Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/18

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

  1. #1
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    2.4.

    Munkkiniemessä on ajettu vähän rajummin ajolankoja päin, kun koko kannatintolppa on kaatunut.

    Metron uutinen

  2. #2
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    2.4.

    Munkkiniemessä on ajettu vähän rajummin ajolankoja päin, kun koko kannatintolppa on kaatunut.

    Metron uutinen
    Saattoi kaatua ihan itsekseenkin, sillä tolppa näyttää uutisjutun kuvassa aika ruostuneelta tyvestään.

    Tänään 2.4.2014 klo 11 linjalla 4 liikennöi vaunu 65, eli vähemmistöön jääneen yksinivelisen vaunutyypin edustaja. En ole varma vuorosta, mutta oletan sen olleen 41. Kyseisellä linjallahan ei kuuluisi käyttää lyhyttä kalustoa lainkaan. Vuorossa 42 puolestaan kulki vastikään pidennyksestä valmistunut vaunu 116.

  3. #3
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Saattoi kaatua ihan itsekseenkin, sillä tolppa näyttää uutisjutun kuvassa aika ruostuneelta tyvestään.
    Totta, mitäänhän ei uutisessa vahvisteta, vaan kaikki perustuu silminnäkijähavaintoihin. Kenties tästä saadaan vielä tarkempaa tietoa.

  4. #4

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Siinä oli ilmeisesti tolpan vaihtotyö jo meneillään kun vanha täysin mätä tolppa kaatui ajolankojen päälle. Vanhan tolpan juurella oli joku mainosteline joka paloi aivan karrelle virran viemänä. Uusi väliaikainen tolppa oli jo tuotuna paikalle odottaen auton lavalla.
    Saman aikakauden tolppia on koko Munkkiniemi täynnä ja monesta näkyy, että ovat pinnat jo poikki ruostuneet alapäistään.

  5. #5
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    2.4

    Vario 20? vaurioitui pahasti Keskiviikko-iltana Jätkäsaaressa kun se lähti liikkeelle itsestään ilman kuljettajaa. Vaunu oli lähellä Jätkäsaaren päätepysäkkiä linjalla 8 kun se jostain syystä lähti liikkeelle ilman kuljettajaa ja törmäsi kadun reunassa oleviin sulkutolppiin. Vaunu myös suistui raiteiltaan mutta pysyi pystyssä. Vaunussa ei ollut matkustajia eikä ketään onneksi jäänyt vaunun alle. Linjan 8 vaunut ajavat loppuillan poikkeusreittiä Töölöstä Arkadian -ja Mannerheimintien kautta Kolmikulmaan.
    Kuvia turmavaunusta löytyy osoitteesta metro.fi

    HSL:n poikkeustiedotetta on päivitetty ja nyt vaunut ajavatkin Salmisaaren kääntösilmukkaan eikä Kolmikulmaan.
    Viimeisin muokkaaja aki; 02.04.2014 kello 19:36.

  6. #6
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6001

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vario 20?
    Onnettomuusvaunu oli 209.

  7. #7

    Liittynyt
    12.09.2012
    Viestejä
    48

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    2.4

    Vario 20? vaurioitui pahasti Keskiviikko-iltana Jätkäsaaressa kun se lähti liikkeelle itsestään ilman kuljettajaa.
    Kyseinen vaunu on numeroltaan 209.

    Ilta-Sanomien jutussa näkyy selvästi, kuinka pitkän matkan vaunu on liukunut kiskoilta.

  8. #8
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Carrusfani Näytä viesti
    Kyseinen vaunu on numeroltaan 209.

    Ilta-Sanomien jutussa näkyy selvästi, kuinka pitkän matkan vaunu on liukunut kiskoilta.
    IS:n jutussa sanotaan onnettomuuden tapahtuneen Tallberginkadulla! Eiköhän tuo mutka kuitenkin ole Länsisatamankatua. Aika pitkän matkaa ja mutkitellen olisi vaunun pitänyt edetä ilman kiskoja että olisi Tallberginkadulle päätynyt!

    Olisiko tuossa käynyt niin että vaunu on päässyt "karkaamaan" jo Jätkän päätepysäkiltä jos kuski on ollut tauolla? Koko matka sieltähän on lähes suoraa rataa ja sitten tuossa ekassa jyrkässä mutkassa lähtenyt kiskoilta ja törmännyt tolppiin. Aikamoisen matkan vaunu olisi tällöin yksinään kulkenut!

  9. #9
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    591

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Jos Vaurioissa on kuolleen miehen kytkin, niin miten vaunun karkaaminen voi olla edes mahdollista ilman kuljettajaa? Ihme juttu.
    Olisiko syynä tekninen vika?
    Viimeisin muokkaaja KriZuu; 02.04.2014 kello 21:41.

  10. #10
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Jos Vaurioissa on kuolleen miehen kytkin, niin miten vaunun karkaaminen voi olla edes mahdollista ilman kuljettajaa? Ihme juttu.
    Olisiko syynä tekninen vika?
    Kuolleen miehen kytkintä on mahdollista huijata parilla kikalla ja sen voi myös kytkeä kokonaan pois päältä. Tällainen toiminta ei tietenkään ole sallittua enkä väitä näin tapahtuneen Ruoholahden onnettomuudessa.

  11. #11

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    226

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Saman aikakauden tolppia on koko Munkkiniemi täynnä ja monesta näkyy, että ovat pinnat jo poikki ruostuneet alapäistään.
    Voi koira, minkä teit.

  12. #12

    Liittynyt
    30.04.2006
    Viestejä
    43

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Onnettomuusvaunu oli 209.
    Onko tietoa, missä vuorossa 209 oli? Tai moneltako aikataulun mukaan oli lähtöaika Saukonpaadesta?

  13. #13
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Ma 7.4.2014: Linjalla 4T ollut Artic 402 kolaroi klo 11 jälkeen henkilöauton kanssa Katajanokan sillan jälkeen poistuessaan Katajanokalta. Kolarin selvittely kesti pitkään, mikä pysäytti Katajanokan raitioliikenteen yli puoleksi tunniksi. Onnettomuuden jälkeen vaunu ajettiin Kruununhaan suuntaan ja kohti Vallilan hallia. Vaunussa oli vaurioita lähinnä keulassa tuulilasin alla ja vasemmalla keulan ja etuoven välissä.

    Ennen onnettomuutta vaunu kulki reippaasti myöhässä aikataulustaan. Se lähti terminaalilta niin myöhään, että se jäi Merisotilaantorilta lähteneen vuoron 143 perään, vaikka vaunujen olisi kuulunut lähteä Katajanokalta vastakkaisessa järjestyksessä. Lisäksi vaunu jämähti Mastokadun pysäkille niin pitkäksi aikaa, että myös seuraava linjan 4T vuoro saavutti sen. Katajanokan sillan jälkeen sitten rysähti.

    Vaunun myöhässä kulkeminen saattoi johtua ainakin osittain Helmi-ongelmasta, sillä vaunun ulkopuolella määränpääkyltit näyttivät väärin (Munkkiniemi matkalla terminaaliin ja Terminaali matkalla Munkkiniemeen). Lisäksi pysäkkiaskellus oli jotenkin pielessä, sillä vaunun sisällä kilvet näyttivät todellista pysäkkiä seuraavan pysäkin nimeä.

  14. #14

    Liittynyt
    01.01.2013
    Viestejä
    74

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Liva (tai Helmi) on nyt jotenkin viikonlopusta lähtien muutenkin sekoillut. Poikkeusinfon tiedote kertoi, että 6T:llä linjatunnuksesta saattaa puuttua kirjain. Lisäksi 401:llä tai 402:lla linjakilvessä luki eilen 8 A3Arabia Arabia.

  15. #15
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lkrt Näytä viesti
    Liva (tai Helmi) on nyt jotenkin viikonlopusta lähtien muutenkin sekoillut. Poikkeusinfon tiedote kertoi, että 6T:llä linjatunnuksesta saattaa puuttua kirjain. Lisäksi 401:llä tai 402:lla linjakilvessä luki eilen 8 A3Arabia Arabia.
    "A3" esiintyi 401:n ja 402:n kilvissä ennen suomenkielistä määränpäätekstiä jo perjantaina. Toinen asia jonka huomasin perjantaina oli että linjanumeron kokoa oli kasvatettu vaunujen kylkinäytöissä, ehkä takanakin, mutta ei edessä. Määränpäänimet olivat samaa kokoa kuin aiemmin.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2013
    kirjoittanut ess foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 30.04.2013, 15:22
  2. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2012
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 19.04.2012, 22:32
  3. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2010
    kirjoittanut JE foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 01.05.2010, 12:52
  4. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009
    kirjoittanut Jusa foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 01.05.2009, 12:04

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •