Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/46

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

  1. #16
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Torstai 1.6

    Linjan 8 vaunut 56 ja 96 ajoivat peräkkäin Mechelininkadulla Marian sairaalan kohdalla n. klo. 17.30 suuntana Ruoholahti. Kasin kohdalla on enemmän sääntö kuin poikkeus että vuorot eivät pysy aikataulussa ruuhka-aikoina koska vaunut jumittuvat Mechelininkadun ruuhkiin, kyllä kasi pitäisi saada omalle kaistalleen Mechelininkadulla välillä Hietaniemenkatu - Itämerenkatu, viimeistään silloin kun linjaa jatketaan Jätkäsaaren uudelle asuinalueelle. Nyt kun Leppäsuota aletaan rakentamaan niin ilmeisesti välille Hietaniemenkatu - Marian sairaala tulee oma kaista raitiovaunuille joten sekin tuo hieman helpotusta. Pahin sumppu on kuitenkin väli Marian sairaala - Itämerenkatu jonka matka-aika saattaa ruuhkassa olla välillä jopa 5-7 minuuttia, Ongelmaksi taitaa muodostua katutilan puute kun toisella puolella on sairaalan seinä ja toisella hautausmaan muuri.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.06.2006 kello 07:10. Syy: korjattu isot kirjaiment

  2. #17
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Ongelmaksi taitaa muodostua katutilan puute kun toisella puolella on sairaalan seinä ja toisella hautausmaan muuri.
    Onhan siellä tilaa hienosti kiertää Songin talo sekä Marian sairaala satamaradan kuilun ja Leppäsuon aukion kautta. Mutta tätä ei voi tehdä, sillä tila on pidettävä joutomaana vielä vuosikymmenet sen varalta, että keskustatunneli voitaisiin joskus tehdä.

    Antero

  3. #18

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku
    Onhan siellä tilaa hienosti kiertää Songin talo sekä Marian sairaala satamaradan kuilun ja Leppäsuon aukion kautta. Mutta tätä ei voi tehdä, sillä tila on pidettävä joutomaana vielä vuosikymmenet sen varalta, että keskustatunneli voitaisiin joskus tehdä.
    Mietin tätä usein kulkiessani kasilla. Se olisi muutenkin melko luonteva reittiratikalle lukuunottamatta paria ongelmaa. Kun ratikka kääntyy kuilusta Mechelininkadulle, täytyy sen kuitenkin ylittää kaksi risteystä. Eli onko se tarpeaksi hyödyllinen. Leppäsuon rakennussuunnitelmat myös ovat aikamoinen ongelma. Alue myllätään luultavasti aika tehokkaasti ympäri, joten ainakaan lähivuosina ei kannata siitä mennä. Olis kyllä hienoa nähdä siellä linja, vaikka sitten uusi linja Pasilasta tai vaikka toisen satamaradan tunnelista...

    Jos suomalainen autoilija vain ymmärtäisi, että vähemmällä autojen määrällä se ratikka kulkisi hyvää vauhtia ja näin sen autonkin kotiinjättäminen olisi helpompaa. Ja tähän liittyen se rakikkahavainto: Tässä pari viikkoa sitten kasin kuski veteli semmosta vauhtia Runeberginkadun pätkällä, että oikein hirvitti. En aiemmin ole moista kokenut. Mulla on vielä tapana aina seistä ratikassa.

  4. #19
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Perjantaina 2.6.2006 linjalla 4 oli iltapäiväruuhkan aikaan ajossa jopa viisi Variotramia vuoroissa 146, 147, 148, 149 ja 140. Jokaisen mainitun vuoron välissä oli täsmälleen yksi vuoro, jossa oli vanha vaunu. Kyseessähän oli viimeinen arkipäivä, jolloin liikennöitiin talviaikataulujen mukaan.

  5. #20
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS
    Perjantaina 2.6.2006 linjalla 4 oli iltapäiväruuhkan aikaan ajossa jopa viisi Variotramia vuoroissa 146, 147, 148, 149 ja 140. Jokaisen mainitun vuoron välissä oli täsmälleen yksi vuoro, jossa oli vanha vaunu.
    Tuohan on mahdollisimman optimaalista, järkevintä kaluston käyttöä. Kun joka toisessa vuorossa olisi säännöllisesti matala ja joka toisessa korkea, niin matkustajat oppisivat tämän. Vuorovälin ollessa 4-5 min ei olisi kohtuutonta jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa, jos se mataluus on itselle kirjaimellisesti kynnyskysymys.

  6. #21

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut NS
    Perjantaina 2.6.2006 linjalla 4 oli iltapäiväruuhkan aikaan ajossa jopa viisi Variotramia vuoroissa 146, 147, 148, 149 ja 140. Jokaisen mainitun vuoron välissä oli täsmälleen yksi vuoro, jossa oli vanha vaunu. Kyseessähän oli viimeinen arkipäivä, jolloin liikennöitiin talviaikataulujen mukaan.
    Siinäkin mielessä järkevää, mikäli nuo ruuhkavuoron vaunut oli toisessa suunassa kilvitetty terminaaliin.
    Terminaalistahan nousee kyytiin paljon heikkokuntoisia matkustajia painavine kantamuksineen.

  7. #22
    sv
    sv ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.03.2006
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen
    Tänään näin pitkästä aikaa HKL 12:n linjalla 1A. Toivottavasti näitä näkyisi vielä pitkään katukuvassa.

    Myös perjantaina 2.6. tämä vanhus oli linjalla 1A,
    kuva.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Myös tänään ke 7.6. linjan 1A aamuruuhkassa oli vaunu #12. Laitan kuvia verkkoon, kunhan pääsen kotiin reissulta. Nyt olen läänin pääkaupungissa, jossa on myös nostalginen skene...

  9. #24

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Yritin itsekin yhtenä päivänä ottaa kuvia kiireisesti. Hieno digipokkarini kuitenkin automaattiasetuksilla pilasi liki kaikki kuvat. Onneksi #12 kuitenkin kulkee usein. Vilaukselta näen joka aamu, kun odotan bussia AK-kadulla. Ehkä lähden jonain aamuna vähän aiemmin töihin, niin ehdin käydä bongaamassa.

    Tietääkö joku, missä vaiheessa #9 on Tallinnassa? Entä perävaunu 505? Aiotaanko sitä todella vedellä liikenteessä? Sitä odotan suurella innolla!

  10. #25
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen
    Tietääkö joku, missä vaiheessa #9 on Tallinnassa? Entä perävaunu 505? Aiotaanko sitä todella vedellä liikenteessä? Sitä odotan suurella innolla!
    Eiköhän 505 jää vain tilauskäyttöön, jos se entistetään. Ovet toimivat rahastajan komennossa, samoin viestiliikenne kuljettajalle vaunun lähtövalmiudesta.

    Rahastajan käyttö perävaunussa ylipäätään ei ole mitenkään välttämätöntä. Monissa kaupungeissa ajellaan vanhoin perävaunuin, kun ovien ohjaus on kytketty kuljettajalle.

    Antero

  11. #26
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Vaunuun 505 ei ole tulossa oviautomatiikkaa eikä buscomeita, eikä se tule linjakäyttöön. Siitä tulee siis tilausajoperävaunu. Sen sijaan vaunu 9 varustetaan ymmärtääkseni samoin kuin 12 täysin linjaliikennekelpoiseksi.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Vaunu 12 oli siis tänään 7.6. liikenteessä sekä aamulla että iltapäivällä. Noin upea vaunu sopii hyvin kesäisen Helsingin katukuvaan.

  13. #28

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Milloinkohan tuosta 80v. kyltistä luovutaan. Mikäs linja seuraavaksi täyttää noin paljon?

    Menitkö montakin kertaa reitin läpi? Kiitos kuvista!

  14. #29
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen
    Mikäs linja seuraavaksi täyttää noin paljon?
    Arabian raitiotie avattiin liikenteelle 16.9.2006. Sinne kulki aluksi linja W Kauppatorilta.

  15. #30

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja touko - kesäkuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF
    Arabian raitiotie avattiin liikenteelle 16.9.2006. Sinne kulki aluksi linja W Kauppatorilta.
    Siis 1926. Näinhän se on. Sitä siis odottelemaan. Olisikohan muuten #9 ja perävaunu 505 ajossa silloin? Syksyksi uhkaavat saada. Ainakin 339:n odotan saapuvan paikalle. Nyt jännittää... Kuvitelkaapa, jos ajossa ovat sekä 9+505, 12 ja 339!

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - kesäkuu 2011
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 76
    Viimeisin viesti: 06.07.2011, 09:13
  2. Raitiovaunuhavaintoja - kesäkuu 2010
    kirjoittanut aki foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 47
    Viimeisin viesti: 01.07.2010, 10:58
  3. Raitiovaunuhavaintoja - kesäkuu 2009
    kirjoittanut risukasa foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 80
    Viimeisin viesti: 02.07.2009, 15:38
  4. Raitiovaunuhavaintoja touko-kesäkuu 2008
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 01.07.2008, 06:48
  5. Raitiovaunuhavaintoja touko-kesäkuu 2007
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 119
    Viimeisin viesti: 06.07.2007, 10:43

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •