Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/23

Viestiketju: Fenniarail

  1. #1
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2203

    oletus Fenniarail

    Fenniarailin uusi Dr18–veturi on yleisön ja harrastajien nähtävänä 22.1.2016 klo 10.30–12.30 Helsingissä raiteella 11.

    Tulkaa katsomaan miltä Suomen vahvin veturi näyttää!

    Keitele Forest Oy:n tytäryhtiö Lappi Timber Oy on tehnyt kuljetussopimuksen Fenniarail Oy:n kanssa rautatiekuljetuksista Lappi Timberin Kemijärven tuontantolaitokselta satamiin. Sopimuksen mukaiset kuljetukset alkavat vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuoliskolla, kun Lappi Timber Oy:n rakenteilla oleva uusi lastausraide valmistuu.

  2. #2
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    829

    oletus Vs: Fenniarail

    774-sarjan veturi veti Jumpoa tenderi edellä Turusta pois. VR OY lie kieltäytynyt kääntämästä vihollisvetureita.

  3. #3

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2017

    oletus Vs: Fenniarail

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    774-sarjan veturi veti Jumpoa tenderi edellä Turusta pois. VR OY lie kieltäytynyt kääntämästä vihollisvetureita.
    Sarjamerkki on Dr18. Turun kääntöpöytä on käsittääkseni pois käytöstä tällä hetkellä.

  4. #4
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2203

    oletus Vs: Fenniarail

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Sarjamerkki on Dr18. Turun kääntöpöytä on käsittääkseni pois käytöstä tällä hetkellä.
    Kääntöpöydän sähköistys puretaan, purkutöiden piti alkaa "sopivasti" viime viikolla. Kääntöpöytä kuitenkin jää edelleen VR:n käyttöön, koska esim. infran kalustoa joudutaan siinä kääntämään. Kääntöpöydän ja viereiset raiteet omistaa VR. Ilmeisesti tässä tapauksessa on isompi operaattori vain v- - -

  5. #5

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    328

    oletus Vs: Fenniarail

    Täähän alkaa heti muistuttaa Onnibus-ketjua, foliohattu päähän ja matkaan!

  6. #6
    Hermanni avatar
    Liittynyt
    04.01.2007
    Sijainti
    Mänttä
    Viestejä
    38

    oletus Vs: Fenniarail

    UPM siirtää tuontipuukuljetukset yksityiselle Fenniarailille http://yle.fi/uutiset/3-9618852
    Sama uutinen myös rautatieuutisissa http://www.rautatieuutiset.uutisparkki.com/wp/?p=980
    Taitanee olla Dr18 veturit aika työllistettyjä kun pitää jo hankkia pari lisää..
    Suomalainen pienoisrautatiefoorumi https://veturitalli.fi/

  7. #7
    KMT
    KMT ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    08.09.2005
    Viestejä
    133

    oletus Vs: Fenniarail

    Pitääköhän tätäkin ketjua päivittää vaikkei nyt oikein joukkoliikenteeseen liity.

    Eli nyt kalustona on 6 Dr18-veturia ja huhuja kahden Vectronin hankinnasta.
    Virossa rakenteilla Habins-sahatavaravaunuja ja ensimmäinen koeajoilla Suomessa.

    UPM:n idän liikenne korvattu elokuun alusta junilla Porista ja Jämsänkoskelta.
    Vainikkalasta mennyt ammoniakkia kesän aikana Harjavaltaan noin reilun viikon välein.
    Sahatavarajunia menee Patokankaan lisäksi Hankasalmelta ja Nurmeksen Pitkämäeltä(jonne ilmeisesti tulee Kuhmosta).

  8. #8
    KMT
    KMT ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    08.09.2005
    Viestejä
    133

    oletus Vs: Fenniarail

    Ja Fenniarailin toimitusjohtajaksi Lauri Helke

  9. #9
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4813

    oletus Vs: Fenniarail

    Fennia Rail Oy hankkii Vectron-sähkövetureita. Fenniarail on allekirjoittanut sopimuksen Siemens Mobilityn kanssa Vectron-sähkövetureiden toimittamisesta.

    Tarkempaa tietoa hankinnasta löytyy yhtiön kotisivujen uutisista.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7773

    oletus Vs: Fenniarail

    Mitenkäs radankäyttömaksut määräytyvät tässä? Onko veturissa sähkömittari, joka laskee paljonko sähköä kulutetaan, ja osaako se vähentää myös verkkoon takaisinsyötettävän energian?

    Mahtaakohan tämä saada tyyppimerkinnän Sr-jotakin, vai ovatko ne merkinnät vain VR-merkintöjä? Sm5 on saanut tyypin, vaikka ei ole VR:n juna, mutta onhan se melkein, kun VR niillä ajelee. Ja sitten taas toisaalta – Sr3 on Vectron, eli onko tämäkin sitten ihan vaan Sr3, vai Sr3½, kun on erilailla varusteltu?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #11
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7285

    oletus Vs: Fenniarail

    EU vaatii, että kaikissa sähkövetureissa ja sähkömoottorijunissa on oltava (EU:n tarkasti speksaama) energiamittausjärjestelmä, joka tuottaa energialaskutukseen hyväksyttävät tiedot energian kulutuksesta ja sähköjarrutuksessa tuotetusta energiasta yhdistettynä vetoyksikön sijaintitietoon. Järjestelmä lähettää tiedot Väyläviraston osoittamaan ratasähköverkon energian hallintajärjestelmään. Kukin liikennöitsijä ostaa sähköenergian itse valitsemaltaan sähköyhtiöltä.

    Kalustosarjatunnukset ovat Traficomin hallitsemia. Fenniarailin nykyiset dieselveturit ovat Dr18:ia ja Operaililla on Dr20- ja Dr21-vetureita.

  12. #12
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1329

    oletus Vs: Fenniarail

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Sr3 on Vectron, eli onko tämäkin sitten ihan vaan Sr3, vai Sr3½, kun on erilailla varusteltu?
    Fenniarailin uutissähkeessä Vectronin havainnekuvan tiedostonimi on FER-Sr3-768x576.jpg, vaikkei mitään välttämättä todista, niin antaa jotain vihjettä.

  13. #13

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    245

    oletus Vs: Fenniarail

    Ja mitä luulette, missä vaiheessa Fenniarail alkaa vetämään matkustajavaunujakin?

  14. #14
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7773

    oletus Vs: Fenniarail

    Lainaus Alunperin kirjoittanut markus1979 Näytä viesti
    Ja mitä luulette, missä vaiheessa Fenniarail alkaa vetämään matkustajavaunujakin?
    Toivottavasti mahdollisimman pian.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Fenniarailin uutissähkeessä Vectronin havainnekuvan tiedostonimi on FER-Sr3-768x576.jpg, vaikkei mitään välttämättä todista, niin antaa jotain vihjettä.
    Antaahan se paljonkin vihjettä! Kiitos.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    EU vaatii, että kaikissa sähkövetureissa ja sähkömoottorijunissa on oltava (EU:n tarkasti speksaama) energiamittausjärjestelmä, joka tuottaa energialaskutukseen hyväksyttävät tiedot energian kulutuksesta ja sähköjarrutuksessa tuotetusta energiasta yhdistettynä vetoyksikön sijaintitietoon. Järjestelmä lähettää tiedot Väyläviraston osoittamaan ratasähköverkon energian hallintajärjestelmään. Kukin liikennöitsijä ostaa sähköenergian itse valitsemaltaan sähköyhtiöltä.

    Kalustosarjatunnukset ovat Traficomin hallitsemia. Fenniarailin nykyiset dieselveturit ovat Dr18:ia ja Operaililla on Dr20- ja Dr21-vetureita.
    Tämähän selvensi asiaa, kiitos paljon. Eiköhän tuo ole sitten Sr3. Olettaen että nuo veturit ovat toimineet VR:llä hyvin on tietysti fiksua ostaa samanlaisia. Ei tarvitse miettiä, pärjäävätkö meidän kelioloissa ja ehkäpä huoltokin on helpompaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #15

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    918

    oletus Vs: Fenniarail

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ja sitten taas toisaalta – Sr3 on Vectron, eli onko tämäkin sitten ihan vaan Sr3, vai Sr3½, kun on erilailla varusteltu?
    Onko erilailla varusteltu? Kyseessä on Siemensin tuote, jolle he eivät ole myöntäneet mitään yksinoikeutta VR:lle. Ja jos Siemens ottaa vielä ylläpidon vastuulleen, olisi heille helpompaa ylläpitää Suomessa vain keskenään samanlaisia Vectroneita ja tämän pitäisi näkyä heidän hinnoittelussaan eli silloin winwin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 16:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:20 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    EU vaatii, että kaikissa sähkövetureissa ja sähkömoottorijunissa on oltava (EU:n tarkasti speksaama) energiamittausjärjestelmä, joka tuottaa energialaskutukseen hyväksyttävät tiedot energian kulutuksesta ja sähköjarrutuksessa tuotetusta energiasta yhdistettynä vetoyksikön sijaintitietoon. Järjestelmä lähettää tiedot Väyläviraston osoittamaan ratasähköverkon energian hallintajärjestelmään. Kukin liikennöitsijä ostaa sähköenergian itse valitsemaltaan sähköyhtiöltä.
    Sähkönjakelun laajalle rataverkolle luulisi aiheuttavan myös mittavia siirtohäviöitä. Jaetaanko niiden aiheuttama kustannus sähköyhtiöiden kesken sähkönmyynnin suhteessa? Toisaalta kaikkea sähköön liittyvää voidaan mitata, mutta onko sellainen mittausjärjestelmä jo rataverkon osalta jo olemassa? Jos sähköyhtiö A myy sähkön HSL-liikenteen juniin ja sähköyhtiö B Fenniarailille välille Patokangas-Hamina, niin onhan selvää, että A:n myymässä sähkössä on suhteessa vähemmän siirtohäviöitä.
    (Jos sähkön myy sähköyhtiö F, myös veronmaksajille tulee paljon maksettavaa.) Löytyykö tuosta ratasähköverkon energian hallintajärjestelmästä lisätietoa?

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •