Raitiolinja 9:n rakentaminen

Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Unohtuipa seuranta tästä. Kyllä kh hyväksyi ysin, ja se tulee siis valtuustoon 30.8. Valtuusto ei sitä enää hylkää, kun siitä vallitsee kh:ssa konsensus. Tai ihan varma ei voi koskaan olla, mutta 99,9% kuitenkin ;)
 
Ysi läpi valtuustossa

Valtuusto päätti eilen ysistä ehdotuksen mukaan. Rakennustöiden odotetaan alkavan lokakuussa. Joka tapauksessa HKL valmistautuu siihen, että liikenne alkaa syksyllä 2008.
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Huomenna 16.10. on määrä töiden alkaa Pasilassa. Nyt onkin sitten kaksi täysin erillistä raitioteiden jatkotyömaata samanaikaisesti käynnissä, kun juuri saatiin Kampissa laskettua ensimmäiset kiskot katuun. Toivottavasti laajentamiskehitys jatkuu tulevinakin vuosina, myös muualla kuin vain kivikaupungin alueella.
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Juu, ja ysiä rakentavat Vuorenpeikot alihankintana.

Ensi kesänä jatkuvat sitten nämä projektit ja lisäksi tehdään Mikonkatu ja Uudenmaankadun lisäraide. Paljon on siis ratatöitä tiedossa.
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Kiitos tiedosta, Erottajan silmukan toki tiedän. Elikkä kyse on lisäraiteesta tälle silmukalle ja juurikin sen Uudenmaankadun sivulle. Linkki oli oikein hyvä.
 
Ratatyöt käynnissä

Pari kuvaa näkyy olevan vaunut.orgissa nähtävissä sekä Kampin että Itä-Pasilan ratatyömailta. Siitä se alkaa tämä raitiotierakentamisen renessanssi.
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Tuossa nyt näkyy, miten nopeaa se rakentaminen todellisuudessa on. Muutamassa päivässä korttelikaupalla rataa. Edelleen ihmettelen siis, miksi ihmeessä liikennettä ei muka saataisi käynnistettyä syksyllä 2007...
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Tuossa nyt näkyy, miten nopeaa se rakentaminen todellisuudessa on. Muutamassa päivässä korttelikaupalla rataa. Edelleen ihmettelen siis, miksi ihmeessä liikennettä ei muka saataisi käynnistettyä syksyllä 2007...
Onko jossain olemassa (toimivaa) kalustoa, joka riittäisi liikenteen laajentamiseen? Jos on, niin siitä vain sitten ajamaan! :lol:
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Onko jossain olemassa (toimivaa) kalustoa, joka riittäisi liikenteen laajentamiseen? Jos on, niin siitä vain sitten ajamaan! :lol:

Kyllä on, ja asiasta on olemassa hyvin pitkälle viedyt suunnitelmat. Tarvittaessa vaunut olisi saatu liikenteeseen jo vuoden 2007 alusta.
 
Vs: Raitiolinja 9:n rakentaminen viivästyy (HS.fi)

Eihän viivästyminen varmaankaan kummosia hommia olisi vaatinut, jos Fleminginkadun pätkän olisi rakentanut vasta liikenteen käynnistymisen jälkeen ja Manneja olisi hommattu muutama lisää. Luulenpa, että noilla eväillä olisi pärjännyt radan alkukankeuden hoitamiseen.
 
Vs: Vaalit 2007 lähestyvät - ketä äänestän joukkoliikenteen puolesta?

Raitiolinja 9 on sijoitettava kadulle autoliikenteen sekaan Aleksis Kiven kadulla, koska puut on niin kivoja ja niiden välissä kulkevaa pyörätietä ei saa siirtää jalkakäytävän reunaan. (valtuustoaloite)
Homman olisi voinut hoitaa Strasbourgin tapaan, jos olisi kaksisuuntavaunuja (joita toivon seuraavien hankintojen olevan). Puistokäytavä keskellä ja raitioliikenne sen sivuilla, jolloin pysäkit ovat kulkusuunnassa vasemmalla (oliko jollain kuvaa tästä ratkaisusta?).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös