Sivu 11 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111213 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/192

Viestiketju: Raitiovaunulinjasto 2015

  1. #151

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    141839-linjalla on kasvunvaraa kumipyörilläkin, vielä raitiovaunun tapaan avorahastus käyttöön niin nopeutuu vielä.

    Eivät ne kiskot muutaman vuoden tauolla pilaannu, ja entistäkin enemmän busseja nielevä runkolinja perustelee ratikan vaikka Myyrmäkeen asti.

  2. #152

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    351

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Olisikohan Kampin metroaseman ja Mikonkadun kautta liikennöinti aiheuttanut liikaa epävakautta? Ja todellisuudessa, miten Töölöstä kuljetaan Kamppiin? n. 10 minuutin välein kulkevalla ratikalla vai tasaisin välein 3-8 minuuttia kulkevilla kumipyörillä (14, 18, 39, 41, 42, 45, 70T ja 205). Pidemmälle keskustaan ja sieltä pois varmaankin ratikka vetää matkustajia, mutta silloin voidaan voittaa aikaa Arkadinkadun kautta kulkemalla.

  3. #153
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Ja todellisuudessa, miten Töölöstä kuljetaan Kamppiin? n. 10 minuutin välein kulkevalla ratikalla vai tasaisin välein 3-8 minuuttia kulkevilla kumipyörillä (14, 18, 39, 41, 42, 45, 70T ja 205). Pidemmälle keskustaan ja sieltä pois varmaankin ratikka vetää matkustajia, mutta silloin voidaan voittaa aikaa Arkadinkadun kautta kulkemalla.
    Omien kokemuksieni mukaan ruuhka-aikaan Töölöstä tuleva kakkonen saapuu tavallisesti seisomakuormassa Kamppiin, missä valtaosa matkustajista jää pois. Loput jatkavat keskustan muille pysäkeille, yleensä asemalle. Ratikan vilkkaimpia nousupysäkkejä on Apollonkatu, vaikka nimenomaan sen vieressä on Töölön ainoa bussipysäkki, missä kaikkia mainittuja bussilinjoja voi odottaa samalla pysäkillä. Toisin sanottuna bussirallista huolimatta ratikka on varsin käytetty väline Töölön ja Kampin välisillä matkoilla.

  4. #154

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Toisin sanottuna bussirallista huolimatta ratikka on varsin käytetty väline Töölön ja Kampin välisillä matkoilla.
    Moni 14/18.lla tuleva nimenomaan vaihtaan raitiovaunuun apollonkadun pysäkillä päästäkseen keskustaan kampin sijasta.

  5. #155

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    351

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Moni 14/18.lla tuleva nimenomaan vaihtaan raitiovaunuun apollonkadun pysäkillä päästäkseen keskustaan kampin sijasta.
    Eli nopea reitti Arkadiankatua pitkin toimisi.

  6. #156

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Eli nopea reitti Arkadiankatua pitkin toimisi.
    Kyllä se olisi monen siltä suunnalta tulevan mieleinen vaihtoehto, kuten Meilahden Klinikoilta ja Munkkivuoren ratikan iäisyyttä odotellessa.

  7. #157

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ketorin Näytä viesti
    Eikös Sturenkadun pohjoispää tarvita Vallilan halliraiteeksi?
    Kiskot eivät ole katoamassa mihinkään. Käsittääkseni lähinnä on keskusteltu siitä, tarvitaanko siihen omat kaistat. Pelkkää halliraidetta varten ei tarvita. Ja kysehän on siis välistä Mäkelänkatu-Porvoonkatu. Pohjois/itäpää säilynee nykyisellään, ja siinähän on jo pyörätiet molemmin puolin.

  8. #158
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    141839-linjalla on kasvunvaraa kumipyörilläkin, vielä raitiovaunun tapaan avorahastus käyttöön niin nopeutuu vielä.
    Ei oikeastaan ole. Siellä kärsitään jo nyt samantyppisistä ongelmista kuin jokerilla: liian tiheä liikenne, vuorot eivät kulje tasaisesti. Tämähän on myös "ratikkamainen" niin, että keskinopeus jää varsinkin ruuhkassa todella alhaiseksi. Bussien määrää ei siis voi enää lisätä, oikeastaan vuoroväliä pitäisi harventaa, jotta edellytykset tasaiseen vuoroväliin olisivat olemassa. Bussien kokoa ei voi kasvattaa, siitä pitää Punavuoren katuverkko huolen. Ensi syksynä linjalle lisätään taas busseja. Käsittääkseni ei kuitenkaan siksi, että vuoroväli tihenisi ja kapasiteetti kasvaisi vaan siksi, että kulku hidastuu koko ajan ja nykyinen vuoroväli edellyttää siksi suurempaa automäärää.

    Voisin kuvitella, että avorahastus olisi hyvä ensiapu.

    Nyt olisi minusta aika kaivaa naftaliinista Munkkivuoren ratikka, laskea H/K uudelleen sekä Laajalahdentien että Huopalahdentien vaihtoehdoille ja lähteä toteuttamaan ratikkaa sillä aikaa kun satama-alueita odotellaan. Yhteiskuntataloudellinen H/K alkaa olla kakkosen kieppeillä ja puhtaasti liikennöintikustannuksiin perustuva H/K taitaa sekin olla jo yli yhden, kun bussien kustannukset ovat kohonneet paljon enemmän kuin oli odotettavissa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #159

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    105

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015


  10. #160

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    252

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Särelä Näytä viesti
    Jahas. Äkkiseltään kiinnittyy huomio siihen, että Kamppiin kovalla vaivalla rakennetu Fredrikinkadun rataosuus, joka on myös kohtuullisella käytöllä, jää pois käytöstä - tai odottelemaan mahdollisesti joskus kaukana tulevaisuudessa häämöttävää Munkkivuoren ratikkaa. Suunnitelmassa sekä linjat 1 että 2 ajaisivat Lasipalatsin pysäkiltä Töölöön, mikä on hupaisaa, etenkin kun ottaa huomioon, että toisen näistä olisi mahdollista kääntyä esimerkiksi Forumin kulmalta Mannerheimintieltä etelästä Simonkadulle. Toisaalta tuolla reitillä lähimmät pysäkit olisivat Ylioppilastalolla ja Simonkadun/Annankadun risteyksessä.

    Kovin vähäisiä muutoksia perusratkaisuihin näköjään ollaan valmiita tekemään.

    Vaikka ykköslinjankin profiili muuttuu melko lailla, liikennöintiajat säilyvät silti "ykkösmäisinä". Viikonloppuna toki ajetaan, muttei tuolloinkaan klo 18.00 jälkeen.

    EDIT: Jaha, myös Pasilanraition reitiltä loppuu raitioliikenne.
    Viimeisin muokkaaja citybus; 04.02.2014 kello 13:06.

  11. #161

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    105

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Jahas. Äkkiseltään kiinnittyy huomio siihen, että Kamppiin kovalla vaivalla rakennetu Fredrikinkadun rataosuus, joka on myös kohtuullisella käytöllä, jää pois käytöstä - tai odottelemaan mahdollisesti joskus kaukana tulevaisuudessa häämöttävää Munkkivuoren ratikkaa. Suunnitelmassa sekä linjat 1 että 2 ajaisivat Lasipalatsin pysäkiltä Töölöön, mikä on hupaisaa, etenkin kun ottaa huomioon, että toisen näistä olisi mahdollista kääntyä esimerkiksi Forumin kulmalta Mannerheimintieltä etelästä Simonkadulle. Toisaalta tuolla reitillä lähimmät pysäkit olisivat Ylioppilastalolla ja Simonkadun/Annankadun risteyksessä.
    Fredan raitiotie voidaan muuten toteuttaa tuossa linjastossa omana toteutuksenaan ja viedä tuo uusi 1 suoraan Fredaa pitkin Punavuoreen.

    Itse näen tämän suunnitelman vahvuutena sen, että se purkaa Fredrikinkadun, Topeliuksenkadun ja Munkkivuoren ratikoiden kytköksen. Kukin näistä voidaan toteuttaa itsenäisesti siten, että radalle saadaan mielekäs linja liikennöitäväksi. Ja päästään eroon muna-kana -ongelmasta.

  12. #162
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Ai, nyt se Luonnontieteellinen vaatii jo kaksi linjaa, eikä Kampille jää yhtään. Lisäksi Sturenkadulle ei mahdu tai ei tarvita ratikoita, kumpaakaan en usko. Linjat jäävät edelleen linjattomiksi ja Pasilanraitiolta loppuu joukkoliikenne kokonaan. Nämä kaikki pystyttäisiin paikkaamaan yhdellä linjalla 9B Töölöntori-Kamppi-Linjat-Sture-Mäkelä-Länsi-Pasila.

  13. #163
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Ai, nyt se Luonnontieteellinen vaatii jo kaksi linjaa, eikä Kampille jää yhtään.
    Sille täytyy vielä tehdä jotain. Ei vuonna 2009 käyttöönotettua rataa voi noin vain hylätä, vaikka HSL tahtoisikin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Lisäksi Sturenkadulle ei mahdu tai ei tarvita ratikoita, kumpaakaan en usko.
    Ei mahdu, kun sinne tulee pyöräkaistat.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #164

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Ai, nyt se Luonnontieteellinen vaatii jo kaksi linjaa, eikä Kampille jää yhtään. Lisäksi Sturenkadulle ei mahdu tai ei tarvita ratikoita, kumpaakaan en usko. Linjat jäävät edelleen linjattomiksi ja Pasilanraitiolta loppuu joukkoliikenne kokonaan. Nämä kaikki pystyttäisiin paikkaamaan yhdellä linjalla 9B Töölöntori-Kamppi-Linjat-Sture-Mäkelä-Länsi-Pasila.
    Ei kiskojen olemassaolo ole itseisarvo raitiolinjalle. Kyllä linjoillekin varmasti ajettaisiin, mikäli se olisi kokonaisuuten sopivaa ja kannattavaa.
    ------ rvk1249 ------

  15. #165
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Raitiovaunulinjasto 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ei mahdu, kun sinne tulee pyöräkaistat.
    Kyllä kadulle mahtuisi 1+1 pyöräkaistat, 1+1 jl-kaistat ja 1+1 autokaistat. Ja ne jalkakäytävät. Eli käytännössä levennetään ratikkakaistoja busseille sopiviksi ja vastaavasti kavennetaan nykyisiä reunakaistoja pyöräilijöille sopiviksi pyöräkaistoiksi. Bussien määrää keskikaistoilla voitaisiin vähentää esim. tekemällä linjasta 70T osittain (Kamppi-Koskela) ratikoilla ajettava. Koskelassa suoraan laiturin yli bussiin, joka lähtisi heti ratikan saavuttua. Vasemmalle kääntyvät eivät ryhmittyisi jl-kaistojen päälle, vaan kääntyisivät omalta kaistaltaan - jos kapasiteetti täyttyy, vähenee läpiajava henkilöautoliikenne kadulla ja välillisesti koko niemellä. Jäljelle jäävä bussiliikenne nopeutuisi, kun kääntyilevät sekä jakeluautot olisivat poissa tieltä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vantaan joukkoliikennelinjasto 2015
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 145
    Viimeisin viesti: 13.11.2017, 21:23
  2. TuKL:n uusien bussien hankinta 2014 - 2015
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 12.08.2014, 18:39
  3. Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 17:42
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 12:10
  5. Ratikka 2015
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 28.05.2009, 07:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •