Sivu 7 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789101117 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/331

Viestiketju: Kampin ratikan linjastojärjestelyt

  1. #91
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    En edelleenkään ymmärrä, mitä vikaa olisi seiskan ohjaamisessa Kampin kautta. Palaan edelleen vanhaan teemaan: täällä on hyviä ehdotuksia, mutta jos ei tule lisää rahaa tai lisää kalustoa (eli lisää rahaa), niin kaikki muutokset mitä luultavimmin heikentävät jotakin toista aluetta.

    Jos seiska alkaa kulkea Kampin kautta, kuka häviää? Länsipasilalaiset, se on totta, mutta toisaalta, Kamppiin saadaan yhteys. En itse jaksa uskoa, että Kaivokadulla peräkkäiset pysäkit toimisivat, sekaannuksia on jo nykyään kolmosen kanssa tarpeeksi.

    Minulle ei vieläkään ole selvinnyt miten tämä 3N kulkisi, olisiko se siis 3B:n yöliikenne toiseen suuntaan ja 3T:n toiseen? Mitä tulee esitettyyn vaihtoehtoon, jossa sekä 3 että 7 kulkisivat Runebergin kadun kautta, kehotan kiinnittämään huomiota jo nykyisiin ruuhkiin. NrI ja NrII vaunut, jotka muutenkin tuntuvat kiihdyttävän hitaammin kuin variot, ovat usein linjoilla 4 ja 10 oopperan kohdalla aivan täynnä, melkeinpä mihin aikaan vaan päivästä. On outoa, että täällä ehdotetaan ko.linjojen vuorovälin karsimista, päinvastoin, kummallakin saisi tulla pari lisälähtöä aamu ja iltaruuhkaan. Jos siis 3 ja 7 ohjattaisiin kumpikin Runen kautta, niin 4 ja 10 olisivat todella täynnä.

  2. #92
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Minulle ei vieläkään ole selvinnyt miten tämä 3N kulkisi, olisiko se siis 3B:n yöliikenne toiseen suuntaan ja 3T:n toiseen?
    3N kulkisi täsmälleen samaa reittiä kuin 3B ja 3T nykyisin. Molempiin suuntiin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    NrI ja NrII vaunut, jotka muutenkin tuntuvat kiihdyttävän hitaammin kuin variot, ovat usein linjoilla 4 ja 10 oopperan kohdalla aivan täynnä, melkeinpä mihin aikaan vaan päivästä. On outoa, että täällä ehdotetaan ko.linjojen vuorovälin karsimista, päinvastoin, kummallakin saisi tulla pari lisälähtöä aamu ja iltaruuhkaan. Jos siis 3 ja 7 ohjattaisiin kumpikin Runen kautta, niin 4 ja 10 olisivat todella täynnä.
    Neloselta ja kympiltä on tänä syksynä vähennetty yhteensä kolme vuoroa viime vuoteen verrattuna. Tilanne on suoraan sanoen kamala. Mutta kun nyt on ulkona vain 84 vuoroa päivässä ja vaunut riittävät hädin tuskin, niin minkäs teet.

    Nr on käytännössä kokonaisuudessa nopeampi vaunu linjalla kuin vario. Siitä löytyy lisää infoa jostain muinaisesta topikista, en nyt muista mistä.

  3. #93
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Kilven vaihtaminen "päädyissä", lähinnä Eläintarhassa ja Kaivopuistossa, on ratkaisuna toki himpun verran parempi kuin aikaisemmat "virittelyt", mutta edelleen kestämätön. Niin kauan kuin vaunut kiertävät Eiran lenkkiä suunnitellulla tavalla, kaikki menee ihan hyvin. Mutta jo ensimmäisen poikkeusreitin astuessa voimaan (siis jompikumpi suunta kiertääkin vastakarvaan) soppa on valmis. Poikkeusreittien kanssa liva ei enää osaakaan säätää kilpiä oikein ja Kaivokadulle tullaan millä sattuu -kilvityksellä... Eli tämäkään arpa ei valitettavasti voittanut.
    Onko tätä ongelmaa esiintynyt linjoilla 6 ja 8 silloin, kun jostain syystä joudutaan kääntymään ympäri Vallilassa? Kyseessähän on ihan sama tilanne.

  4. #94
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Oman mutu-tuntumani perusteella sanoisin, että variot ajavat kovempaa tai ainakin kiihtyvät paremmin. Toisaalta vaunut voisivat ajaa kovempaa, jos niiden annettaisiin. Off-topiccina voisi mainita monta paikkaa (Hesari, Hämeentie...), joissa nopeus voisi olla kovempi, mutta kun ei se vaan käy, että ihmiset pääsisivät nopeasti paikasta paikkaan.
    Ja mikä ihmeen vaunupula meillä on? Sellaiseen en usko. Kutoselta, kympiltä, neloselta ja ties mistä vähennettiin vaunuja taas 06-07, miten se voi olla mahdollista, kun kerran on saatu sopimuskin varioiden huollosta.

  5. #95
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Oman mutu-tuntumani perusteella sanoisin, että variot ajavat kovempaa tai ainakin kiihtyvät paremmin.
    Voi olla, mutta niiden pysäkkiajat ovat pitempiä. Etsi se topikki jostain täältä foorumin uumenista, siellä sitä asiaa käytiin läpi myös ratikkakuskien kanssa, ja he jos ketkä tietävät käytännön tilanteen.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Toisaalta vaunut voisivat ajaa kovempaa, jos niiden annettaisiin. Off-topiccina voisi mainita monta paikkaa (Hesari, Hämeentie...), joissa nopeus voisi olla kovempi, mutta kun ei se vaan käy, että ihmiset pääsisivät nopeasti paikasta paikkaan.
    Totta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Ja mikä ihmeen vaunupula meillä on? Sellaiseen en usko. Kutoselta, kympiltä, neloselta ja ties mistä vähennettiin vaunuja taas 06-07, miten se voi olla mahdollista, kun kerran on saatu sopimuskin varioiden huollosta.
    Se ei ole uskon asia vaan tosiasia. Harva se päivä on nytkin syksyn mittaan puuttunut vuoro sieltä ja toinen täältä, kun ehjiä ei ole tarpeeksi. Nivelten peruskorjaukset ja yllättävät kolarikorjaukset vähentävät käytettävissä olevien vaunujen määrää, eivätkä ne variotkaan ole sen parempia kuin ennenkään, sopimus kun on pelkkää paperia eikä ratikka vielä sillä kulje.

    Enpä tiedä, milloin viimeksi suurin vuoromäärä on ollut vain 84. Veikkaisin, että jonnekin 1920-luvulle asti pitää mennä, että niin pieniin lukuihin päästään. Läpi 1990-luvun liikuttiin jossain 90 kieppeillä, Aleksin remontin aikaan päästiin 95:een ja sen jälkeen onkin sitten tultu alamäkeä oikein reippaasti. Mutta ysin aloittaessa vuoromäärän pitäisi yltää taas yli yhdeksänkymmenen. Silloin toimivia vaunujakin on 8 enemmän kuin nyt, ja sitten ehkä lisää varioitakin.

  6. #96
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Onko tätä ongelmaa esiintynyt linjoilla 6 ja 8 silloin, kun jostain syystä joudutaan kääntymään ympäri Vallilassa? Kyseessähän on ihan sama tilanne.
    Ja sama juttu myös 4T:n kääntyessä esim. Kauppatorilla. Kuuluisat 4T:t pohjoiseen ovat esiintyneet juurikin noissa tilanteissa.

  7. #97
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Enpä tiedä, milloin viimeksi suurin vuoromäärä on ollut vain 84.
    1992-93 (83 vuoroa.)

  8. #98
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6001

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Miten niin? Siis HKL:n ehdottamassa ve B:ssä 3N on täsmälleen sama kuin tämän päivän 3B/T. Ja eihän siinä ole Kaivokatu-ongelmaa.
    Enpäs tullut ajatelleeksi, että 3N menisi Arkadiankatua Manskulle. Jäisipähän sillekin sitten linjaliikennettä Mutta kuten itsekin kirjoitit, on Kamppi Helsingin yöelämän keskus, joten siellä olisi varmasti käyttöä ratikan yöliikenteelle.

  9. #99
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6001

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Joukkoliikennelautakunta palautti tänään Kampin linjastojärjestelyt uudelleen valmisteltavaksi.

  10. #100
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Asia oli herättänyt lautakunnassa aika lailla keskustelua. Lautakunta haluaa tutkituista kolmesta vaihtoehdosta tarkempia tietoja, muun muassa juuri näitä paljon puhuttuja vaikutuksia muissa kaupunginosissa (Pasila).

    Lisäksi kokouksessa esitettiin muitakin vaihtoehtoja tutkittavaksi kuin nämä kolme.

    Kaikki meni siis odotusten mukaisesti. Nyt toivomme, että tammikuussa saadaan enemmän ja paremmin perusteltuja vaihtoehtoja. Näkyy olevan jo Haltian blogissakin tästä enemmän juttua. http://haltia.blogspot.com/2007/12/k...-13122007.html
    Viimeisin muokkaaja 339-DF; 13.12.2007 kello 14:33. Syy: lisätty viittaus ja linkki jlk:n jäsen Haltian blogiin

  11. #101
    Haltia avatar
    Liittynyt
    14.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    66

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Jep, joukkoliikennelautakunnassa palautimme asian valmisteluun ja näillä näkymin uusi valmisteltu esitys tulee kevätkauden ensimmäiseen kokoukseen, eli tammikuun 17. päivä. Blogin "Kokouskuulumiset 13.12.2007" -postauksessa tarkemmat tiedot millä evästyksillä lähti. Samassa postauksessa kartta toisestakin (rukattu A-versio) ehdotuksestani, josta tulee selvitys silloin tammikuussa. Kyseinen linjaus muuttaisi ihmisten kulkutottumuksia mahdollisimman vähän mutta sekavuustasoltaan se on ihan eri sfääreissä kuin alkuperäinen A vaihtoehto.

    Mitä tulee niihin valmistumisaikoihin, niin ainakin tänään vielä meille puhuttiin, että Mikonkadun ratikkakiskopätkä valmistuu 2008 kesällä.. ei että se merkitsisi sen toteutumista, mutta vielä meitä ei ole ainakaan varoiteltu etteikö suunnitelma pitäisi.

  12. #102
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Haltia Näytä viesti
    Blogin "Kokouskuulumiset 13.12.2007" -postauksessa tarkemmat tiedot millä evästyksillä lähti. Samassa postauksessa kartta toisestakin (rukattu A-versio) ehdotuksestani, josta tulee selvitys silloin tammikuussa. Kyseinen linjaus muuttaisi ihmisten kulkutottumuksia mahdollisimman vähän mutta sekavuustasoltaan se on ihan eri sfääreissä kuin alkuperäinen A vaihtoehto.
    Minun mielestäni tuo Haltia-kakkonen on erittäin mielenkiintoinen. Se näyttäisi edellyttävän uusia vaihteita Mikonkadun kumpaankin päähän, mutta sellaiset saataneen rakennettua varmemmin kuin uusittua Liva-pohjaista informaatiojärjestelmää kovin nopeassa tahdissa... Saa nyt sitten nähdä, mitä silloin tammikuussa suvaitaan päättää... Parempaan suuntaan ollaan joka tapauksessa menossa!

  13. #103
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Tästä on muuten kuulunut villi huhu, että Mansku-Simonkatu-Kaivokatu -risteykseen olisi suunniteltu viritystä, jossa ratikkakuskit olisivat keskenään arponeet ajojärjestyksen risteyksessä...
    Näinhän se oli muinoin, vielä n. 1990, Manskun ja Kaivokadun risteyksessä: samaan aikaan tuppas nuolta Manskulta pohjoisesta ja Kaivokadulta molempiin suuntiin Manskulle (sekä Manskulta Kaivokadulle.) Eli vihreetä joka suuntaan.
    Kaivokadulta tulleet vaunut olivat etusijalla – eikös noin ollut? Kaiketi sen vuoksi, että Kaivokadun ajolupa oli lyhyempi ja ikään kuin välivaihe valokierrossa.

    Enpä ole tullut tätäkään ajatelleeksi, mutta vastaavasta samanaikaisista vihreistä voisi olla hyötyä esim. Hakaniemessä, ylioppilastalolla ja monissa muissa paikoissa.

  14. #104

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Haltia Näytä viesti
    Samassa postauksessa kartta toisestakin (rukattu A-versio) ehdotuksestani, josta tulee selvitys silloin tammikuussa.

    Hienoa! Tämä on luultavasti juuri se yksinkertainen ja tehokas ratkaisu huonosti sopeutuville helsinkiläisille. Ei näemmä tarvita mitään uusia linjoja, jos asiaan löytyy näinkin nerokas ratkaisu.

  15. #105
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Kampin ratikkalinja

    Jos todella järkeviä oltaisiin niin:
    perustettaisiin uusi linja (vaikka 5) Katajanokan terminaali - Rautatieama - Kamppi - Runeberginkatu - jne - (Kuusite, esim.).
    Kolmoseen ja seiskaan ei tarvitse koskea. vaihto kaikille muille linjoille (periaatteessa jossain kuitenkin) samalla pysäkillä (no 8 ja 10 vähän käveyäkin).
    Kun terminaalin ei olisi mielekästä ajaa, niin silloin Ktn:lle (5K, 5S).

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kampin raitiotien rakentaminen
    kirjoittanut Nakkiputka foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 202
    Viimeisin viesti: 06.05.2010, 12:02
  2. Bussipalo Kampin terminaalissa
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 07.12.2009, 21:50
  3. Kampin metroasema
    kirjoittanut JMerlin foorumissa Metrot
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 10.01.2007, 07:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •