Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-71/71

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

  1. #61

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti

    Hyvinhän se siitä meni! Variotram olisi varman pistänyt kertaheitolla sekä urakiskon että omat telinsä mäskäksi tuossa.

  2. #62

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Jos jollain on ratatekninen nimi tiedossa tuolle Kauppatorin nollavaihteen risteykselle, niin saa ilmoittaa. Itse kutsun noita 'hyppyristeyksiksi'.

    Hyvä kompromissiratkaisu myötävaihteissa joissa on harvoin liikennettä poikkeavasta suunnasta (poistavat ristikosta johtuvan nopeusrajoituksen suoralle raiteelle, jäljelle jää vain kielten aukiajon 30km/h), mutta poikkeavalle suunnalle hitaita ja varsinkin matalat ovat herkkiä suistumaan. Toisaalta kun vastavaihteissa kun on kympin rajoitus muutenkin, niin noiden käyttöä niissä en ihan tajua. Vallilan hallin sisääntulovaihteeseen Hauhonpuistosta päin tuli muuten hiljattain uusi tuollainen.

  3. #63
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Jos jollain on ratatekninen nimi tiedossa tuolle Kauppatorin nollavaihteen risteykselle, niin saa ilmoittaa. Itse kutsun noita 'hyppyristeyksiksi'.
    Toisaalta kun vastavaihteissa kun on kympin rajoitus muutenkin, niin noiden käyttöä niissä en ihan tajua. Vallilan hallin sisääntulovaihteeseen Hauhonpuistosta päin tuli muuten hiljattain uusi tuollainen.
    Ei taida olla ratateknistä nimeä. On risteyskappale, jossa on laippaura vain pääkulkutiellä (Nummelin).
    Sisääntulovaihteella tarkoittanet vaihdetta 825. Vuonna 2010 vaihdettiin Hämeentiellä Vallilan ratapihalle johtavat vaihteet uusiksi, pois lukien mainittu vaihde (sekä "Euran" halliin johtava vaihde).
    Kuitenkaan risteyskappaleita ei uusittu, vain kielisovitukset. Lienee ainut syy laippaurattomiin ratkaisuihin melun vähentyminen. Siinä jää 2-8 kolahdusta pois.

  4. #64
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Jos jollain on ratatekninen nimi tiedossa tuolle Kauppatorin nollavaihteen risteykselle, niin saa ilmoittaa. Itse kutsun noita 'hyppyristeyksiksi'.
    Itse käytän termiä umpeenhitsattu ristikappale. Mikä sitten lieneekään virallinen nimitys? Henkilökohtainen näkemykseni on myös, että keksintö on idioottimainen. Tuollaisista virityksistä ei tarvitsisi haaveilakaan, jos olisi syväyraiset vaihteet. Mutta kun ei ole, niin...
    Näin se nyt vaan menee

  5. #65

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    31.5.2012 hieman ennen kello 7 tapahtui liikenneonnettomuus Kustaa Vaasan tien ja Hämeentien risteyksessä, jossa mukana raitiovaunu ja henkilöauto. Koskelan hallista linjalle pyrkimässä oli kymmenen vaunua, jotka nyt seisoivat Kustaa Vaasan tien puolella "kalustonäyttelynä". Tilanne blokkasi linjalle pääsemisen seuraavien linjojen vaunuilta: 3T (2 vuoroa), 6 (2 vuoroa), 8 (2 vuoroa), 7A (2 vuoroa), 7B ja 10. Lähde: http://transport.wspgroup.fi/hklkartta/. Vaunut pääsivät liikenteeseen kello 7:42.

    Uutisointia:
    http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...n-katso_kuvat/
    Viimeisin muokkaaja Lari Nylund; 31.05.2012 kello 08:17.

  6. #66
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Onnettomuus on näemmä tapahtunut niin, että auto oli kääntymässä Kustaa Vaasan tieltä Hämeentielle ja auton siirtyessä ryhmityskaistalle (joka on samalla keskustaan päin menevä raitiovaunukaista), takaa tullut Variotram törmäsi autoon. Eikös autoilijalla olisi tuossa tilanteessa ollut velvollisuus väistää? Mutta tässä taas kerran osoitus siitä, miksi raitiovaunuilla tulisi olla kunnolliset (ja tarpeeksi leveät) OMAT kaistat, eikä mitään yhteiskaistoja autojen kanssa.

  7. #67
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Meidän asiantuntematon liikennesuunnittelu on varmaan ajatellut niin, että noita kiskojahan käytetään niin vähän kun ei ole linjaliikennettä, että kääntyvät autot voi hyvin ohjata kiskoille. Ei ole tullut mieleen, että tuossa kun kolahtaa niin (lähes) koko kaupungin ratikat jäävät mottiin, eli seuraukset ovat katastrofaaliset.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #68
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Onnettomuus on näemmä tapahtunut niin, että auto oli kääntymässä Kustaa Vaasan tieltä Hämeentielle ja auton siirtyessä ryhmityskaistalle (joka on samalla keskustaan päin menevä raitiovaunukaista), takaa tullut Variotram törmäsi autoon.
    Tottahan kaistan vaihtaja väistää. Tuo järjestely tuossa on aivan pepusta. Vihreä vasemmalle palaa hyvin lyhyen aikaa. Kun autoilijat muutenkin torkkuvat liikennevaloissa, ei siitä ehdi montaa autoa kääntyä.
    Jos siinä jonottaa muutamakin auto ratikan edessä, niin menee useampi valokierto ennen kuin ratikka pääsee jatkamaan.

  9. #69
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Itse käytän termiä umpeenhitsattu ristikappale. Mikä sitten lieneekään virallinen nimitys?
    En tiedä nimitystä minäkään; laippauraton risteyskappale? Mutta onkos sitä lainkaan hitsattu – vai onko niin päin, ettei sitä ole lainkaan avattu? Eli eikö risteyskappaleet tehdä yhtenä tasapintaisena mötikkänä ja sitten urat "rouhitaan" niihin? Onko näin, kertokaa fiksummat!

    ---------- Viesti lisätty kello 15:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:54 ----------

    Onkos patterikäyttöisissä pysäkkinäytöissä aiemmin ollut poikkeusliikennetiedotteita? En itse ole aiemmin kiinnittänyt huomiota, mutta tällä viikolla niissä on ainakin pyörinyt nelosen Skattan-liikennekatkoksesta tiedotus.

  10. #70
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Safka Näytä viesti
    Eli eikö risteyskappaleet tehdä yhtenä tasapintaisena mötikkänä ja sitten urat "rouhitaan" niihin? Onko näin, kertokaa fiksummat!
    Tiedä tuosta fiksuudesta. Mutta näin asia on. Lähde Nummelinin kirja.
    "Laippaurat jyrsitään risteysteräkseen (HKL:n ratakorjaamo). Risteysteräsprofiili painaa 300 kg/m".

  11. #71
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Matkustin kyseisellä sinisellä vaunulla (213) tänään ja huomasin että sen sisäpuolella katossa olevat pysäkki-/määränpäänäytöt on uusittu led-tyyppisiksi.
    Tältä näyttävät:

    Nimi: hkl-rl213_sisakilvet.jpg
Katselukertoja: 179
Koko: 82,8 KB
    --
    Lauri Räty

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - toukokuu 2012
    kirjoittanut zige94 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 230
    Viimeisin viesti: 01.06.2012, 16:50
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä, toukokuu 2012
    kirjoittanut Rester foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 31.05.2012, 20:05
  3. Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2011
    kirjoittanut NS foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 06.06.2011, 01:14
  4. Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2010
    kirjoittanut SD202 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 44
    Viimeisin viesti: 28.05.2010, 19:59
  5. Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2009
    kirjoittanut Hape foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 53
    Viimeisin viesti: 01.06.2009, 15:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •