Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

  1. #1
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    9.6

    9 / Manne 162

  2. #2

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    384

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    12.6.2014 aamulla

    HKL 162 linjalla 9
    HKL 164 linjalla 9 (aamuruuhka)
    HKL 166 linjalla 7A

    Pitkästä aikaa kolme väliosamannea samaan aikaan liikkeellä.
    ------ rvk1249 ------

  3. #3

    Liittynyt
    30.04.2006
    Viestejä
    43

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Tiistai 10.6.

    Linjan 9 kokopäivävuoroissa taisi olla pelkkää variotram kalustoa. Yleensähän ysillä on välipalaniveltä runsaasti ja pari matalaa.

  4. #4

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rvk1249 Näytä viesti
    12.6.2014 aamulla

    HKL 162 linjalla 9
    ...
    Pitkästä aikaa kolme väliosamannea samaan aikaan liikkeellä.
    162:n työpäivä päättyi etuajassa: työnnettiin n. 16:n aikaan "Vesivauriolla" kohti varikkoa Kurvissa. Takimmainen teli puski vesihöyryä sen verran, että sen pohjalta veikkaisin jarrujumia syyksi...

  5. #5

    Liittynyt
    12.09.2012
    Viestejä
    48

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    18.6

    HKL 401 koulutusajossa. Tuli vastaan Mäkelänkadulla.

  6. #6
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Määränpääteksti linjalla 4T on muutettu muodosta "Terminaali Terminalen" muotoon "Katajanokka term. Skatudden term.". Uusi teksti ei tosin mahdu kokonaisuudessaan linjakilpiin.

  7. #7
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Määränpääteksti linjalla 4T on muutettu muodosta "Terminaali Terminalen" muotoon "Katajanokka term. Skatudden term.". Uusi teksti ei tosin mahdu kokonaisuudessaan linjakilpiin.
    Uusi määränpääteksti näyttäisi mahtuvan kokonaisuudessaan vain pidennettyjen NrI-vaunujen uusiin led-kilpiin, mutta ei muihin. Koska valtaosassa neloslinjan vaunuista on vanhat kilvet, tehty muutos on siinä mielessä varsin epäonnistunut. Ruotsinkielinen teksti näkyy muistaakseni ainakin melkein kokonaan. Sekä tänä aamuna että kerran aiemmin tällä viikolla näin Katajanokalle päin menevän vaunun, jolla oli linjanumerona pelkkä 4 (ilman t-kirjainta), mutta määränpäätekstin mukaan se oli menossa terminaalille.

    Toivottavasti uusien Artic-vaunujen led-kilvet saadaan pian säädettyä yhtä selkeiksi kuin vastaavat kilvet pidennetyissä NrI-vaunuissa. Vaunun 402 etukilvessä lienee yhä pienennetty linjanumero. Vaunun 401 linjanumero on sekä etu- että sivukilvissä yhtä suuri ja selkeä kuin NrI-vaunuissa, mutta määränpääteksti on yhä pienempi ja siten vaikealukuisempi. Myös loppu pitkistä määränpäänimistä puuttuu, vaikka kyltissä olisi sille tilaa (esim. "Nordenskiöldin", kun pitäisi olla "Nordenskiöldink.").

  8. #8

    Liittynyt
    06.07.2010
    Viestejä
    232

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    25.6.

    HKL 401 / 2 - "aamuruuhkassa" 8.15

  9. #9

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Uusi määränpääteksti näyttäisi mahtuvan kokonaisuudessaan vain pidennettyjen NrI-vaunujen uusiin led-kilpiin, mutta ei muihin. Koska valtaosassa neloslinjan vaunuista on vanhat kilvet, tehty muutos on siinä mielessä varsin epäonnistunut. Ruotsinkielinen teksti näkyy muistaakseni ainakin melkein kokonaan. Sekä tänä aamuna että kerran aiemmin tällä viikolla näin Katajanokalle päin menevän vaunun, jolla oli linjanumerona pelkkä 4 (ilman t-kirjainta), mutta määränpäätekstin mukaan se oli menossa terminaalille.
    Minusta se on onnistunut sen takia, että Helsingissä on kolme matkustajaterminaalia: Länsiterminaali, Olympiaterminaali sekä Katajanokan terminaali. Pelkkä "Terminaali" ei kerro asiaa tietämättömälle välttämättä yhtään mitään. Se, että suomen kieli on aika pitkien sanojen kieli, on tietysti ongelmallista, kun noille kylteille on varattu vähän tilaa, mutta minusta sekin olisi ihan silkka järjestelykysymys: missä sanotaan, että molempien kielien suomen, ja ruotsin, pitää näkyä siinä kyltissä yhtä aikaa? Nehän voisi vaikka vaihdella. Sitähän näkyy jo bussien keulissa, eli näytetään vuoron perään suomen- ja ruotsinkielinen päättärin nimi. Näin saataisiin raitiovaunuunkin kaksirivin teksti ja saataisiin mahtumaan kaikki ilman mitään (tyhmiä) lyhenteitä.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS Näytä viesti
    Toivottavasti uusien Artic-vaunujen led-kilvet saadaan pian säädettyä yhtä selkeiksi kuin vastaavat kilvet pidennetyissä NrI-vaunuissa. Vaunun 402 etukilvessä lienee yhä pienennetty linjanumero. Vaunun 401 linjanumero on sekä etu- että sivukilvissä yhtä suuri ja selkeä kuin NrI-vaunuissa, mutta määränpääteksti on yhä pienempi ja siten vaikealukuisempi. Myös loppu pitkistä määränpäänimistä puuttuu, vaikka kyltissä olisi sille tilaa (esim. "Nordenskiöldin", kun pitäisi olla "Nordenskiöldink.").
    Olisikohan aivan mahdoton ajatus, että Artic vaunuissa linjakilvet olisivat hieman samantapaisesti järjestettyjä kuin vaikkapa Freiburgin ratikoissa? Eli, linjanumero erilliseen lippaan ylimmäiseksi ja määränpääkilvet sen alle. Tämä tietysti vaatisi hieman edelleenkehittelyä.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Germany_p2.JPG
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  11. #11
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja - kesä 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Olisikohan aivan mahdoton ajatus, että Artic vaunuissa linjakilvet olisivat hieman samantapaisesti järjestettyjä kuin vaikkapa Freiburgin ratikoissa? Eli, linjanumero erilliseen lippaan ylimmäiseksi ja määränpääkilvet sen alle. Tämä tietysti vaatisi hieman edelleenkehittelyä.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Germany_p2.JPG
    Mielenkiintoinen yhdistelmä mekaanisesta ja elektronisesta kilvestä. Sivulinjakilvet lienevät sitten kokonaan ilman määränpäätä? Mutta eihän tuo Articeissa tulisi kysymykseen ilman kallista uudelleenmuotoilua. (Toki minun puolestani niiden keulan saisikin muotoilla uudestaan. )

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja ja uutisia Turun ja seudun liikenteestä - kesä 2014
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 28.08.2014, 23:08
  2. Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2014
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 29.04.2014, 08:15
  3. Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2014
    kirjoittanut Pekkaeero foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 04.02.2014, 13:02
  4. HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 190
    Viimeisin viesti: 04.10.2012, 01:09
  5. HSL:n liikennemuutokset, kesä 2010 - kesä 2011
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 23.12.2010, 09:09

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •