • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
    • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
    • 87 / 4.10.2011 v.153 @6/8 / N/A
    • 88 / 7.3.2011 v.74 @7A / 8.7.2011 v.124 @5
    • 89 / 8.12.2010 v.53 @6/8 / 16.3.2011 v.39 @3BT
    • 90 / 24.4.2010 v.26 @3BT / 14.8.2010 v.97 @10
    • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
    • 92 / 6.9.2011 v.153 @6/8 / N/A
    • 93 / 30.3.2010 v.158 @6/8 / 2.8.2010 v.64 @6/8
    • 94 / 10.6.2010 v.26 @3BT / 15.10.2010 v.55 @6/8
    • 95 / 21.10.2011 v.57 @6/8 / N/A
    • 96 / 11.5.2010 v.26 @3BT / 21.8.2010 v.82 @9
    • 97 / 8.2.2011 v.53 @6/8 / 3.5.2011 v.151 @6/8
    • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
    • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
    • 100 / 6.7.2011 v.124 @5 / 17.10.2011 v.174 @7B
    • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
    • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
    • 103 / 5.1.2011 v.59 @6/8 / (9.4.2011 tilausajo),11.4.2011 v.55 @6/8
    • 104 / 8.11.2010 v.191 @10 / 31.1.2011 v.105 @1A
    • 105 / 13.3.2010 v.175 @7B / 27.4.2010 v.141 @4
    • 106 / 1.2.2011 v.42 @4 / 23.4.2011 v.83 @9
    • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / 17.2.2010 v.102 @1A
    • 108 / 4.1.2010 v.97 @10 / 19.3.2010 v.93 @10
    • 109 / 27.5.2010 v.38 @3BT / 25.9.2010 v.93 @10
    • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / 11.12.2009 v.64 @6/8
    • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / 23.12.2009 v.165 @6/8
    • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / 8.12.2009 v.159 @6/8

    Enää ei ole NRII-vaunuja liikenteessä.
    ------ rvk1249 ------

  2. #2

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011


  3. #3
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Vähän myöhässä mutta kuitenkin: miksi ykkösen aikatauluissa on etelän lähdöillä merkintä u) Urheilutalon pysäkille? Meneehän se vaunu kuitenkin amikselle asti, eli miksei r) Roineentien pysäkille? Eikö tapana ole merkitä viimeinen pysäkki ennen vars. hallireitin alkua? 3B:llä tuon u:n ymmärtää.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #4

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut www.raitio.org / uutissivu
    Viimeiseksi jäänyt NrII -vaunu HKL 95 kuvassa 7.9.2005 linjalla 4 Katajanokalla Kruunuvuorenkadulla.
    Vaunu oli viimeisen kerran linjaliikenteessä 21.10.2011.
    NrII -vaunujen ura kesti vuodesta 1983 vuoteen 2011. Nyt koko sarja (71 - 112) ovat MLNRV -vaunuja, tai muutostyö on käynnissä.
    Mainittakoon tässä yhteydessä, että vaunut 104 - 112 olivat jo alun perin keltavihreitä.
    Vuonna 2005 vaunut 72, 95 ja 109 saivat keulan uuden muotoilun. Lipan sisälle kätkeytyy tuuletin, joka puhaltaa vaunun tuulilasin yläosasta kuljettajalle raikasta ja puhtaaksi suodatettua ilmaa. Lippa myös pienentää ja varjostaa tuulilasia niin, että lämpöä ei keräydy ohjaamoon entiseen tapaan.
    Kunhan tuo 95 palaa liikenteeseen MLNRV:nä, niin siinä ei ole lippaa.
    ------ rvk1249 ------

  5. #5
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Vähän myöhässä mutta kuitenkin: miksi ykkösen aikatauluissa on etelän lähdöillä merkintä u) Urheilutalon pysäkille? Meneehän se vaunu kuitenkin amikselle asti, eli miksei r) Roineentien pysäkille? Eikö tapana ole merkitä viimeinen pysäkki ennen vars. hallireitin alkua? 3B:llä tuon u:n ymmärtää.
    Aiheesta on kirjoiteltu aikaisemminkin ja jonkinlainen vastaus löytyy täältä.

  6. #6
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Uusi valo-opastin lisätty Hietalahdenkadun ja Kalevankadun risteykseen (ei vielä toiminnassa). Hieman erikoinen sijoituspaikka. Risteyshän on tasa-arvoinen, joten mistä tahansa suunnasta tulevien autoilijoiden on liikennesääntöjen mukaan tehtävä tilaa ratikalle jo ihan muutenkin. Ei tässä jokerivaloa tarvitsisi.

    Nimi: IMG_1815.jpg
Katselukertoja: 997
Koko: 78,6 KB

  7. #7
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Uusi valo-opastin lisätty Hietalahdenkadun ja Kalevankadun risteykseen (ei vielä toiminnassa). Hieman erikoinen sijoituspaikka. Risteyshän on tasa-arvoinen, joten mistä tahansa suunnasta tulevien autoilijoiden on liikennesääntöjen mukaan tehtävä tilaa ratikalle jo ihan muutenkin. Ei tässä jokerivaloa tarvitsisi.
    Tuossa risteyksessä on varmasti ollut läheltäpiti-tilanteita, ei tuota varoitusvaloa muuten ihan turhan takia siihen olisi laitettu, Kalevankatua keskustaan päin ajava autoilija ei välttämättä näe tarpeeksi aikaisin oikealta talon takaa tulevaa raitiovaunua, mielestäni tuo varoitusvalo on hyödyllinen koska nyt autoilija saa ajoissa merkin kulman takaa lähestyvästä vaunusta ja osaa ennakoida tilanteen paremmin.

  8. #8

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tuossa risteyksessä on varmasti ollut läheltäpiti-tilanteita, ei tuota varoitusvaloa muuten ihan turhan takia siihen olisi laitettu, Kalevankatua keskustaan päin ajava autoilija ei välttämättä näe tarpeeksi aikaisin oikealta talon takaa tulevaa raitiovaunua, mielestäni tuo varoitusvalo on hyödyllinen koska nyt autoilija saa ajoissa merkin kulman takaa lähestyvästä vaunusta ja osaa ennakoida tilanteen paremmin.
    Ja Helsingissä on paljon autoilijoita, näitä itsepäisiä sekä nuoria että vanhoja, miehiä ja naisia jotka pakolla ajaa suoraan ratikan eteen, liikennesäännöistä välittämättä. Jos nuo näyttävät punaista niin varmasti silloin pysähtyvät. Näin toimii Simonkadulla ja Viikin liikenneympyrässäkin.

  9. #9
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Uusi valo-opastin lisätty Hietalahdenkadun ja Kalevankadun risteykseen (ei vielä toiminnassa). Hieman erikoinen sijoituspaikka.
    On tainnut tuossa parisen vuotta jo olla, siitä lähtien kun risteyksestä poistettiin liikennevalot. Mutta totta, ei ole vielä toiminnassa. Eikä mahdollisesti toimeennukaan. On tuossa hyvin pärjätty ilmankin.

  10. #10
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Mielestäni jokerivaloja tulee käyttää vain paikoissa, joissa autoilijalla olisi muutoin etuajo-oikeus ratikkaan nähden. Edellä mainittuun risteykseen olisi täten sopinut paremmin varoitusmerkin yhteyteen keltavilkut. Oman kokemukseni mukaan eniten vaaratilanteita tässä risteyksessä aiheuttaa Hietalahdenkatua kohti Bulevardia ajavat autoilijat, jotka eivät anna tilaa Kalevankadulle kääntyvälle raitiovaunulle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Safka Näytä viesti
    On tainnut tuossa parisen vuotta jo olla, siitä lähtien kun risteyksestä poistettiin liikennevalot. Mutta totta, ei ole vielä toiminnassa. Eikä mahdollisesti toimeennukaan. On tuossa hyvin pärjätty ilmankin.
    Ei ole ollut paria vuotta. Tolppa on ollut pitempään.

  11. #11
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Ei ole ollut paria vuotta. Tolppa on ollut pitempään.
    No sanotaan sitten, että jokerikolmio on siinä toista vuotta, tolppa varmaan pitempään. Liikennevalot tais poistua 1,5 vuotta sitten, (vai onko siitä jo 2,5?) Mutta turhahan tuo jokeri on, varsinkin toimimattomana. Varoitusvalot tuosta suunnasta olis tosiaan riittävät, jos nekään.

  12. #12

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tuossa risteyksessä on varmasti ollut läheltäpiti-tilanteita, ei tuota varoitusvaloa muuten ihan turhan takia siihen olisi laitettu,
    Eihän tuo ole varoitusvalo vaan liikennevalo, seis-opaste.

  13. #13

    Liittynyt
    05.04.2009
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011


  14. #14

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Mielestäni jokerivaloja tulee käyttää vain paikoissa, joissa autoilijalla olisi muutoin etuajo-oikeus ratikkaan nähden. Edellä mainittuun risteykseen olisi täten sopinut paremmin varoitusmerkin yhteyteen keltavilkut.
    Telakkakatu-Tehtaankatu -risteyksessä pelkät keltavalot toimivat erittäin huonosti. Niistä ajetaan aina pitkäksi ja estetään vaunun kulku. Tosin vieressä oleva jokeri-valo on ihan yhtä tehoton.

  15. #15

    Liittynyt
    11.08.2009
    Sijainti
    Hki
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SamiK Näytä viesti
    Otit hieman erivapauksia linkin otsikoinnissa, artikelissahan puhutaan yhdestä viallisesta vaunusta. Tuosta saa ihan toisen käsityksen tapahtuneesta.
    Ei kai tässä mitään iltapäivälehtien otsikointia kaipailla.

    1. vaunu hyytyi, kaksi muuta "jumiutuivat", kun ei ohikaan päässyt.

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2011
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 154
    Viimeisin viesti: 01.12.2011, 20:37
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2011
    kirjoittanut Bussimies foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 29.11.2011, 16:56
  3. Raitiovaunuhavaintoja - heinäkuu 2011
    kirjoittanut Safka foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 28.07.2011, 23:33
  4. Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2010
    kirjoittanut NS foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 01.12.2010, 15:40
  5. Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2009
    kirjoittanut Relayer foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 124
    Viimeisin viesti: 02.12.2009, 20:07

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •