- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Tutkin RHK:n dokumentteja ja löysin sieltä remonttia vaativista radoista tietoa.
Remonttikunnossa olevia henkilöliikenteen ratoja löytyi yllättävän paljon:
*Turku-Kirkkonummi (miksi? remontoitiin vasta äskettäin)
*Turku-Toijala (remontti alkamassa)
*Tampere-Kokemäki
*Seinäjoki-Oulu (remontti tulossa, rahat myönnetty)
*Parikkala-Savonlinna
*Tampere-Pieksämäki
*Pieksämäki-Iisalmi
*Uimaharju-Nurmes
Näiden lisäksi tulee vielä lukematon määrä korpiratoja, joiden vaihtoehdot ovat lähinnä purkaminen tai korjaaminen.
Miksi tärkeät ratamme ovat rappeutuneet näin huonokuntoisiksi, mutta esimerkiksi Ylivieska-Iisalmi -väli on uusittu hyvään kuntoon?
Dokumentin voi lukea täältä:
http://www.rhk.fi/tutkimus/Rhktts09.pdf sivu 20
Remonttikunnossa olevia henkilöliikenteen ratoja löytyi yllättävän paljon:
*Turku-Kirkkonummi (miksi? remontoitiin vasta äskettäin)
*Turku-Toijala (remontti alkamassa)
*Tampere-Kokemäki
*Seinäjoki-Oulu (remontti tulossa, rahat myönnetty)
*Parikkala-Savonlinna
*Tampere-Pieksämäki
*Pieksämäki-Iisalmi
*Uimaharju-Nurmes
Näiden lisäksi tulee vielä lukematon määrä korpiratoja, joiden vaihtoehdot ovat lähinnä purkaminen tai korjaaminen.
Miksi tärkeät ratamme ovat rappeutuneet näin huonokuntoisiksi, mutta esimerkiksi Ylivieska-Iisalmi -väli on uusittu hyvään kuntoon?
Dokumentin voi lukea täältä:
http://www.rhk.fi/tutkimus/Rhktts09.pdf sivu 20