Sivu 11 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112131415 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/263

Viestiketju: Raitiolinja 9:n rakentaminen

  1. #151
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Tuleekohan näistä loivennuksista lisäkuluja? Mulla on sellainen käsitys, että alunperin nykyisen raiteen piti jäädä muuttumattomana paikoilleen. Toisaalta kaarteet menevät jo vaihteiden takia osin uusiksi. Joka tapauksessa fiksua toimintaa.

    Mitä tuohon päätepysäkkikeskusteluun tulee, niin tavallaanhan voidaan ajatella, että tietyillä pysäkeillä on kaksi nimeä. Esim. Munkassa virallinen päättärin nimi on Saunalahdentie, mutta linjan päätepisteen nimi Munkkiniemi. Joillakin pysäkeillä pysäkin ja päätepisteen nimet ovat samat, esim. Salmisaari. Sitten taas esim. Kirralla tilanne onkin sellainen, että linjanimen päätepiste on Kirurgi, mutta samanniminen pysäkki ei kuitenkaan ole päätepysäkki. Ja Katajanokalla on pysäkki nimeltä Katajanokan terminaali, mutta linjanimen päätepiste on Katajanokka (terminaali).

  2. #152
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ysin eteläisen päättärin katusuunnitelma on nähtävänä.
    Erottajankadulle Kirurgin suuntaan kulkeville kympin madoille saadaan oikein kunnon jyskepaikka. Kaksi ristikkoa Uudenmaankadulta tulevalta linjalta peräjälkeen!

  3. #153
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Kylläpäs uusi päättäri näyttää (kartalla) lyhyeltä. Yksi normaali nivel taitaa just mahtua kerrallaan seisomaan, mutta mahtuuko enää välipalallinen?
    Viimeisin muokkaaja Safka; 15.04.2008 kello 23:48.

  4. #154
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Katusuunnitelman ongelmakohta on mielestäni Yrjönkatu. Koska ratikkakiskot sijaitsevat melkeinpä keskellä tietä, vastakkaiseen suuntaan menevät autot eivät mahdu Yrjönkadulle yhtäaikaa raitiovaunun kanssa. Tämä aiheuttaa melkoista häslinkiä ja autojen puuroutumista vilkkaina liikennetunteina ellei kadunpätkältä poisteta toiselta puolelta kadunvarsipysäköintiä. Paras ratkaisu olisi muuttaa Yrjönkatu yksisuuntaiseksi, jolloin myös parkkipaikat mahtuisivat hyvin nykyisille paikoilleen.

  5. #155
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Katusuunnitelman ongelmakohta on mielestäni Yrjönkatu. Koska ratikkakiskot sijaitsevat melkeinpä keskellä tietä, vastakkaiseen suuntaan menevät autot eivät mahdu Yrjönkadulle yhtäaikaa raitiovaunun kanssa. Tämä aiheuttaa melkoista häslinkiä ja autojen puuroutumista vilkkaina liikennetunteina ellei kadunpätkältä poisteta toiselta puolelta kadunvarsipysäköintiä. Paras ratkaisu olisi muuttaa Yrjönkatu yksisuuntaiseksi, jolloin myös parkkipaikat mahtuisivat hyvin nykyisille paikoilleen.
    Yrjönkatuahan ei ole koskaan suunniteltu miksikään muuksi kuin varayhteydeksi (toisin kuin esmes. Kuusitie), joten eiköhän tuolle silmukalle tulla tekemään jotain ennen kuin ysi aloittaa liikennöintinsä. Muutakin siis kuin toisen raiteen rakentaminen pysäkin kohdalle.

  6. #156

    Liittynyt
    08.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Safka Näytä viesti
    Kylläpäs uusi päättäri näyttää (kartalla) lyhyeltä. Yksi normaali nivel taitaa just mahtua kerrallaan seisomaan, mutta mahtuuko enää välipalallinen?
    Kartasta selviää mittaamalla, että suora kiskonpätkä pysäkin kohdalla on 27 m pitkä, eli 26,5-metrinen välipalavaunukin siihen mahtuu. Kyllä se mustakin silti lyhyeltä näyttää.

  7. #157
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus

    Teollisuuskadulla on eteläiset kiskot betonoitu koko matkalla Jämsänkadulta Traverssikujalle.

    Aleksis Kiven kadulla kiskojen rakentaminen on alkanut Traverssikujalta eteenpäin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 26.04.2008 kello 16:37. Syy: lisäys

  8. #158
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    AKK:lla on ajolangatkin jo asennettu. Myös Flemarilla on laskettu kiskoa AKK:lta Vaasankadulle asti.

  9. #159
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Konepajan kulmilta Flemarille uusia kuvia tästä kuvasta alkaen. Mainittakoon, että Aleksis Kiven kadulla on Sturenkadun risteyksestä länteen osuus, jossa ajojohdot ovat paikoillaan, mutta rata puuttuu. Yleensä tilanne on ollut päinvastoin.

  10. #160
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Rattivaunun kuvien perusteella näyttäisi kuparisia ilmajohtoristikoita ilmestyneen Pasilan lisäksi Sturenkadun ja Aleksis Kiven kadun risteykseen.

  11. #161
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Kolmikulman päätepysäkin vaatimat kisko- ja katutyöt käynnistyivät tänään keskiviikkona Erottajankadun ja Uudenmaankadun risteyksessä.

  12. #162
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Työt ovat jo ulottuneet Helsinginkadun läheisyyteen saakka. Uusia kuvia alkaen tästä kuvasta.

  13. #163
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Työmatkan varrelta havaintoa tältä aamulta hiukan: Teollisuuskadulla on (ollut jo muutaman viikon) molempien suuntien kiskot paikoillaan. Kadun eteläisellä puolella on tällä viikolla aloitettu päällystystyö, pohjoispuoli on sen sijaan vielä auki. Ajolankojen kannatinpylväät ovat pääasiassa pystyssä pohjoispuolella - etelästä ne vielä puuttuvat, koska tähän viikkoon asti autojen väliaikaiskaista kulki kohdasta johon pylväät aiotaan (oletattavasti) pystyttää. Kiskotustöiden edistymisen lisäksi Traverssikujalle ilmeistyi joskus viime/edellisviikolla pysäkkien alkiot, reunakivat ovat paikoillaan molemmilla puolilla, muuta pysäkeille ei oltu ainakaan vielä tänä aamuna tehty.

  14. #164
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Traverssikujalle ilmeistyi joskus viime/edellisviikolla pysäkkien alkiot, reunakivat ovat paikoillaan molemmilla puolilla, muuta pysäkeille ei oltu ainakaan vielä tänä aamuna tehty.
    Myös Aleksis Kiven kadun pysäkit ovat hyvässä rakentumisvaiheessa. Siuntionkadun pysäkeillä on jo katokset ja Sturenkadun risteyksen pysäkkikoroketta työstettiin tänään iltapäivällä.

  15. #165

    Liittynyt
    08.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen

    Ysilinjan nimi on "Kolmikulma - Kallio - Itä-Pasila". Muunmuassa tämä käy ilmi HKL:n sivuille ilmestyneestä aikataulusta. Kyllä toi Kolmikulma näyttää aika kummalliselta, ja kun ei sitä juuri kukaan tiedä. Miksei Erottaja? Siksikö ehkä että Bulevardilla on jo sen niminen pysäkki?

    Suurempi murheen aihe on miten linjan vaunut selviävät aikataulunsa puitteissa kaksisuuntaiseksi jäävästä ahtaasta Yrjönkadun pätkästä, ja etenkin Aleksis Kiven Kadusta Sturen- ja Fleminginkadun välillä, jossa siis kiskot kulkevat autokaistoilla. Tämä jaksaa ihmetyttää minua. Kadun keskiosaan olisivat kiskot mahtuneet jos toinen puurivi olisi voitu jättää pois. Osuus on ruuhka-aikaan todella tukkoinen Porvoon suunnan busseineen päivineen. Seisoskelua odotettavissa.

    Aikatauluun tuohon pätkään Fleminginkadun-pysäkiltä (S-marketin kohdalta) Sturenkadun-pysäkille (Sturenkadun risteyksen jälkeen) on varattu alle minuutti. Aika jännä kyllä. Ehkä silloin kun ei ole yhtään muuta liikennettä ja liikennevalot ovat pois päältä. Toivon toki olevani väärässä.

    Ensimmäinen lähtö Kolmikulmasta arkisin 6.06, lauantaisin 7.11 ja sunnuntaisin 8.07, Pasilan asemalta vastaavat ajat 6.06, 6.46 ja 7.41. Vuoroväli näyttää olevan tuo luvattu n. 10 minuuttia lähes koko päivän. Ajoaika Kolmikulmasta Pasilaan 23 min, takaisin 26 min.

    Alle kuusi viikkoa, sitten pääsee kyytiin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kehäradan rakentaminen
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Junat
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 25.02.2016, 17:29
  2. Koivusaaren rakentaminen
    kirjoittanut vristo foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 05.02.2015, 10:27
  3. Toisten sisäänkäyntien rakentaminen metroasemille
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Metrot
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 18.09.2013, 11:33
  4. Kampin raitiotien rakentaminen
    kirjoittanut Nakkiputka foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 202
    Viimeisin viesti: 06.05.2010, 12:02
  5. Metroverkostojen rakentaminen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 21.09.2005, 13:51

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •