Näytetään tulokset 1-15/15

Viestiketju: Linjalla 6 poikkeusliikennettä Arabiassa huhti-toukokuussa

  1. #1
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Linjalla 6 poikkeusliikennettä Arabiassa huhti-toukokuussa

    Tämän päivän HKL-linjalla tiedotussivulla kerrottiin että Arabianrannan päätepysäkkiä ei voida käyttää MS-talon rakennustyömaan ensimmäisen vaiheen aikana, kutosen vaunut kääntyvät silloin Paavalin kirkolla josta on jatkokuljetus Arabiaan bussilla. Huhtikuun alusta toukokuun loppuun kutonen jää joka toinen viikko neljänä päivänä viikossa Paavalin kirkolle. Vaikuttaakohan tämä vaunujen määrään poikkeusaikoina vai ajetaanko linjaa samalla vaunumäärällä mutta tiheämmällä vuorovälillä?

  2. #2
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus

    Olikohan tuo tiedossa jo kun uusi linja otettiin käyttöön? Olisivat voineet säästää vanhan silmukan liikennekuntoisena. Sinne pääsisi vaikka pintavaihteilla, eikä tarvittaisi busseja.

  3. #3
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Re: Linjalla 6 poikkeusliikennettä Arabiassa huhti-toukokuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Vaikuttaakohan tämä vaunujen määrään poikkeusaikoina vai ajetaanko linjaa samalla vaunumäärällä mutta tiheämmällä vuorovälillä?
    Ainakin silloin kun kutonen kääntyi Paavalin kirkolla muutamana päivänä Arabianrannan yhteyden rakennustöiden aikaan, ajettiin samalla vaunumäärällä ja samalla vuorovälillä, vaunut vaan seisoivat pitkään Paavalin kirkolla. Koska siellä ei ole väistöraidetta, joutuivat kutoset kyllä ajelemaan välillä ympyrää että ne saivat päästettyä ohitseen kaseja, jotka eivät seisoskele siellä kovin kauaa.

  4. #4

    Liittynyt
    17.11.2005
    Viestejä
    20

    oletus Re: Linjalla 6 poikkeusliikennettä Arabiassa huhti-toukokuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko
    ...joutuivat kutoset kyllä ajelemaan välillä ympyrää että ne saivat päästettyä ohitseen kaseja, jotka eivät seisoskele siellä kovin kauaa.
    Miten 6 ajaa Koskelan varikolle vuoron päätyttyä Arabiaan.
    Hämeentien ja Kustaa Vaasantien risteyksestähän ei voi kääntyä pohjoiseen

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus

    Tuosta on tainnut ollakin täällä juttua joskus. Vaunut ajavat Vallilan hallille ja kääntyvät siellä ns. Kusiputkan kurvissa Koskelan suuntaan. Sama tapahtuu aamuisin, kun vaunu aloittaa vuoron Arabiasta.

  6. #6

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus

    Vuoroja tulee poistumaan, koska Paavalin kirkolle ei voi jäädä odottamaan keskustan suunnan oikeaa aikaa. Vaunu joutuisi odottamaan Paavalin kirkolla noin 15 minuuttia, joten vuorovälin ollessa päivällä 10 minuuttia, ainakin yksi vuoro poistunee. Ruuhka-aikaan vuoroväli on 6 minuuttia, joten myös yksi ruuhka tullee poistumaan.

    Kuutosen vanha päättäri on eri tasossa uuden tien kanssa (kaltevuusongelma myös), ja näin ollen ei olisi selvitty vain vaihteen laittamisella, vaan silmukka olisi pitänyt tehdä kokonaan uudestaan.

    rvk1249

  7. #7
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus

    Koska Paavalinkirkon silmukkaan ei yleensä ole haluttu ajaa matalalattiavaunuilla, oletettavasti poikkeusreitin aikana linjalle 6 ei niitä sijoiteta. Tällöin Koskelan "Madot" on sijoitettava jonnekin muualle. Vuoden alussahan ne juuri poistuivat kolmosilta. Mutta: tänään lauantaina 25.3.2006 linjalla 3B oli mm. Vario HKL 233. Onko tämä joku enne siitä, että kolmosille Matoja tullaan jälleen sijoittamaan?

  8. #8
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus

    Nyt HKL:n webbisivuilla on tiedote poikkeusliikenteestä. Kutosen aikataulut muuttuvat kokonaan poikkeusliikenteen ajaksi (kuulostaa kovin sekavalta). Korvaavaa bussiliikennettä järjestetään vain arkisin 12.30 - 19.30 ja lauantaisin 10 - 17.30, muina aikoina Arabia jää normaalin bussiliikenteen varaan.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus

    Ja kesälläkin sitten jopa 5 viikkoa pelkkää tynkäreittiä! Tuleepahan ainakin säästöä. Näitä säästöjä voisi sitten käyttää vaikka 3T:n yöliikenteeseen...

  10. #10
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus

    Raitiolinjan 6 poikkeusliikenne Arabiassa peruuntuu.

    Raitiolinjan 6 poikkeusliikenne Arabiassa viikoilla 14, 16, 18, 20, 22 ja 24 on peruuntunut. Rakennusyhtiön kanssa on saatu sovittua järjestelyistä, joiden mukaan linjan 6 liikenne voi jatkua Arabiassa rakennustöiden aikana. Linja pääsee siis ajamaan Arabian päätepysäkille asti, joten myöskään korvaavaa bussiyhteyttä Paavalin kirkolta ei liikennöidä.

    Lyhyet tilapäiset poikkeukset ovat kevään kuluessa mahdollisia. Heinäkuussa tehtävät työt saattavat aiheuttaa tilapäisen poikkeusliikenteen tarvetta.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus

    Erinomaisen fiksua! Hyvä neuvottelutulos HKL:ltä (suunnitteluyksiköltä?)

    Olisikohan rakennusliike joutunut jotenkin korvaamaan tuota liikennemuutosta?

  12. #12
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus

    Ajatusheitto kesän pitkästä katkoksesta: Mitäs jos ajettaisiin heinäkuun viikot reittiä Hietalahti-Koskela? Tilapäisin pysäkkikorokkein KVT:llä (vaikka kaistoja sulkemalla hiljaisella lomakaudella).

    Saataisiin jonkinlaista kokemusta siitä, mitä tapahtuu kun Kustaa Vaasan tiellä on reittiliikennettä raitiovaunuilla. Tietysti kokemus ei vastaa "oikeaa" tilannetta, kun kyseessä olisi tilapäisjärjestely ja hiljaisimpaan vuodenaikaan. Mutta kuitenkin.

  13. #13
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF
    Ajatusheitto kesän pitkästä katkoksesta: Mitäs jos ajettaisiin heinäkuun viikot reittiä Hietalahti-Koskela? Tilapäisin pysäkkikorokkein KVT:llä (vaikka kaistoja sulkemalla hiljaisella lomakaudella).
    Huomattavan mielenkiintoinen ajatusmalli! Itse mietin samaa muutama päivä sitten. Talvikautena tuollainen liikennöinti ei liene mahdollista juuri sen takia, että halliin ja hallista on niin vilkas sisään- ja ulosajoliikenne. Kesällä ruuhkavuoroja on vain 1A:lla ja siinä kaikki. Sitten pitäisi miettiä, missä kohtaa vaunu tarvittaessa pystyisi seisomaan ajantausta varten. Asiahan ei yksistään hoitune sillä, että pidempi tauko suunniteltaisiin Hietalahden päähän?
    Maallikon silmissä Koskelan hallipihalla on paljon raiteita (ja samalla tilaa ainakin tilapäiselle linjaliikenteelle) ja homman pitäisi sujua varsin vaivattomasti, mutta onko asia todellisuudessa niin yksinkertainen? Jos olisi, niin miksi Koskelaan päättyvää linjaa ei ole koskaan aikaisemmin ollut olemassa? En tarkoita hallireittien "H-pysäkkiliikennettä"...

  14. #14
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Maallikon silmissä Koskelan hallipihalla on paljon raiteita (ja samalla tilaa ainakin tilapäiselle linjaliikenteelle) ja homman pitäisi sujua varsin vaivattomasti, mutta onko asia todellisuudessa niin yksinkertainen?
    Väinänlinnassa (Latviassa) on esimerkiksi hyvin toimiva vastaava systeemi. Linjojen 1 ja 2 toinen päätepysäkki on päävaunuhallin ratapihalla. Matkustajat jäävät viimeistään portin edellä olevalla pysäkillä pois ja uudet otetaan vastaavasti sieltä kyytiin. Ajantasaus tapahtuu varikolla ja siellä on myös luonnollisin henkilökunnan vaihtopaikka ja sosiaalitilat. KH voisi toimia aivan samankaltaisesti.

    Latvian raitioteistä on artikkeli uusimmassa Raitiossa.

  15. #15

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus

    Silloin kun MS-talon seiniä nostetaan tai jotain muuta potentiaalisesti vaarallista tehdään, on kutosella Arabiassa tilapäinen poistumispysäkki silmukan alussa . Kaikki matkustajat päästetään pois siinä, ja kun rakentajan puolesta annetaan ratikalle lupa ajaa talon ohi, tehdään se ilman matkustajia.

    rvk1249

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Joulukadun avajaisista poikkeusliikennettä 21.11.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.11.2010, 14:40
  2. HSL: Linjalla 14 pysäkkimuutos 19.4.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.04.2010, 09:00
  3. Raitiovaunulinjat 3B/T, 6 ja 10: poikkeusliikennettä
    kirjoittanut Kotkalainen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 21.04.2007, 20:38
  4. Peruuttaminen linjalla
    kirjoittanut QS6 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 28.02.2007, 19:15
  5. Tänään 3B/3T:llä poikkeusliikennettä
    kirjoittanut karihoo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.08.2006, 22:22

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •