Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/61

Viestiketju: Lahden lähiliikenne

  1. #46
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Kolme junaa tunnissa Helsinkiin siten, että kerran tunnissa on puolen tunnin tauko, on mielestäsi ylipalvelua 30000 asukkaan Helsingin nukkumalähiölle?
    Unohdit sitten kokonaan K-junat. Verrattuna muutama kilometri etelämpänä sijaiseviin todellisiin nukkumalähiöihin tai pohjoispuolella sijaitsevaan suurempaan kaupunkiin ovat Keravan lähijunayhteydet aivan omaa luokkaansa. Joten siinä mielessä en pitäisi mitenkään kovin suurena oikeusmurhana, jos Kerava joutuisi vähän joustamaan muiden hyväksi.

  2. #47
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Unohdit sitten kokonaan K-junat.
    Keravan asemalta lähtee myös bussilinjoja, jotka päätyvät myös aivan K-junien lähtölaiturien lähelle.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  3. #48
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Olet varmaan voinut tältä foorumilta kuitenkin huomata, että Laaksosen Mikko arvosteleekin VR:n monopolia juuri kustannustasosta johtuen.
    Mieleen tulee epäilys, että VR:llä olisi kannattamatonta liikennettä enemmän kuin se kehtaa ilmoittaa. Pendolino- tai InterCity-liikenteen imagoa voisi haitata, jos sen kerrottaisiin olevan osaksi tappiollista. Tappiolliseksi ilmoitetun liikenteen tuentarpeeseen laskettaisiin tällöin mukaan muunkin liikenteen tarvitsema tuki ja näin saataisiin niin suuret luvut, että ne herättävät arvostelua (ainakin täällä).

  4. #49

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Pendolino- tai InterCity-liikenteen imagoa voisi haitata, jos sen kerrottaisiin olevan osaksi tappiollista.
    Miten se vaikuttaisi VR:n liikenteen imagoon, kun ainoastaan Liikenne- ja viestintäministeriö niistä käytännössä tietää. Julkista tietoa ovat toki, mutta ei niistä yksikään matkustaja silti ole perillä.

    Eikä ole ihan järkevää politiikkaa, jos VR ristisubventoi omia yhteyksiään kuppaamalla muihin, erityisesti pääkaupunkiseudun juniin valtion, Helsingin, Espoon ja Vantaan tukea ja siirtämällä sitä haluamiinsa juniin. Joku toinen voisi ehkä nimittää moista korruptioksikin tai tukirahojen väärinkäytöksi.

  5. #50

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Unohdit sitten kokonaan K-junat.
    En unohtanut. Keravalta ylivoimaisesti suurin osa matkoista suuntautuu Pasilaan ja Helsinkiin. Tunnissa taitaa kulkea yksi K-junavuoro, jolla on aikaisemmin perillä kuin seuraavalla R/H/Z-junalla. Eikä silläkään juuri kukaan Pasilaan saakka kulje, vaan tähtäävät seuraavaan nopeaan (joka on H). Kaikki muut K-junien vuorot tulevat ohitetuiksi matkan varrella.

    Käytännössä siis Pasilaan ja Helsinkiin on kolme yhteyttä tunnissa, plus yksi K-juna, jota juuri kukaan ei hitauden vuoksi käytä.

  6. #51
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti

    Käytännössä siis Pasilaan ja Helsinkiin on kolme yhteyttä tunnissa, plus yksi K-juna, jota juuri kukaan ei hitauden vuoksi käytä.
    Käytännössä on se 6 junaa tunnissa. Jos niitä K-junia ei kukaan käytä, ei se tarkoita sitä, että niitä ei olisi. Ne sitten vaan lähtevät tyhjinä ja nopeat täysinä Keravalta.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  7. #52
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Mieleen tulee epäilys, että VR:llä olisi kannattamatonta liikennettä enemmän kuin se kehtaa ilmoittaa. Pendolino- tai InterCity-liikenteen imagoa voisi haitata, jos sen kerrottaisiin olevan osaksi tappiollista. Tappiolliseksi ilmoitetun liikenteen tuentarpeeseen laskettaisiin tällöin mukaan muunkin liikenteen tarvitsema tuki ja näin saataisiin niin suuret luvut, että ne herättävät arvostelua (ainakin täällä).
    Uuden juna-ajan alkaessa tapahtui muutoksia ostoliikenteessä. Kuin taikasauvan heilautuksesta kaikki pikajunat muuttuivat kannattamattomiksi ja puolestaan kaikki IC:t kannattaviksi. Ennenhän molemmissa ryhmissä oli "kannattavia" sekä "kannattamattomia" vuoroja.

    Helppoa, eikö?

    Vai väittääko joku, ettei Kajaanin yöpendolinon ajaminen tyhjänä ole kannattavaa liiketoimintaa? Tai, että aamuruuhkan seisomapokassa kulkeva kolmiyksikköinen K-juna olisi kannattava.
    Näin se nyt vaan menee

  8. #53
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    HS uutisoi näyttävästi siitä, että Z-junan Helsinki - Lahti tukirahat ovat supistumassa ja
    VR-yhtymä uhkaa vähentää liikennettä. Asiaan liittyen on aiemmin tässä ketjussa ollut lukuja, joiden perusteella on syytä olettaa, että Z-junien tuki käytetään muuhun kuin liikenteeseen.

    HS Kaupungin juttu aiheesta

    Keskustelu aiheesta

  9. #54
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    HS uutisoi näyttävästi siitä, että Z-junan Helsinki - Lahti tukirahat ovat supistumassa ja
    VR-yhtymä uhkaa vähentää liikennettä.
    Kuten HS:n jutussakin sanotaan, liikenteen vähentämisestä päättää liikenteen tilaaja HSL, ei VR-yhtymä.

  10. #55
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Jutusta ei kyllä saa suoraa selkoa, kuka taho liikenteen leikkausta haluaa tai haluaako joku taho jutun kautta itselleen lisää rahaa. Ko. liikenteen nykyinen tuki on tässä ketjussa aiemmin esitetyn perusteella tasoa 7,6 miljoonaa euroa vuodessa, joka on suhteellisen paljon verrattuna suoritteisiin.

  11. #56

    Liittynyt
    24.05.2007
    Viestejä
    52

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Asiasta uutisoi myös Etelä-Suomen Sanomat:

    http://www.ess.fi/?article=295032

    Taiveaho pöyristynyt oikoradan junien vähennyskaavailuista

    ...Vähennys koskee Helsingin seutuliikenteen VR:ltä tilaamia vuoroja rantaradalla ja oikoradalla...

  12. #57
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Mitenkäs näiden Nastolan uusien seisakkeiden kanssa kävi? Onko ne jo avattu liikenteelle, millaisia ovat juna- ja matkustajamäärät? Onko Lahden ja Kouvolan välistä liikennettä tarkoitus lisätä?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #58
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mitenkäs näiden Nastolan uusien seisakkeiden kanssa kävi? Onko ne jo avattu liikenteelle, millaisia ovat juna- ja matkustajamäärät? Onko Lahden ja Kouvolan välistä liikennettä tarkoitus lisätä?
    Uudenkylän ja Villähteen seisakkeet on avattu liikenteelle 12.12.2010 alkaen.
    Junavuoroja lähtee molemmilta asemilta yhteensä arkisin 11 kpl, lauantaisin 8 kpl ja sunnuntaisin 7 kpl, (Kouvolan suuntaan arkisin 6 kpl ja viikonloppuisin 4 kpl sekä Lahden suuntaan arkisin 5 kpl, lauantaisin 4 kpl ja sunnuntaisin 3 kpl).

    VR:n aikataulu Helsinki-Kouvola

  14. #59
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Kiitos! On kyllä aika vaatimatonta tuo tarjonta. Mahtaa olla matkustajamäärätkin sitten vaatimattomia. Onko kunta aikeissa kaavoittaa asemien ympärille asutusta?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #60
    Lahden seutu avatar
    Liittynyt
    08.02.2011
    Viestejä
    26

    oletus Vs: Lahden lähiliikenne

    Kyllä Lahti-Heinola välille pitäisi saada henkilöjunaliikennettä. Se voisi nostaa Heinolan suosta. Z-tai H-junat voisivat jatkaa Lahdesta Heinolaan tai vaikka kummatkin joillakin vuoroilla.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Lahden paikallisliikenne
    kirjoittanut MCW foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 170
    Viimeisin viesti: 10.12.2017, 19:56
  2. Lahden linja-autoasema
    kirjoittanut Epa foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.09.2007, 16:16
  3. Lahden oikoradan lähijunaliikenne
    kirjoittanut tkp foorumissa Junat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 01.08.2007, 15:47
  4. Lahden Autokorin lyhenne
    kirjoittanut Compact foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 24.06.2007, 09:56
  5. Pääradan lähiliikenne oikoradan jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Junat
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 04.01.2006, 22:09

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •