Näytetään tulokset 1-6/6

Viestiketju: Linjojen ratikkaliikenne

  1. #1
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus

    Linjoilla asuessani ihmettelen sitä, kun linjan silmukka korjattiin täysin niin miksi sitten liikenne lopetettiin täältä. Koskee vain raitiovaunuja. Alle kymmenen vuotta liikennettä korjatulla reitillä niin miksi se sitten piti lopettaa? Olen puhunut asiasta talossa asuvien eläkeläisten kanssa ja he ovat sitä mieltä että kaupassa ja torilla käynti on vaikeampaa. Ja vielä lähin kauppa lopetettiin. Miksei linjoille voitaisi palauttaa raitiovaunuja. Talossa asuu vielä paljon yli 80-vuotiaita eläkeläisiä. Miksi liikenne linjoilla loppu linjalla 2.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  2. #2
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Kakkosen lakkautukselle voi etsiä moniakin syitä. Pohjimmiltaan kysymys lienee ollut priorisoinnista, eli HKL:n suunnitteluyksikön kiinnostus oli kenties painottunut enemmän metroliikenteen kuin pintaliikenteen kehittämisen puolelle.
    terveisin
    JE

  3. #3
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus

    HKL ja kaupunkisuunnitteluvirasto laativat parhaillaan raitioliikenteen kehittämissuunnitelmaa. Siinä laaditaan tavoitelinjasto vuodelle 2015, ja Linjoille on tarkoitus palauttaa raitioliikenne ilmeisesti osana linjaa 1.

  4. #4
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Pohjimmiltaan kysymys lienee ollut priorisoinnista, eli HKL:n suunnitteluyksikön kiinnostus oli kenties painottunut enemmän metroliikenteen kuin pintaliikenteen kehittämisen puolelle.
    Tämä nyt on ehkä jo liian pitkälle viety johtopäätös. HKL:n suunnitteluyksikkö suunnittelee liikennetuotannon nykyiseen infraan pohjautuen, uusien raiteiden ym. suunnittelu ovat siitä erillään. Nykyisellä verkolla metroliikennettä ei enää kovin paljoa voi lisätä. Linjojen lopettamisia ym. valmistelevat liikennesuunnittelijat eivät välttämättä näe edes metroa niin hienona kuin mitä se on joskus metrotoimistossa nähty. Viimeaikaisten ratikkaliikenteen supistusten perusteella siellä on enemmänkin innostusta bussiliikenteen suuntaan, kun ratikkaliikennettä vähennetään sillä perusteella että bussit hoitavat liikenteen ilman lisävuoroja (kuten esim. Linjoilla). Kakkosen lopetettiin Linjoilta siis siksi, että sen (harvat) matkustajat mahtuivat olemassaoleviin 23:n vuoroihin.

  5. #5
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko
    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Pohjimmiltaan kysymys lienee ollut priorisoinnista, eli HKL:n suunnitteluyksikön kiinnostus oli kenties painottunut enemmän metroliikenteen kuin pintaliikenteen kehittämisen puolelle.
    Tämä nyt on ehkä jo liian pitkälle viety johtopäätös. HKL:n suunnitteluyksikkö suunnittelee liikennetuotannon nykyiseen infraan pohjautuen, uusien raiteiden ym. suunnittelu ovat siitä erillään. Nykyisellä verkolla metroliikennettä ei enää kovin paljoa voi lisätä. Linjojen lopettamisia ym. valmistelevat liikennesuunnittelijat eivät välttämättä näe edes metroa niin hienona kuin mitä se on joskus metrotoimistossa nähty.
    Kenties liian pitkälle viety. Tai sitten ei. Jos pintaliikennettä olisi oltu halukkaampia kehittämään, Linjojen radan jatko Helsinginkadun yli olisi jo toteutettu, tai ainakin linjastoa olisi onnistuttu rukkaamaan tavalla, joka olisi estänyt raitiotien reittiosuuden täydellisen sulkemisen, joka tässä tapauksessa tapahtui ensi kertaa sitten vuoden 1984.
    terveisin
    JE

  6. #6
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko
    Linjojen lopettamisia ym. valmistelevat liikennesuunnittelijat eivät välttämättä näe edes metroa niin hienona kuin mitä se on joskus metrotoimistossa nähty.
    Itse asiassa HKL:n suunnitteluyksikkö ja metrotoimisto ovat yksi ja sama asia, ja hienonahan metro siellä nähdään. Toisaalta, miksi ei nähtäisi, onhan se nopea, tehokas ja hyvintoimiva.

    JE kieltämättä veti pari mutkaa suoriksi, mutta pohjimmiltaan asia on juuri niin kuin hän sanoi. Jatkossa kuitenkin uskon, että kaikkia liikennemuotoja ruvetaan kehittämään tasapuolisemmin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Linjojen 58 ja 58B omituisuudet
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 14:00
  2. Linjojen ratikkaliikenne
    kirjoittanut kemkim foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 30.01.2007, 21:23
  3. HKL:n linjojen matkustajamäärät
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 14.09.2006, 19:10
  4. Linjojen kilpailutus
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 04.05.2006, 06:59
  5. Mäkelänkadun ratikkaliikenne
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 06.09.2005, 22:03

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •