Junahavaintoja 2017

Rattivaunu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
5,429
Sivustolla vaunut.org näyttää olevan kuva, jossa Sm5 eli FLIRT-yksikkö on kaupallisessa ajossa R-junareitillä. KLIKS
 
Kun olen seurannut Juliasta junien kulkemista niin olen ihmetellyt, että Hangon radan taajamajunia on vähän väliä peruutettu. Mistä tämä oikein johtuu?
 
Sivustolla vaunut.org näyttää olevan kuva, jossa Sm5 eli FLIRT-yksikkö on kaupallisessa ajossa R-junareitillä. KLIKS

Miksikäs moinen? Eihän noita saa vyöhykeliikenteessä käyttää..
Säälittää tosin matkustajien puolesta, sillä noissa tekee äänimaailmalta tuskaa jo kaupunkiradan nopeuksilla ja kiihdytyksillä.
 
Sr3 ( numeroa en nähnyt) ajeli yksinään Pasilan autojuna-aseman vieressä
 
Allejäänti Käpylässä iltapäivällä sotli junaliikenteen yli 5 tumniksi. Vielä klo 18.20 rautatieasemalta lähdössä k-ja i-junia joiden lähtöaika paljon aikaisemmin . Klo n. 17.40 lähdössä p-juna Huopahden kautta lentoasemalle joka lähti raiteelta 8! (En ole koskaan nähnyt muilta kun Elienaukion puoleisilta eli raitelta ei 13-19 käytännössä ei täältäkään ensimmäisiltä kahdelta, eikö tosiaan edes reunasta lähtenyt vaan lähempänä Kaisaniemen vaihteita).
 
Allejäänti Käpylässä iltapäivällä sotli junaliikenteen yli 5 tumniksi. Vielä klo 18.20 rautatieasemalta lähdössä k-ja i-junia joiden lähtöaika paljon aikaisemmin . Klo n. 17.40 lähdössä p-juna Huopahden kautta lentoasemalle joka lähti raiteelta 8! (En ole koskaan nähnyt muilta kun Elienaukion puoleisilta eli raitelta ei 13-19 käytännössä ei täältäkään ensimmäisiltä kahdelta, eikö tosiaan edes reunasta lähtenyt vaan lähempänä Kaisaniemen vaihteita).
Ei se allejäänti sitä viideksi tunniksi sotkenut, myöhemmin syyksi ilmoitettiin opastinvika. Liikenne oli saatu jo osittain toimimaan, mutta sitten peruttiin suuri määrä K, I ja P-junia. Rantaradaltakin perutiin paljon junia, vaikkei allejäänti sinne ainakaan vaikuta, kun kalustokiertokaan ei pääosin ole yhteinen. 19:43 U-juna pystyttiin ajamaan poikkeuksellisesti Sm2-kalustolla, kun Sm5:a ei saatu ilmeisesti I-junan perumisen takia. Ajamatta jäivät sen sijaan monet kehäradan kalustosta riippumattomat junat.
 
Käsittääkseni poikkeustilanteessa saa. Osannevat maksaa korvauksetkin oikeaan osoitteeseen, mikäli niistä on sovittu.

Alussahan niitä kokeiltiin pitemmilläkin reiteillä. Satuin ajamaan kaksiyksikköisellä Flirtillä Z-junassa Lahdesta Hkiin, ilmeisesti viimeisenä kokeilupäivänä.
 
Alussahan niitä kokeiltiin pitemmilläkin reiteillä. Satuin ajamaan kaksiyksikköisellä Flirtillä Z-junassa Lahdesta Hkiin, ilmeisesti viimeisenä kokeilupäivänä.

Jep. Kokeilu johtui tarpeesta saada kokemusta 160 km/h ajosta, ja se hoitui näppärästi laittamalla niitä Z-juniin. Normaalireiteilläänhän niillä ei ajeta 120 km/h nopeampaa.
 
Jep. Kokeilu johtui tarpeesta saada kokemusta 160 km/h ajosta, ja se hoitui näppärästi laittamalla niitä Z-juniin. Normaalireiteilläänhän niillä ei ajeta 120 km/h nopeampaa.

Eikös Siuntion Y-junalla saa kuitenkin ajaa 160 km/h välillä Kkn-Sti, kun kalustona on Sm5?
 
Eikös Siuntion Y-junalla saa kuitenkin ajaa 160 km/h välillä Kkn-Sti, kun kalustona on Sm5?
Sn:ksi on merkitty 140 km/h, mutta ainakin kun ajoin sillä se kulki 160 km/h. Noiden koeajojen aikaan ei vielä tiedetty, että Sm5:ia käytettäisiin vielä joskus Y-junassa.
 
Perjantaina 10.02.2017 ollut hieman kalustokierto sekaisin.

nimittäin U8573 3 x Sm2 Suuntaan KKN. 6x01+6x69+6x86.
 
Takaisin
Ylös