Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/35

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

  1. #16
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Se taas harvemmin hajoaa kylkeenajosta.
    Suattaapi olla, ja koska en tiedä onnettomuusvaunun törmäysvauhtia, en rupea vänkäämään sillä, että ensin niveleen kohdistui isku ja sitten se, ainakin kuvien mukaan, vielä vääntyi hieman mutrulle.

  2. #17

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    494

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Eilisen (12.9) havaintoja: näköjään toisessakin variossa on samanlaiset sisänäytöt kuin "vesivauriossa". Valitettavasti jäi varmistamatta tämän vehkeen nro, mahdollisesti 230?

    Jossain viestiketjussa puhuttiin Pasilan aseman ohituskiskoista. Eilen vasta tajusin, että nehän on tehty oikeastaan hölmösti: ruuhka-aikaan autot tukkivat ohitusraiteen. Mene siinä sitten seiskalla ysistä ohitse taikka päinvastoin!

  3. #18
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Eilisen (12.9) havaintoja: näköjään toisessakin variossa on samanlaiset sisänäytöt kuin "vesivauriossa". Valitettavasti jäi varmistamatta tämän vehkeen nro, mahdollisesti 230?
    Ainakin vaunussa 203 on jo pidemmän aikaa ollut nämä uudentyyppiset pysäkkinäytöt.

  4. #19

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    494

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Ainakin vaunussa 203 on jo pidemmän aikaa ollut nämä uudentyyppiset pysäkkinäytöt.
    No, oli sitten ainakin oikeat numerot mutta eri järjestyksessä..

  5. #20
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Poikkeusliikennetiedotus

    13.09.2012 09.38 - Raitiolinja 9 Itä-Pasilan suuntaan, poikkeusreitti. Lähtö paikka Hietalahti . Syy: este raiteilla. Paikka: Simonkatu. Arvioitu kesto: 09:35 - 10:30.
    13.09.2012 09.27 - Raitiolinja 9 Länsiterminaalin suuntaan, poikkeusreitti. Ajetaan Mannerheimintie - Erottaja - Hietalahti ja samaa reittiä takaisin. Syy: este raiteilla. Paikka: Simonkatu. Arvioitu kesto: 09:24 - 10:30.
    13.09.2012 09.25 - Raitiolinja 3T Eläintarhan suuntaan, poikkeusreitti. Ajetaan Rautatieasema - Lasipalatsi - Arkadiankatu. Kamppi jää ajamatta. Syy: este raiteilla. Paikka: Simonkatu. Arvioitu kesto: 09:23 - 10:30.
    Este raiteilla oli linjan 65A bussi, joka oli hyytynyt Simonkadun pysäkille. Bussi ei päässyt liikkeelle koska sen keskiovet eivät sulkeutuneet. Tästä aiheutui lähes puolen tunnin katkos Länsiterminaalin liikenteeseen juuri Tallinkin laivan purkaessa ja ottaessa matkustajia Länsisatamassa (klo 9.30-10.30). Linjan 9 vaunut kävivät kääntymässä linjan 6 päättärillä Hietalahdessa. Mikäli Ruoholahdenkadun poikkeusyhteyden ajolangat olisivat jo valmiit, haitta matkustajille olisi ollut paljon pienempi, koska Hietalahdesta olisi voitu jatkaa Länsiterminaaliin.

  6. #21

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Este raiteilla oli linjan 65A bussi, joka oli hyytynyt Simonkadun pysäkille. Bussi ei päässyt liikkeelle koska sen keskiovet eivät sulkeutuneet. Tästä aiheutui lähes puolen tunnin katkos Länsiterminaalin liikenteeseen juuri Tallinkin laivan purkaessa ja ottaessa matkustajia Länsisatamassa (klo 9.30-10.30). Linjan 9 vaunut kävivät kääntymässä linjan 6 päättärillä Hietalahdessa. Mikäli Ruoholahdenkadun poikkeusyhteyden ajolangat olisivat jo valmiit, haitta matkustajille olisi ollut paljon pienempi, koska Hietalahdesta olisi voitu jatkaa Länsiterminaaliin.
    Mikäli Ruoholahdenrantaa tarkoitat, niin lankaa siellä näkyi roikkuvan ainakin kun viimeksi eilen ysillä matkustin; liekö sitten jotenkin käyttökelvotonta kuitenkin.

  7. #22

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Mikäli Ruoholahdenrantaa tarkoitat, niin lankaa siellä näkyi roikkuvan ainakin kun viimeksi eilen ysillä matkustin; liekö sitten jotenkin käyttökelvotonta kuitenkin.
    Jep, itsekkin näin juuri eilen siinä langat, ja ajattelin itsekseni että olisi jo käytössä, mutta ilmeisesti ei. En kyllä ymmärrä, mikä tarve on hidastella niiden asentamisessa. Se on kuitenkin huomattu että niitä tarvitaan.

  8. #23
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Jep, itsekkin näin juuri eilen siinä langat, ja ajattelin itsekseni että olisi jo käytössä, mutta ilmeisesti ei. En kyllä ymmärrä, mikä tarve on hidastella niiden asentamisessa. Se on kuitenkin huomattu että niitä tarvitaan.
    Ruoholahdenrantaa toki tarkoitin. Langat lienevät tulleet eilisen päivän aikana, sillä eilen aamulla niitä ei vielä ollut, vaan pelkästään kannatinlangat ja niissä kiinnikkeet.

