Sivu 36 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16263233343536
Näytetään tulokset 526-529/529

Viestiketju: Raitioverkon keskinopeus laskenut

  1. #526
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitioverkon keskinopeus laskenut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Katajanokalta lähtee ma-la laiva kello 11.30, 17.30 ja 21.30 ja saapuu 10.10, 10.40 ja 20.30; osan aikaa siis tuon raitiovaunulinjan kannattaisi ajaa vain Länsiterminaalille ja osan aikaa molempiin kun Katajanokalle tulee laiva.
    Pitkän vitosen ongelma lienee juuri 339-DF:n mainitsemissa poikkeavissa tarpeissa terminaalien välillä. Aamulla kysyntää on Länsiterminaalissa, kun taas Katajanokalla on vielä ihan hiljaista. Aamupäivällä tilanne kääntyy toisinpäin. Iltapäivällä tarve Länsiterminaalilla kestää useamman tunnin pitempään ja illallakaan laivojen tuloajat eivät täsmää kovin hyvin. 10 minuutin vuorovälillä pitkä vitonen vaatisi kuusi vuoroa. Tokihan linjaa voisi pilkkoa liikennöintitarpeen mukaan palasiin 5B LTR-Kauppatori ja 5C KTR - Rautatieasema silloin kun koko kierrosta ei olisi tarvetta ajaa (parin vuoron säästö näinä aikoina), mutta matkustajan kannalta homma menisi varmaan turhan sekavaksi. Pitkän vitosen myötä toki 6T:n vuorot ja ysin ruuhkat voitaisiin karsia pois ja saada täten hiukan takaisin liikennöintikustannuksissa edellyttäen että vitoset ja ysit tahdistuisivat hyvin keskenään.

  2. #527
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    628

    oletus Vs: Raitioverkon keskinopeus laskenut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Pitkän vitosen ongelma lienee juuri 339-DF:n mainitsemissa poikkeavissa tarpeissa terminaalien välillä. Aamulla kysyntää on Länsiterminaalissa, kun taas Katajanokalla on vielä ihan hiljaista. Aamupäivällä tilanne kääntyy toisinpäin. Iltapäivällä tarve Länsiterminaalilla kestää useamman tunnin pitempään ja illallakaan laivojen tuloajat eivät täsmää kovin hyvin. 10 minuutin vuorovälillä pitkä vitonen vaatisi kuusi vuoroa. Tokihan linjaa voisi pilkkoa liikennöintitarpeen mukaan palasiin 5B LTR-Kauppatori ja 5C KTR - Rautatieasema silloin kun koko kierrosta ei olisi tarvetta ajaa (parin vuoron säästö näinä aikoina), mutta matkustajan kannalta homma menisi varmaan turhan sekavaksi. Pitkän vitosen myötä toki 6T:n vuorot ja ysin ruuhkat voitaisiin karsia pois ja saada täten hiukan takaisin liikennöintikustannuksissa edellyttäen että vitoset ja ysit tahdistuisivat hyvin keskenään.
    Miltä kuulostaisi vaihtoehto, jossa viitonen ajaisi reittiä Merisotilaantori-Länsiterminaali ja 5T Katajanokan terminaalilta Länsiterminaaliin? Nelonen voisi ajaa vaikka reittiä Munkka-Kolmikulma. Tällöin saataisiin erillinen "satamalinja", ja tämän linjan kalustosta voitaisiin esimerkiksi poistaa penkkejä, jotta matkatavarat mahtuvat paremmin mukaan.
    Viimeisin muokkaaja Bussipoika; 05.05.2016 kello 22:17.
    Kaikki asiat ovat neuvoteltavissa

  3. #528

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    225

    oletus Vs: Raitioverkon keskinopeus laskenut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    Miltä kuulostaisi vaihtoehto, jossa viitonen ajaisi reittiä Merisotilaantori-Länsiterminaali ja 5T Katajanokan terminaalilta Länsiterminaaliin? Nelonen voisi ajaa vaikka reittiä Munkka-Kolmikulma. Tällöin saataisiin erillinen "satamalinja", ja tämän linjan kalustosta voitaisiin esimerkiksi poistaa penkkejä, jotta matkatavarat mahtuvat paremmin mukaan.
    Eh, nelonen voisi ajaa kirurgille, jolloin kympin voisi siirtää linjoille.

    Myöskin tämä vitosen sijoittelu ei ole ei ole aivan täydellinen. Kuten on monta kertaa todettu, länsiterminaalin liikenne ei sovi hyvin yhteen katajanokan kanssa, joten järkevintä on suunnitella sille suunnalle joku oma ratkaisu (esim. Hakaniemeen lyhennetty 9T).

    5 voisi alkaa merisotilaantorilta ja 5T, jatkaen matkaansa Mikonkadun kautta rautatieasemalle, siitä Simonkadulle, jotta Kampin kaukoliikenneterminaali tulisi hyvin palveltua. Linjan käännön voisi järjestää joissain ihan uudessa kääntöpaikassa, vaikkapa Töölöntorilla.

    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.05.2016 kello 08:06. Syy: ylimääräiset hymiöt pois

  4. #529

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1275

    oletus Vs: Raitioverkon keskinopeus laskenut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Tokihan linjaa voisi pilkkoa liikennöintitarpeen mukaan palasiin 5B LTR-Kauppatori ja 5C KTR - Rautatieasema silloin kun koko kierrosta ei olisi tarvetta ajaa (parin vuoron säästö näinä aikoina), mutta matkustajan kannalta homma menisi varmaan turhan sekavaksi. Pitkän vitosen myötä toki 6T:n vuorot ja ysin ruuhkat voitaisiin karsia pois ja saada täten hiukan takaisin liikennöintikustannuksissa edellyttäen että vitoset ja ysit tahdistuisivat hyvin keskenään.
    Minä en näe tässä mitään ongelmaa: kaupallisesti linja pitää vain jakaa kahdelle eri numerolle ja numeroa vaihdetaan tarvittaessa lennossa. Kun vaikka numerolla 5 varustettu vaunu päätyy aina Katajonkan terminaaliin ja 11 Länsisatamaan, niin systeemi on matkustajille riittävän selkeä. Toiseen suuntaan mennessä kyytiin noustaan terminaalilta ja siellä on asian kanssa vieläkin vähemmän sekaannuksen mahdollisuutta. Hankala tällainen numerointi on vain paikallisille asukkaille, joista joku haluaisi mennä vaikkapa Katajanokalta Jätkään tätä linjaa hyödyntäen, mutta joukkoliikenteen vakikäyttäjiltä voi odottaa turistia parempaa tietoa järjestelmän toiminnasta ja sitä paitsi vahingon sattuessa ei siitä seuraa muuta, kuin ylimääräinen vaihto Rautatieasemalla.
    Ville

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •