Anteeksi tietämättömyyteni, vanhatkin keskustelut ovat jo poistuneet.
Miksi halutaan raitiovaunulinjasto kulkemaan niin vaikeata reittiä kuin Simonkatu- UKK -Freda
Onko syynä
Lasipalatsin pysäkin kuormitus, vai mikä.
Miksei kelpaa, että käännetään suunnitellut linjat lasipalatsilta Kaivokadulle ja Mikonkadulle.
Mitä matkustajat hyötyvät uudesta UKK reitistä. Kampin metroasemanko, verrattuna Arkadiankatuun.
Jatkoajatteluhan ihan fiksua viitos-linjaa ajatellen Runeberg- Topelius - Pacius - Huopalahdentie - Munkkivuori.
Saadaan 18 sitten pois.
Jotenkin kyllä kuulostaa aikamoiselta kaupunkisuunnitteluvirheeltä, että uutta Kamppia ja matkakeskusta suunniteltaessa ei millään tavalla ajateltu, että sen halki voisi ratikat kulkea, olisi ainakin ollut ratikoille helpompaa kuin ensin kiivetä mäelle ja sitten alamäkeä alas.
Varmasti on tutkittu myös vaihtoehto P.Rautatiekatu - Postikatu
Luulisi, että olisi ollut mahdollisuuksia sijoitaa kiskot joko kellaritasoon tai toiseen kerrokseen. Nythän se on myöhäistä.
Miksi halutaan raitiovaunulinjasto kulkemaan niin vaikeata reittiä kuin Simonkatu- UKK -Freda
Onko syynä
Lasipalatsin pysäkin kuormitus, vai mikä.
Miksei kelpaa, että käännetään suunnitellut linjat lasipalatsilta Kaivokadulle ja Mikonkadulle.
Mitä matkustajat hyötyvät uudesta UKK reitistä. Kampin metroasemanko, verrattuna Arkadiankatuun.
Jatkoajatteluhan ihan fiksua viitos-linjaa ajatellen Runeberg- Topelius - Pacius - Huopalahdentie - Munkkivuori.
Saadaan 18 sitten pois.
Jotenkin kyllä kuulostaa aikamoiselta kaupunkisuunnitteluvirheeltä, että uutta Kamppia ja matkakeskusta suunniteltaessa ei millään tavalla ajateltu, että sen halki voisi ratikat kulkea, olisi ainakin ollut ratikoille helpompaa kuin ensin kiivetä mäelle ja sitten alamäkeä alas.
Varmasti on tutkittu myös vaihtoehto P.Rautatiekatu - Postikatu
Luulisi, että olisi ollut mahdollisuuksia sijoitaa kiskot joko kellaritasoon tai toiseen kerrokseen. Nythän se on myöhäistä.