Montako uutta raitiotiejärjestelmää Pohjoismaissa avataan vuoteen 2020 mennessä?

Montako uutta raitiotiejärjestelmää Pohjoismaissa avataan vuoteen 2020 mennessä?

  • 1

    Äänet: 5 17.2%
  • 2

    Äänet: 1 3.4%
  • 3

    Äänet: 5 17.2%
  • 4

    Äänet: 4 13.8%
  • 5

    Äänet: 6 20.7%
  • 6

    Äänet: 4 13.8%
  • 7

    Äänet: 3 10.3%
  • 8

    Äänet: 0 0.0%
  • 9

    Äänet: 0 0.0%
  • 10

    Äänet: 1 3.4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    29
  • Äänestys suljettu. .
Onko konkreettisia päätöksiä jo, jotain muuta kuin Eläintarharatikan liittäminen Lidingöbanaan mahdollisimman kiertävää reittiä tai lyhyt jatke T-centraaliin tai Kungsholmeniin? Lidingön sillasta joku väittä netissä (/n/), että se nyt lopulta olisi tulossa kaksiraiteisena; onko ollut puhetta ottaa vanhan pohjoishaaran ratapohja uudelleen käyttöön, se käsittääkseni vielä enimmäkseen on olemassa?

Spårväg sydin rakentamisesta on periaatteessa päätökset tehty, työt alkaa alustavan arvion mukaan 2024.

Lidingö saa uuden sillan 2022, sillä kahdet raiteet. Vanha silta puretaan sen jälkeen. Pohjoishaarasta ei ole ollut poliittista keskustelua, mutta sen sijaan pohjoisten bussilinjojen kuormituksesta on. Joku kyllä mainitsi ohimennen siinä keskustelussa, että nythän on oiva tilaisuus tutkia pohjoisen raitiolinjan palauttamisesta. Toivottavasti se nostetaan vielä pöydälle. :smile:

Ihan hirveästi ei ole muuta tapahtunut, Saltsjöbanania ilmeisesti modernisoidaan hissukseen, ehkä se on Tvärbanan-yhteensopiva pikaraitiotie, kun uusi Slussen valmistuu. Tai sitten ei.

Tvärbanan on viimeinkin "kokonainen", etelässä jatkettu Nackan puoleiseen Sicklaan ja vanha osuus on viimeinkin päivitetty kulunvalvonnaltaan yhteensopivaksi uuden osan kanssa - eli nyt voi ajaa koko matkan samalla vaunulla Sicklasta Solnan asemalle. Uuden haaran rakentaminen Kistaan ja Helenelundiin on käynnissä. Bromman lentoasemalle pitäisi päästä 2020, Ursvikiin 2021 ja Helenelundiin 2023.

---------- Viestit yhdistetty klo 11:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:15 ----------

Spårväg Cityn jatkamisen ensisijainen tarkoitus ei ole jatkaa sitä Lidingöön, vaan Frihamneniin ja Norra Djurgårdsstadeniin, johon tulee valtavasti uusia asuntoja ja työpaikkoja. Linja viedään Ropsteniin ja yhdistetään Lidingöbanaan, koska lisäkalusto tarvitsee varikkotilaa, ja se tila löytyy Agasta. Lidingö-keskusta -väli on jatkossakin tarkoitus mennä vaihtaen tunnelbanaan. Veikkaan, ettei vaihdotonta yhteyttä ole tulossakaan. Ehkä joskus kauempana tulevaisuudessa vedetään suora reitti kantakaupunkiin, vaikka Lidingövägeniä pitkin ja Östra stationin kautta Odenplanille. Mutta tämän hetken ilmapiiri ei ole kovinkaan suotuinen sellaiselle.
 
Oho, onpa se pitkässä varressa. Siis lopulliset päätökset tänä keväänä ja lapio maahan 2024 - kuusi vuotta suunnittelulle?

Veikkaan, että siellä odotetaan täydisrakentamista. Huddingen kunta koplaa ratikkaan 18 500 uutta asuntoa (niin, ja täällä ilmeisesti rakentajat jarruttavat tahallaan asuntotuotantoa, jottei hinnat laskisi liikaa).

Oikeastihan sille ratikalle olisi jo käyttöä, mutta ei täällä ymmärretä raidekertoimia, matkustajamäärien kasvua tai sitä, että osa autoilijoista saattaisi vaihtaa joukkoliikenteeseen.
 
Takaisin
Ylös