SNCF

Vs: Pendolinot ovat huijausta

Antero Alku sanoi:
Suomi ja VR Oy taitaa olla romuttamisen mallimaa. Ihmettelen vain sitä, miksi Dv12-sarjaa ei ole romutettu jo ajat sitten. Miksi yhtiön logiikka pettää tässä kohdassa?
Eipä Saksakaan jää yhtään huonommaksi kilpailussa romuttamisen mallimaan ykkössijasta. Deutsche Bahn AG:kin mieluummin romuttaa tai seisottaa ruostumassa käytöstä poistamaansa mutta kuitenkin vielä käyttökelpoista kalustoa (esim. sarjat 212, 232 & 420) kuin myy sitä kilpailijoille. Sehän olisi vallan kauheata, jos pahimmat kilpailijat saisivat käsiinsä kohtuuhintaista hyvää kalustoa.

Ehkä VR on huomannut että Dv12 on erittäin onnistunut konsepti, jota ei kannata vielä poistaa käytöstä, vaikka ikä painaisikin. Päinvastoin: remontoimalla veturisarjaa sille saadaan kummasti lisää käyttöikää. Eikä 40 vuotta ole vielä mitään, onhan Belgiassakin käytössä monia 23 -sarjan sähkövetureita, jotka ovat valmistuneet vuosina 1955-57...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös