Raitiovaunuhavaintoja - kesäkuu 2012

Liittynyt
11 Elokuu 2009
Viestit
25
Mainosteipit kylkeensä saaneet NRV I vaunut liikenteessä. Runko 33 mielestäni onnistuneessa (ainakin ovien puolelta) Samsungin teippauksessa.
Runko 46 ei niin onnistuneessa WC:n hajustemainoksessa. Kaikki kunnia WC hajusteille, mutta kuviona peräpäässä jonkunmoinen kaakelointi, joka tekee vaunusta entistä laatikkomaisemman.

Kuva 33:sta omakaupunki.fi.

ja muut kuva yritelmät (runko 46 WC & 213 vesivoima)
 
Viimeksi muokattu:
Aika hurjan näköisiä. Mahtaakohan silmä tottua noihin. Jotenkin toivon, että jäisi lyhytaikaiseksi tämä kokomainostouhu, mutta lie turha toivo. Kyllähän sen ymmärsi jo silloin 2005, kun kokomainoksia tuotiin "tilapäisenä" juttuna kaupunkiin.

Samsung-vaunun värimaailma antaa vähän osviittaa siitä, miltä Nr-vaunu olisi näyttänyt Oslossa, jos olisivat sellaisia tilanneet. :)
 
Samsung-vaunun värimaailma antaa vähän osviittaa siitä, miltä Nr-vaunu olisi näyttänyt Oslossa, jos olisivat sellaisia tilanneet. :)
Oho! Oliko Nr-vaunujen kaltainen raitiovaunu ehdolla Osloon silloin aikanaan?
 
Huh! Ihan hyvältähän nuo näyttää sinisinäkin, mutta ei osaa kyllä silmä tottua noihin. Ainakaan vielä.
 
Tuo Samsung-vaunu vielä menee mutta tuo wc-duck/glade-vaunu on todella räikeä, en meinannut heti edes tajuta että kummatkin osat ovat samaa vaunua:)
 
1.6.:
- HKL 11 ahkerasti koeajolla eri puolilla rataverkkoa.
- HKL 150 tilausajossa. Nähty alkuiltapäivällä Senaatintorilla.
- HKL 1819 liikkeellä alkuiltapäivällä (yksityistilaisuus").
- Kruunuvuorenkadulla uudet raiteet ovat betonialustalla. Mutta kaikki siitä ylöspäin, myös kiskojen väli, on täytetty asfaltilla. Eikös yleensä ole ainakin kiskojen väli betonoitu?

---------- Viesti lisätty kello 19:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:33 ----------

1.6.: Goldschmidt Thermit Railservice VM 8000, ilmeisesti kiskoprofiilin hionta-auto, Koskelassa. Auto, hiontalaite kiskopyörillä, on nro 9602 Rheinbahn, Düsseldorf.
 
Aika hurjan näköisiä. Mahtaakohan silmä tottua noihin.
Eivät huo nyt ihan kauheita ole (ainakaan mainosvaunujen mittapuulla), mutta miksi ihmeessä etu- ja takaikkunoiden puitteet on maalattu mustiksi? Ainakin omaan silmääni näyttää todella pahalta.
 
1.6.: Goldschmidt Thermit Railservice VM 8000, ilmeisesti kiskoprofiilin hionta-auto, Koskelassa. Auto, hiontalaite kiskopyörillä, on nro 9602 Rheinbahn, Düsseldorf.

Ja illalla n. 23.30 epäilemättä sama yksilö venttaili Asemapäällikönkadulla. Liekö sitten Pasilan suunnalla profiloinnit menossa.
 
Mainosteipit kylkeensä saaneet NRV I vaunut liikenteessä. Runko 33 mielestäni onnistuneessa (ainakin ovien puolelta) Samsungin teippauksessa.
Runko 46 ei niin onnistuneessa WC:n hajustemainoksessa. Kaikki kunnia WC hajusteille, mutta kuviona peräpäässä jonkunmoinen kaakelointi, joka tekee vaunusta entistä laatikkomaisemman.
Muitakin mainosteipattuja vaunuja oli liikenteessä samana päivänä ainakin aamuruuhkassa:
151 / 7A
152 & 162 / 1A
 
Kysymys: Eikös tänä vuonna pitäisi tulla Windhoffilta työvaunu HKL 201(1?), sekä sekä kiskopyörillä varustettu nostolava-auto?
Onks tietoo tarkempaa?
 
Takaisin
Ylös