    On aika ihmeellistä, että jos rekka tms. repii ajolangat alas, ne laitetaan muutamassa tunnissa takaisin paikoilleen raitioliikennettä häiritsemästä. Hietalahdessa kuitenkin selvästi tarpeellisten poikkeusyhteyksien langoittaminen on kestänyt jo kuukauden. Sama juttu on ollut muidenkin poikkeusyhteyksien (uudelleen)langoittamisessa. Ilmeisesti se, miten tarpeellinen jokin yhteys on raitioliikenteen sujuvuuden kannalta, ei suoraan vaikuta kyseisen kohteen asennusprioriteettiin.

  9. #24

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    494

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Este raiteilla oli linjan 65A bussi, joka oli hyytynyt Simonkadun pysäkille. Bussi ei päässyt liikkeelle koska sen keskiovet eivät sulkeutuneet. Tästä aiheutui lähes puolen tunnin katkos Länsiterminaalin liikenteeseen juuri Tallinkin laivan purkaessa ja ottaessa matkustajia Länsisatamassa (klo 9.30-10.30). Linjan 9 vaunut kävivät kääntymässä linjan 6 päättärillä Hietalahdessa. Mikäli Ruoholahdenkadun poikkeusyhteyden ajolangat olisivat jo valmiit, haitta matkustajille olisi ollut paljon pienempi, koska Hietalahdesta olisi voitu jatkaa Länsiterminaaliin.
    Tuossa kohtaa se haitta voi olla todella paha, jos ysin varayhteydet eivät toimi: se laivaan pääsyn ikkuna on aika pieni: 10.30 lähtevään laivaan pääsee sisään 10.00 - 10.10 välisenä aikana, eli laivaan pääsy menee kiinni 20 minuuttia ennen lähtöä eikä siinä paljoa jousteta. Laivan pitää päästä matkaan aikataulussaan. Tunnin käännöllä ei paljoa ajella aikatauluja kiinni.

    Kukahan muuten korvaa, jos jäät laivasta ja myöhästyt jostain tapaamisesta Tallinnassa?

    Niin muuten: ovatko nämä bussit todella niin hölmösti suunniteltuja, ettei sitä pysäkkijarrua saa pois päältä mitenkään muuten kuin ovet kiinni? Luulisi olevan järkevää, että pysäkkijarrun saisi jostain pois päältä ovet aukikin jotta saisi siirrettyä auton pois muiden tieltä...

  10. #25

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Niin muuten: ovatko nämä bussit todella niin hölmösti suunniteltuja, ettei sitä pysäkkijarrua saa pois päältä mitenkään muuten kuin ovet kiinni? Luulisi olevan järkevää, että pysäkkijarrun saisi jostain pois päältä ovet aukikin jotta saisi siirrettyä auton pois muiden tieltä...
    Saahan sen, joissakin malleissa se on vähän helpompaa, joissain taas vaikeaa. Muistaakseni jälkimmäinen kuuluu juurikin Nobinan Volvo 8500LE -malleihin. 8700LE malleissa se on helppo ottaa pois käytöstä (ja sen kyllä huomaakin kun monet ajelevat ilman sitä).

  11. #26
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Saahan sen, joissakin malleissa se on vähän helpompaa, joissain taas vaikeaa. Muistaakseni jälkimmäinen kuuluu juurikin Nobinan Volvo 8500LE -malleihin. 8700LE malleissa se on helppo ottaa pois käytöstä (ja sen kyllä huomaakin kun monet ajelevat ilman sitä).
    Kovasti se kuljettaja siellä sääti ja riuhtoi ovia. Välillä kävi ohjaamossa ja sitten taas palasi oville. Maallikon silmissä ongelma vaikutti olevan se, että ovet eivät pysyneet kiinni, vaan avautuivat itsestään raolleen. Ohjeita ilmeisesti sateli, sillä puhelin oli vähän väliä korvalla. Lopulta paikalle saapui HKL:n raivausauto miehistöineen, mutta juuri samalla hetkellä bussi pääsi liikkeelle.

  12. #27

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Kovasti se kuljettaja siellä sääti ja riuhtoi ovia. Välillä kävi ohjaamossa ja sitten taas palasi oville. Maallikon silmissä ongelma vaikutti olevan se, että ovet eivät pysyneet kiinni, vaan avautuivat itsestään raolleen. Ohjeita ilmeisesti sateli, sillä puhelin oli vähän väliä korvalla. Lopulta paikalle saapui HKL:n raivausauto miehistöineen, mutta juuri samalla hetkellä bussi pääsi liikkeelle.
    Paineet pois, ovet työntää kiinni ja lukkoon (saa ovilehden sisäpuolelta noissa malleissa). Eri asia lukeeko "järjestelmä" että ovet on kiinni, vai luuleeko niiden olevan auki.

  13. #28
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    25.9.

    Jalankulkija jäi raitiovaunun alle Töölön hallin pysäkin kohdalla, yllättäen syy oli kävely päin punaisia.

  14. #29
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    HS.fi:n keskustelun lukeminen on kyllä erinomaista viihdettä. Vai vielä ratikat ajavat jatkuvasti ylinopeutta Manskulla? Hah. Pikemminkin alinopeutta. Mutta joo, maallikon on vaikea arvioida raitiovaunun ajonopeutta, sen tulee helposti arvioineeksi yläkanttiin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #30

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2012

    Kuolemanvaunu - päätepysäkki Korpilahti - katso kuvat

    Ei nyt ihan toivottomassa kunnossa vielä. Kestävää tekoa ovat. Kun vain löytyisi pelastajat noille.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012
    kirjoittanut Palomaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 297
    Viimeisin viesti: 10.10.2012, 20:39
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä, syyskuu 2012
    kirjoittanut Elias foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 44
    Viimeisin viesti: 29.09.2012, 00:37
  3. Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2011
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 30.09.2011, 12:33
  4. Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2010
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 29.09.2010, 18:55
  5. Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2009
    kirjoittanut GT8N foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 02.10.2009, 13:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •