Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tietoja Ruotsin raitioteistä kannattaa yleensä etsiä http://www.ss.se/
-osoitteesta.
Tällaisia kuvia katsellessa herää taas mieleeni kysymys, että mitähän Helsingissä oikein näperrellään? Ei kai oikein voi mitään.Norrköpingin raitioteillä rakennetaan uutta rataa raitiolinjalle 2
http://www.norrkoping.se/bo-miljo/trafik/kollektivtrafik/sparvag/
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=28358
mitähän Helsingissä oikein näperrellään? Ei kai oikein voi mitään.
Kyllä kai kysymys ennemminkin kuuluu, että miksi edelleen jääräpäisesti radat rakennetaan niin kuin rakennetaan. Eihän täällä umpiossa eletä tietämättä mitä maailmalla tapahtuu.Miksi täällä pitää hakata päätä seinään jatkuvasti? Varmaan siksi, että esimerkkiä oikeasta radasta ei ole Suomessa. Miten sellaisen saisi?
Raitiotien ensimmäinen osuus 2,6 km avataan 15.8.2010. Tämä on muuten varsin helppo ulkomaanreissu, Norrköping on n. 1,5 h junamatkan päästä Tukholmasta, joten siellä voi käydä vaikka "päivä Tukholmassa" - risteilyllä.
Onpa fiksu oivallus esittää poikkileikkaus ottamalla mukaan pyörätuolimatkustaja.Ei voi kuin sanoa, tällä periaatteella tehdään nykyaikaista raitiotietä:
http://www.norrkoping.se/bo-miljo/t...ing/genomskarsbild_fran_trad_och_landskap.jpg