Raitiovaunuhavaintoja - kesäkuu 2012

Niin, tuo oli kolmen onnettoman seikan summa: 1) LOKissa ei tiedetty tai tajuttu ajolangan puuttumista 2) Kuljettaja ei tiennyt ja tajunnut ajolangan puuttumista 3) Vaihteen kiilaus petti. Sattuuhan niitä työtapaturmia radion molemmissa päissä, tällä kertaa sattui vähän molemmissa.
 
Niin, tuo oli kolmen onnettoman seikan summa: 1) LOKissa ei tiedetty tai tajuttu ajolangan puuttumista 2) Kuljettaja ei tiennyt ja tajunnut ajolangan puuttumista 3) Vaihteen kiilaus petti. Sattuuhan niitä työtapaturmia radion molemmissa päissä, tällä kertaa sattui vähän molemmissa.

Täällä Miamissa olisi tiedetty ajolangan puuttuminen, luetaanhan täällä jlf:ää...;)

Onko kuljettajalla mitään mahdollisuutta tihrustaa ohjaamosta sitä ajolankaa? Tuollaisessa kohdassa vähän luulen, ettei se onnistu ainakaan kovin helposti. Jos ajaa lähelle, niin näkyykö se sieltä? Ja jos katselee kauempaa, niin taitaa mennä ajolangat sekaisin kun niitä kuitenkin tuossa risteyksessä riittää aika moneen suuntaan.

Tohpeerin tavoin mietin heti luettuani sen viestin, jossa puhuttiin poikkeusreitin langoittamisesta elokuussa, että kannattaisi tehdä nyt vaan, ettei satu mitään... Sama juttu uudisradan kanssa — toivottavasti myös poikkeusyhteydet langoitetaan linjaliikenteen alkuun mennessä.
 
HKL 150 havaittu myös kello 16.00 tienoilla Kruunuhaassa. HKL 339 puolestaan liikkui Kauppatorilla kello 18.00 jälkeen.
 
Täällä Miamissa olisi tiedetty ajolangan puuttuminen, luetaanhan täällä jlf:ää...;)

Onko kuljettajalla mitään mahdollisuutta tihrustaa ohjaamosta sitä ajolankaa? Tuollaisessa kohdassa vähän luulen, ettei se onnistu ainakaan kovin helposti. Jos ajaa lähelle, niin näkyykö se sieltä? Ja jos katselee kauempaa, niin taitaa mennä ajolangat sekaisin kun niitä kuitenkin tuossa risteyksessä riittää aika moneen suuntaan.

Kyllä langat näkyvät ohjaamoon ihan hyvin, mutta ymmärrettävistä syistä kuskin katse harvemmin on taivaalla.
 
13.6.: NrI -vaunun HKL 37 saksanmatka alkoi tänään Nurminen Logistics´in kyydillä.
Ludde, HKL 150, taasen ajossa. Liekö tuo lähes päivittäin liikkeellä.
 
...Niin, tuo oli kolmen onnettoman seikan summa: 3) Vaihteen kiilaus petti. Sattuuhan niitä työtapaturmia radion molemmissa päissä, tällä kertaa sattui vähän molemmissa.
Onko kiilojen irtinaputtelu vaihteesta vekseliraudalla kiilauksen pettämistä vaiko työtapaturma? :roll:
 
Takaisin
Ylös